Anteeksi nyt vaan, mutta nykyajan Aku Ankka -lehti ei ole mistään kotoisin!
Posti toi näytenumeron. Olen lukenut lehteä viimeksi reilut 20 vuotta sitten. Selailin sen läpi: aivan kuraa koko lehti! En voi suositella sitä kenellekään. Mitä on tapahtunut.
Kommentit (81)
Miten niin? Minä tykkään kyllä lukea sitä. Sekin kannattaa ottaa huomioon, että sinä olit 20 vuotta sitten aika erilainen ihminen kuin nykyään, voi tulla se olo ihan siitäkin
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Minä tykkään kyllä lukea sitä. Sekin kannattaa ottaa huomioon, että sinä olit 20 vuotta sitten aika erilainen ihminen kuin nykyään, voi tulla se olo ihan siitäkin
Ei koska vanhoja pystyy lukemaan edelleen, mutta uusia ei.
MIkä niissä nyt niin kuraa on? Oletko vain itse kasvaessasi muuttunut?
Niinpä. Meillä on onneksi yli 20 vuotta vanhoja akkareita tallella isot kasat. Nykyiset on ihan kuraa.
Aku Ankkaa on mäd*tetty jo pitkään.
Ilmankos lapset tykkää lukea vanhoja Akkareita sovelluksesta.
Kertokaa lisää. Millä tavalla on erilainen? Kuvitus, teksti, juonet, mikä on huonommin?
Uusimmissa on muuten paljon tarinoita viime vuosituhanneltakin. Lienee lukijasaa tapahtunut enemmän muutosta.
Mulle tilattiin akkari v. 1989 ja jatkoin tilausta vuoteen 2005. Joskus 2000 luvun alkupuolella tuli tää millenium-digi-juttu ja jo silloin oli tympäisevää lukea niitä.
Ei nykyään osata tehdä sellaisia moniulotteisia seikkailu -tarinoita.
Älä suotta pyytele anteeksi, sillä faktahan se on: Aku Ankan loiston päivät olivat ja menivät eivätkä ne ehkä enää koskaan tule takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa lisää. Millä tavalla on erilainen? Kuvitus, teksti, juonet, mikä on huonommin?
Kaikki.
Aika kultaa muistot ja kyllähän lapsen mieli on erilainen kuin aikuisen.
Suurin syy on siinä että paras ja tuotteliain ankka-piirtäjä Vicar kuoli vuonna 2012 jonka jälkeen lopetin itsekin tilaamisen. 80-luvun alusta asti olen hänen piirrosjäljestään pitänyt
Onko lehdessä vielä mustakaapu ja mustapekka?
Joskus vuosia sitten vilkaisin akua, niin en tykännyt yhtään. Piirustustyyli muuttunut, ei samalla tavalla yksityiskohtia kuin ennen. Tarinat mielikuvituksettomia ja täynnä nykyajan tuubaa.
Lainasin juuri kirjaston lastenosastolta Aku Ankan näköispainoksen puolivuotiskerran (vuosi 1977). Täyttä laatua, kivoja jatkokertomuksia ainakin kolmessa peräkkäisessä lehdessä. Tänä päivänä ei taida enää olla niitäkään. Eikä ainakaan ole enää sitä kuukausikisaa. Taitaa olla Sanoma Oy:llä rahat tiukilla.
Ei oo enää sama ei. Menny huonoksi. Lopetettiin tilaus jo aikoja sitten. Ne oman lapsuuden akkarit oli hyviä.