Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te omakotitalossa asuvat korostatte sitä asumistanne?

Vierailija
28.05.2015 |

Aina leikkipuistoissa kaikki omakotitaloissa asuvat selittävät kuinka ei asu lapselle sopivan ikäisiä kavereita omakotitaloalueella ja että pitää mennä puistoon etsimään lapselle oman ikäistä leikkiseuraa ym. Onko aina pakko mainostaa sitä että asuu omakotitalossa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kade?

Vierailija
2/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ei elämässä ole muuta lesoiltavaa ku se omakotitalo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä en näe mitään mainostamista tuossa? Tottahan se myös on. Voi olla niin, että naapureina ei asu sopivan ikäisiä lapsia, joten niitä pitää mennä etsimään leikkipuistoon.

Vierailija
4/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:39"]

Miksi mä en näe mitään mainostamista tuossa? Tottahan se myös on. Voi olla niin, että naapureina ei asu sopivan ikäisiä lapsia, joten niitä pitää mennä etsimään leikkipuistoon.

[/quote]

Nyt tuli kyllä ihan samat ajatukset mieleen.

Vierailija
5/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mainostamista. Taidat olla niitä, joille ei voi puhua mitään omista asioista ja menoista, kun otat ne leuhkimisena.

Vierailija
6/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joidenkin elämän suurin saavutus kersojen lisäksi on asua jossakin kämäisessä omakotitalossa.

Vierailija
7/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin kaikki lapsiperheet asuu omakotitalossa paitsi jotkut poikkeustapaukset, joten ei asiassa ole mitään kehuskelua

Vierailija
8/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä, ap, suutut myös, jos joku kertoo asuvansa omakotitalossa, jos itse tiedustelet asumismuotoa?

Vierailija
9/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yks naurettavimkista mitä oon taas hetkeen aikaan kuullu. Täälläpäin kaikki asuu omakotitalossa.

Vierailija
10/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, mä oon useinkin puistossa todennu uudelle tuttavalle että tullaan puistoon kun asutaan kerrostalossa, jossa ei asu muita lapsia. Et kiva kun puistosta löytyy leikkiseuraa. Enpä ole osannu ajatella että se olisi leuhkimista omasta asumismuodosta, olipa se asumismuoto kerros tai omakotitalo..

Vierailija
11/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 21:50"]

Ööh, mä oon useinkin puistossa todennu uudelle tuttavalle että tullaan puistoon kun asutaan kerrostalossa, jossa ei asu muita lapsia. Et kiva kun puistosta löytyy leikkiseuraa. Enpä ole osannu ajatella että se olisi leuhkimista omasta asumismuodosta, olipa se asumismuoto kerros tai omakotitalo..

[/quote]

Niin ja kerrostalosta VOI löytää leikkikavereita, omakotitalosta niitä harvemmin vain sattumalta löytää. Eli vanhempi vain mainitsee tavallaan tosiasian. Emme saa kotona kavereita (selitys omakotitalo, ei esimerkiksi epäsosiaalisuus) -> tulemme puistoon. 

Vierailija
12/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Lapsuudenkotini on landella pikku paikkakunnalla jossa on vain omakotitaloja. Sitten kun sinne rakennettiin kaksi rivitaloa, niin ihmiset kävivät niitä kyyläämässä niin kuin mitäkin nähtävyyksiä. Ala-asteelle tuli sitten poika jonka perhe oli muuttanut siihen rivariin ja kaikki halus käydä sen pojan luona kylässä, koska rivitalo oli niin citymeininkiä.

Joo ohis,mutta ei siellä ainakaan kukaan leuhki omk:sta, koska se on ihan normi.

Vierailija
13/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas niin av:n juttuja kuin vain voi olla! :D Asun omakotitalossa ja tässä pitää lähteä aika kauas ennen kuin ensimmäiset rivarit ja kerrostalot vastaan tulevat. En ole elämäni aikana asunut kuin muutaman vuoden kerrostalossa, 35 vuotta olen omakotitalossa asunut, joten en nyt niin kovin ihmeellisenä leuhkimisen aiheena asiaa pidä. Nyt ap sinun pitää vähän rauhoittua ja muistaa hengittää, ei tuollainen stressaaminen ole hyväksi.

Vierailija
14/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän okt-asumista korostetaan. Vakiona kysytään, että missä asut ja "onko oikein oma talo"? kun esim. vaikka joku tuttu menneisyydestä tulee vastaan. Jos selviää, että rivari "vaan" on, tai luuseri onkin vuokralla, niin se on sitten että "Ai jaa, just joo, sun täytyy tulla käymään meidän saareen, kun meillä on siellä iso sukukartano" jne. Ei paljon kysyjää kiinnosta mitä oikeesti kuuluu.

Omakotitalo on Suomessa mitta, jolla arvioidaan statusta ja varallisuutta ja talon hinnan ja sijainnin perusteella selviää, onko "Mairen uusi mies juristi, vai peräti lääkäri".

Toinen juttu on ammatti. Naisvaltaisella alalla varsinkin on nyppimisjärjestys miehen ammatin mukaan. "Etkö tiedä, että Tuulan mies on ylilääkäri"? Ja ilkeinkin ihminen saa "synninpäästön", jos on varakas, kun kaikki katsovat kateellisina ja ihaillen ylöspäin.

Ja ei tunnu paljon painavan, vaikka kaikki on pankin omistamaa, vaan lisää vaan ahnehdittaisiin, jos lainaa rajattomasti saisi.

Vierailija
15/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin päiväkodeilta kiellettiin kotipiharetket, joita aiemmin oli tapana tehdä. Ja ihan vaan siksi, että kerrostaloasukeille ei tulisi paha mieli, kun näkevät, miten toiset asuvat hienoissa omakotitaloissa.

Vierailija
16/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikäkö susta vaan tuntuu siltä et toiset kehuu. Koska sä oot kateellinen ja haluaisit itekki asua okt:saa.

Vierailija
17/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 22:59"]No kyllähän okt-asumista korostetaan. Vakiona kysytään, että missä asut ja "onko oikein oma talo"? kun esim. vaikka joku tuttu menneisyydestä tulee vastaan. Jos selviää, että rivari "vaan" on, tai luuseri onkin vuokralla, niin se on sitten että "Ai jaa, just joo, sun täytyy tulla käymään meidän saareen, kun meillä on siellä iso sukukartano" jne. Ei paljon kysyjää kiinnosta mitä oikeesti kuuluu.

Omakotitalo on Suomessa mitta, jolla arvioidaan statusta ja varallisuutta ja talon hinnan ja sijainnin perusteella selviää, onko "Mairen uusi mies juristi, vai peräti lääkäri".

Toinen juttu on ammatti. Naisvaltaisella alalla varsinkin on nyppimisjärjestys miehen ammatin mukaan. "Etkö tiedä, että Tuulan mies on ylilääkäri"? Ja ilkeinkin ihminen saa "synninpäästön", jos on varakas, kun kaikki katsovat kateellisina ja ihaillen ylöspäin.

Ja ei tunnu paljon painavan, vaikka kaikki on pankin omistamaa, vaan lisää vaan ahnehdittaisiin, jos lainaa rajattomasti saisi.
[/quote]
Oudoissa piireissä liikut, hoitoalalla kenties?

Suuri osa suomalaisista ihan nimettömissä kyselyissä nimeää omakotiasumisen mieluisimmaksi asumismuodoksi. Oma tupa, oma lupa - ja rauha elää ja olla vapaasti.

Vierailija
18/18 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen tuon niin että ne puolustelee olemistaan siellä puistossa, jonka mieltävät teille kuuluvaksi.