Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt on matalapalkka-alan ongelmat ratkaistu!

Vierailija
26.01.2022 |

M a a h a n m u u t o š a Suomeen käänne: ”Muutos on suuri” https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4e8dd753-2833-466e-b554-227ad2dcaa20

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni tekee henk. koht. avustajan työtä kaupan alan työn lisäksi.

Kaupasta tulemee 11,7€/h 25h/vk, lisäksi muutama tunti viikossa avustajan työtä 10€/h.

Hän kävi lukion, opiskeli parikin ammattia, mutta omat ja lasten sairastelut sekä äitiysvapaat pudottivat uraputkesta.

Ikää alkaa olla ja terveys ronklaa, näillä nyt mennään.

Vierailija
22/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei 12e tunnissa kelpaa suomalaisille, niin ovet auki vaan ulkomaille. Turha inistä sitten, kun housuissa on jo.  Itse tehnyt pitkään töitä tuolla tuntihinnalla ja hyvin pärjään, ei tuosta mene veroakaan paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeille gourmét-ravintolassa voidaan maksaa edelleen 8€/h.

Jos kokki valittaa, että palkalla ei elä, sanotaan että oma vika, miksi et opiskellut juristiksi tai lääkäriksi.

AMK- opiskelupaikkoja lisätään, tavoitteena on korkeakoulututkinto(tähän luetaan myös AMK) 60%:lle väestöstä.

Kun paskaduuneihin ei saada työntekijöitä, tuodaan väkeä ulkomailta.

Minä maksan minimi 12€/h avustajille, mutta kun työ ei kelpaa, ei.

Ei kai kun sillä ei elä.

12€/h on jo oikea palkka, vaikkakin pieni.

Onko kyse henk. koht. avustajan palkasta?

Lopettamiseen voi olla muitakin syitä kuin palkka...

Kyllä, henkilökohtaisen avustajan palkka + mahdolliset lisät siihen päälle.

Ihan normaalia työtä, mutta ei hakijoita.  Ei kelpaa työ, ei ollenkaan.  Ala on kriisissä.

Ei tuon enempää lähihoitajatkaan saa monessa paikassa.

Avustajan työ on osa-aikainen. Voi olla mahdotonta sovittaa toista työtä niin, että kertyisi tunteja niin, että saisi kohtuullisen kuukausiansion.

Monta työpaikkaa = monta työmatkaa/päivä.

Usein avustettavat ovat vaikeita ihmisiä.

Vierailija
24/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei 12e tunnissa kelpaa suomalaisille, niin ovet auki vaan ulkomaille. Turha inistä sitten, kun housuissa on jo.  Itse tehnyt pitkään töitä tuolla tuntihinnalla ja hyvin pärjään, ei tuosta mene veroakaan paljoa.

Meinaatko, että se ulkkis tulee tekemää 12€/h muutaman tunnin viikossa ja mahd. sietämään oikuttelevaa avustajaa.

12€/h ja vähemmönkin kelpaa mainiosti suomalaisille päätellen siitä, että kauppojenbkassoilla ja hyllytykseen on tunkua.

Vierailija
25/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun nämä oppivat suomen kielen ja huomaavat kuinka täällä osa ihmisistä elää leveämmin makaamalla kotona tai asumalla todellisuudessa osan vuodesta lähtömaassaan vain tukia täältä nostaen tämä kupla puhkeaa ja laskun maksavat jälleen kerran suomalaiset veronmaksajat.

Vierailija
26/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että se ulkkis tulee tekemää 12€/h muutaman tunnin viikossa ja mahd. sietämään oikuttelevaa avustajaa.

12€/h ja vähemmönkin kelpaa mainiosti suomalaisille päätellen siitä, että kauppojenbkassoilla ja hyllytykseen on tunkua.

Avustettavaa siis.

Vierailija
27/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kokki valittaa, että palkalla ei elä, sanotaan että oma vika, miksi et opiskellut juristiksi tai lääkäriksi.

AMK- opiskelupaikkoja lisätään, tavoitteena on korkeakoulututkinto(tähän luetaan myös AMK) 60%:lle väestöstä.

Ei kai kun sillä ei elä.

Ihan normaalia työtä, mutta ei hakijoita.  Ei kelpaa työ, ei ollenkaan.  Ala on kriisissä.

Avustajan työ on osa-aikainen. Voi olla mahdotonta sovittaa toista työtä niin, että kertyisi tunteja niin, että saisi kohtuullisen kuukausiansion.

Monta työpaikkaa = monta työmatkaa/päivä.

Usein avustettavat ovat vaikeita ihmisiä.

Kokopäiväisiä avustajan töitä on pilvin pimein. Ei kaikki ole osa-aikaisia, sitäpaitsi osa-aikaiset työt sopivat hyvin lisätienestiä kaipaaville.  Ei pidä yleistää, jos jotkut avustettavat ovat vaikeita, niin se ei ole totuus koko työstä.

Vierailija
28/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä halavalla saadaan…

Vierailija
29/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun nämä oppivat suomen kielen ja huomaavat kuinka täällä osa ihmisistä elää leveämmin makaamalla kotona tai asumalla todellisuudessa osan vuodesta lähtömaassaan vain tukia täältä nostaen tämä kupla puhkeaa ja laskun maksavat jälleen kerran suomalaiset veronmaksajat.

Niillä on kaikilla jo joku serkku tai vastaava täällä joka tuon heille kertoo/opettaa ja loppuu se valkoisten örjänä juokseminen, tämä nähty jo useaan kertaan.

Vierailija
30/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillehän on tuotu kymmeniätuhansia huippuosaajia, valtaosa kortistossa ja edelleen työvoimapula, ei tämä yhtälö johda mihinkään, se on nähty.

Vierailija
31/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin urani kokkina harkkapalkalla 8e/h. Mulle ei varmaan ekaan puoleen vuoteen maksettu PENNIÄKÄÄN. Ei sentin jeniä.

Aina oli jotain "No en mä nyt muistanut, no seuravaan palkan saat jo" ym. ihme kiemurtelua. Kyseessä ison ketjun ravintola. Innokkaana työntekijänä tein töitä ilmaiseksi kunnes mun vanhemmat sano, että ne soittaa sinne ja sanoo mut irti jos mä en ala saada palkkaa. Soitin sit lopulta ite, että jos ne palkat ei mee maksuun TÄNÄÄN niin en tuu sinne enää. Sit ne ihme kyllä oli aikaa maksaa. hamrittaa etten ilmoittanut asiasta minnekään. :/

Vierailija
32/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kun sillä ei elä.

harmi :( Itse tykkäisin olla henkilökohtainen avustaja mutta en haluaisi avustaa hygieniatoimissa (Tai no esim. hiusten pesussa voisin jeesata) ja olen todella arka ja ujo, mikä ärsyttää monia.

Vierailija
33/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kun sillä ei elä.

harmi :( Itse tykkäisin olla henkilökohtainen avustaja mutta en haluaisi avustaa hygieniatoimissa (Tai no esim. hiusten pesussa voisin jeesata) ja olen todella arka ja ujo, mikä ärsyttää monia.

Usko pois, kyllä ne äänekkäät kessunvetelijät ärsyttää paljon enemmän.

T Avustettavan äiti

Vierailija
34/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalan työolosuhteet ja palkat laitetttu sellaisiksi, että suomalaiset lähtee toisiin töihin tai muutoin vain lopettaa ja tilalle raahataan helpommin nöyryytettäviä, mihin tahansa alistuvaa väkeä.

Eikö tässä ole jonkin pielessä?

Mutta perussuomalaiset ovat ainoa puolue joka tätä vastustaa!

Marinhan vaalitentissä tivasi Petteri Orvolta, että jos nämä menevät PerusSuomalaisten kanssa samaan hallitukseen, että Petteri lupaisi, ettei työvoiman halpuutuksesta tingitä.

Työläisen asialla ei taida olla enää kukaan.

Vierailija
35/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta nyt on liian kulma. Ottotetaan laampimampia aykoja.

Vierailija
36/36 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei me tienataan tällä!

(Alexander Stubb)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan