Parsitko villasukkasi,
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Täällä pitää ensin tiedustella "osaatko parsia villasukan".
Kiitos kysymästä. En osaa parsia enkä myöskään neuloa. Itse kyllä korjaan muuten vaatteeni ompelukoneella.
m.57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parsin. Mulle on helpompi parsia, kuin neuloa uudet.
Uskon, koska IKINÄ et onnistuisi viidellä neulalla ainakaan miesten isokokoisia sukkia NEULOMAAN.
KYLLÄ SUKKIEN TEKOON TARVITAAN SUKKAPUIKOT + niillä KUDOTAAN.[/quoteMinä puolestani ompelen neulalla, neulon puikoilla, virkkaan koukulla ja kudon kangaspuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parsin. Mulle on helpompi parsia, kuin neuloa uudet.
Uskon, koska IKINÄ et onnistuisi viidellä neulalla ainakaan miesten isokokoisia sukkia NEULOMAAN.
KYLLÄ SUKKIEN TEKOON TARVITAAN SUKKAPUIKOT + niillä KUDOTAAN.[/quoteMinä puolestani ompelen neulalla, neulon puikoilla, virkkaan koukulla ja kudon kangaspuilla.
Öykkätoukka
Vierailija kirjoitti:
En osaa parsia (hävettää sanoa) mutta puran ja kudon ne uudestaan joko osin tai varresta alkaen.
Toisaalta uusia villasukkia kudon liukuhihnalta, jos kyseessä iki-iki-iki vanhat sukat, jotka menevät rikki, (mummon kutomat) ne todennäköisesti jo niin huopuneet tai ohueksi menneet, etteiniitä saa enää purettua.
Pidän villasukkia aina. Myös nukkuessa.
N55
Ei kai sitä hävetä tarvitse, ja eipä kaikki kutoakaan osaa. Ihmisillä on erilaisia taitoja.
Kutominen on minullekin mieluisampaa kuin parsiminen, vaikka osaankin parsia.
Jos joskus tulee mieleen että haluaisit oppia, netissä on hyviä parsimisohjeita, kuvallisia ja videoita.
Joskus oon yrittänyt tyylilläni. ja meinaan nytkin. Neljät villasukat 10 reikää. On pakko.
Tietenkin Parson sekä omani että muun perheen villasukat. Toki neuleon niitä myös kokoajan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin Parson sekä omani että muun perheen villasukat. Toki neuleon niitä myös kokoajan lisää.
Mun kännykkä osaa hienosti suomea.
Tietenkin Parsin sekä omani että muun perheen villasukat. Toki neulon niitä myös kokoajan lisää. Korjattu
Mun kännykkä osaa hienosti suomea.
En parsi. Teen kokonaan uudet tai puran ja teen uudet teräosat. Osaan kyllä parsia, mutta se kuuluu samaan inhokkihommaan kuin neuleiden langanpäiden päättely ja saumojen ompelu.
Parsin omat ja lasten sukat, mulla on sitä varten parsintattikin, se on ihan ehdoton.
Jalkani syövät villasukkia todella tehokkaasti, ja etenkin kantapää katoaa hätäseen. Muutamiin sukkiin olen kutonut uuden kantapään (poimin silmukat siitä kantalapun yläosasta ja sitten päättelen jalkapohjan alle), ja kiinnitän sen sinne alle jäävään kantapään jäännöksiin...
Harvemmin kudon uutta terää vanhoihin varsiin, sekin onnistuu kyllä. Pelkkiä kärkiä olen kutonut etenkin lasten sukkiin, heillä on usein kyse myös siitä, että lempisukat ovat jäämässä pieniksi ja siksi ne varpaat kuluttaa sen kärjen.
Ja kudon kaikki meillä käytettävät villasukat.
En parsi vaan hävitän.