Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy vegaanilta, jonka perhekin on vegaani!

Vierailija
28.05.2015 |

:)

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:23"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:19"]Miksi olet lisääntynyt? Eikö ekologisempaa olisi ollut pitää sakset kiinni? Maapallon liikakansoitus ei koske sinua? [/quote] Lisäännyin ennenkuin ryhdyin vegaaniksi ja aloin tärkemmin miettiä maapallon tilannetta. Oletpa hyökkäävä. [/quote]   Maapallo on kestämättömällä tolalla, mutta onneksi sinä olet itsekkäästi lisääntynyt. Hienoa! Käytättekö muovisia vaatteita ja kenkiä? [/quote] Mitä helkkaria, johan mä selitin, etten ollut kovin tietoinen maapallon tilanteessa jälkikasvua hankkiessani. Lasten hankkiminen oli toki omalla tavallaan itsekästä nyt kun sitä pohtii. Välttelemme muovia.

[/quote]

Onko syömänne soija kotimaista? Paljonko ruoka-aineistanne lentää maapallon toiselta puolelta?
[/quote]

Kasviksissa suosimme ehdottomasti aina kotimaista. Soija tulee valitettavasti ulkomailta.

Vierailija
42/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:27"]loukkaantuisitko, jos miehesi vanhemmat veisi miehesi matkalle?
[/quote]

En loukkaantuisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia ovat kulutustottumuksenne?

Vierailija
44/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:28"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:23"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:19"]Miksi olet lisääntynyt? Eikö ekologisempaa olisi ollut pitää sakset kiinni? Maapallon liikakansoitus ei koske sinua? [/quote] Lisäännyin ennenkuin ryhdyin vegaaniksi ja aloin tärkemmin miettiä maapallon tilannetta. Oletpa hyökkäävä. [/quote]   Maapallo on kestämättömällä tolalla, mutta onneksi sinä olet itsekkäästi lisääntynyt. Hienoa! Käytättekö muovisia vaatteita ja kenkiä? [/quote] Mitä helkkaria, johan mä selitin, etten ollut kovin tietoinen maapallon tilanteessa jälkikasvua hankkiessani. Lasten hankkiminen oli toki omalla tavallaan itsekästä nyt kun sitä pohtii. Välttelemme muovia. [/quote]   Onko syömänne soija kotimaista? Paljonko ruoka-aineistanne lentää maapallon toiselta puolelta? [/quote] Kasviksissa suosimme ehdottomasti aina kotimaista. Soija tulee valitettavasti ulkomailta.

[/quote]

Eli mielestäsi esimerkiksi kotimainen kala on vähemmän ekologista kuin ulkolainen soija?

Vierailija
45/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:30"]Kauan olet ollut vegaani?
Annatko lapsillesi A-vitamiinia vai luotatko betakaroteeniin? Onko teillä autoa?
Ovatko lapsesi kotivegejä vai täysin vegaaneja?
t. Toinen vege, joka on ihan satavarmasti hankkimassa joskus lapsia.
[/quote]

Olen ollut vegaani muutaman vuoden. Luotan betakaroteeniin. On auto. Täysin vegaaneja.

Vierailija
46/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:37"]Minkälaisia ovat kulutustottumuksenne?
[/quote]

Suosimme kotimaista ja mahdollisimman ekologista, pyrimme käyttämään julkisia/pyöriä/jalkojamme, yritämme pitää kuumat suihkut lyhyinä, muuta peruskauraa :)

Vierailija
47/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:28"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:23"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:19"]Miksi olet lisääntynyt? Eikö ekologisempaa olisi ollut pitää sakset kiinni? Maapallon liikakansoitus ei koske sinua? [/quote] Lisäännyin ennenkuin ryhdyin vegaaniksi ja aloin tärkemmin miettiä maapallon tilannetta. Oletpa hyökkäävä. [/quote]   Maapallo on kestämättömällä tolalla, mutta onneksi sinä olet itsekkäästi lisääntynyt. Hienoa! Käytättekö muovisia vaatteita ja kenkiä? [/quote] Mitä helkkaria, johan mä selitin, etten ollut kovin tietoinen maapallon tilanteessa jälkikasvua hankkiessani. Lasten hankkiminen oli toki omalla tavallaan itsekästä nyt kun sitä pohtii. Välttelemme muovia. [/quote]   Onko syömänne soija kotimaista? Paljonko ruoka-aineistanne lentää maapallon toiselta puolelta? [/quote] Kasviksissa suosimme ehdottomasti aina kotimaista. Soija tulee valitettavasti ulkomailta.

[/quote]

Eli mielestäsi esimerkiksi kotimainen kala on vähemmän ekologista kuin ulkolainen soija?
[/quote]

Ei, en ole koskaan sanonut näin.

Vierailija
48/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:30"]

Kauan olet ollut vegaani? Annatko lapsillesi A-vitamiinia vai luotatko betakaroteeniin? Onko teillä autoa? Ovatko lapsesi kotivegejä vai täysin vegaaneja? t. Toinen vege, joka on ihan satavarmasti hankkimassa joskus lapsia.

[/quote]

Miksi sinulla on oikeus lisääntyä, kun maapallo ei kestä meitä ihmisiä?
[/quote]

Miksi vegejä vaaditaan lapsettomiksi (usein sekasyöjien toimesta) mutta sekasyöjät saavat kuluttaa miten lystäävät ja synnyttää vaikka suurperheen? Miksi aina "kaikki tai ei mitään"? Joko pitää olla täysin sokea virheilleen ja itsekäs, tai täysin maailmanhalaaja - mutta missään nimessä ei saa tehdä edes vähän hyvää jossain asiassa.

Vierailija
49/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on suhtautumisesi erilaisiin vegaaniperheisiin, joissa toinen vanhemmista on vegaani ja lapset syövät seka- ja vegaaniruokaa? Tai perheisiin, jossa lapset ovat ainoastaan kotivegaaneja?

Mihin muihin asioihin vegaaniset periaatteet ylettyvät perheessänne kuin ruokaan?

Olisitko ollut raskauden ja imetyksen ajan vegaanisella ruokavaliolla, jos olisit silloin ollut vegaani?

Vierailija
50/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsenne toimivat lasten synttäreillä jossa tarjolla kermakakkua? Onko rasittavaa joka arkipäivä valmistaa ruuat hoitoon/ kouluun?

Vierailija
51/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:30"] Kauan olet ollut vegaani? Annatko lapsillesi A-vitamiinia vai luotatko betakaroteeniin? Onko teillä autoa? Ovatko lapsesi kotivegejä vai täysin vegaaneja? t. Toinen vege, joka on ihan satavarmasti hankkimassa joskus lapsia. [/quote]       Miksi sinulla on oikeus lisääntyä, kun maapallo ei kestä meitä ihmisiä? [/quote] Miksi vegejä vaaditaan lapsettomiksi (usein sekasyöjien toimesta) mutta sekasyöjät saavat kuluttaa miten lystäävät ja synnyttää vaikka suurperheen? Miksi aina "kaikki tai ei mitään"? Joko pitää olla täysin sokea virheilleen ja itsekäs, tai täysin maailmanhalaaja - mutta missään nimessä ei saa tehdä edes vähän hyvää jossain asiassa.

[/quote]

Olen vapaaehtoisesti lapseton, ekologista syistä. Olen seka syöjä,  enkä omista autoa.

Minun hiilijalanjälkeni jää pienemmäksi kuin sinun. Mutta lisäänny toki itsekkäästi.

Et voi puhua olevasi ekologinen tai idealisti, jos kuitenkin kansoitat maapalloa lisää.

Vierailija
52/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:48"]Miten lapsenne toimivat lasten synttäreillä jossa tarjolla kermakakkua? Onko rasittavaa joka arkipäivä valmistaa ruuat hoitoon/ kouluun?
[/quote]

Aina soitamme synttärisankarin vanhemmille ja kysytään, että teemmekö itse herkut vai tekevätkö he :) Usein vanhemmat ovat jopa innoissaan tekemässä vegaanivaihtoehtojakin, mutta ollaan me muutama kerta itse tehty lapselle herkut mukaan.
Ei ole rasittavaa. Teen joka päivä vaan isomman satsin ruokaa, että riittää seuraavaksi päiväksi päikkyyn ja kouluun.

Vierailija
53/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:47"]Mikä on suhtautumisesi erilaisiin vegaaniperheisiin, joissa toinen vanhemmista on vegaani ja lapset syövät seka- ja vegaaniruokaa? Tai perheisiin, jossa lapset ovat ainoastaan kotivegaaneja?

Mihin muihin asioihin vegaaniset periaatteet ylettyvät perheessänne kuin ruokaan?

Olisitko ollut raskauden ja imetyksen ajan vegaanisella ruokavaliolla, jos olisit silloin ollut vegaani?

[/quote]

En suhtaudu muiden syömisiin millään lailla, ei kuulu mulle :) Ja emme osta eläinperäisiä tuotteita, esim. aitoa nahkaa.
Ja mielenkiintoinen kysymys! Olisin yhä vegaani.

Vierailija
54/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:23"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:19"]Miksi olet lisääntynyt? Eikö ekologisempaa olisi ollut pitää sakset kiinni? Maapallon liikakansoitus ei koske sinua? [/quote] Lisäännyin ennenkuin ryhdyin vegaaniksi ja aloin tärkemmin miettiä maapallon tilannetta. Oletpa hyökkäävä. [/quote]   Maapallo on kestämättömällä tolalla, mutta onneksi sinä olet itsekkäästi lisääntynyt. Hienoa! Käytättekö muovisia vaatteita ja kenkiä? [/quote] Mitä helkkaria, johan mä selitin, etten ollut kovin tietoinen maapallon tilanteessa jälkikasvua hankkiessani. Lasten hankkiminen oli toki omalla tavallaan itsekästä nyt kun sitä pohtii. Välttelemme muovia.

[/quote]

Onko syömänne soija kotimaista? Paljonko ruoka-aineistanne lentää maapallon toiselta puolelta?
[/quote]

Soijan lennättäminen maapallon toiselta puolelta on silti ekologisempaa kuin lihansyönti :) Tutkittu juttu

Vierailija
55/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenne eivät ilmeisesti ole nirsoja!! Onneksi olkoon.

Vierailija
56/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:30"] Kauan olet ollut vegaani? Annatko lapsillesi A-vitamiinia vai luotatko betakaroteeniin? Onko teillä autoa? Ovatko lapsesi kotivegejä vai täysin vegaaneja? t. Toinen vege, joka on ihan satavarmasti hankkimassa joskus lapsia. [/quote]       Miksi sinulla on oikeus lisääntyä, kun maapallo ei kestä meitä ihmisiä? [/quote] Miksi vegejä vaaditaan lapsettomiksi (usein sekasyöjien toimesta) mutta sekasyöjät saavat kuluttaa miten lystäävät ja synnyttää vaikka suurperheen? Miksi aina "kaikki tai ei mitään"? Joko pitää olla täysin sokea virheilleen ja itsekäs, tai täysin maailmanhalaaja - mutta missään nimessä ei saa tehdä edes vähän hyvää jossain asiassa.

[/quote]

Olen vapaaehtoisesti lapseton, ekologista syistä. Olen seka syöjä,  enkä omista autoa.

Minun hiilijalanjälkeni jää pienemmäksi kuin sinun. Mutta lisäänny toki itsekkäästi.

Et voi puhua olevasi ekologinen tai idealisti, jos kuitenkin kansoitat maapalloa lisää.
[/quote]

Hyvä sinun on sekasyöjänä asiasta jeesustella. Et itsekään ole ekologinen, jos punaista lihaa syöt.

Vierailija
57/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Alkossa vegaanille sopivia viinejä? Olin ihan yllättynyt kun ulkolainen tuttu kertoi etteivät viinit käy vegaaneille mutta syytä en nyt muista; oliko hiivan käyttö syynä vai joku muu "lisäaine" oli eläinperäinen

Vierailija
58/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:54"]Lapsenne eivät ilmeisesti ole nirsoja!! Onneksi olkoon.
[/quote]

Eivät ainakaan enää! 7v iski 5-6 ikävuoden paikkeilla sellanen nirsousvaihe, kun aina pitäs olla vaan lempiruokaa ja kaikki muu on "pahaa", mutta onneksi sekin meni ohi. :D

Vierailija
59/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:30"]

Kauan olet ollut vegaani? Annatko lapsillesi A-vitamiinia vai luotatko betakaroteeniin? Onko teillä autoa? Ovatko lapsesi kotivegejä vai täysin vegaaneja? t. Toinen vege, joka on ihan satavarmasti hankkimassa joskus lapsia.

[/quote]

Miksi sinulla on oikeus lisääntyä, kun maapallo ei kestä meitä ihmisiä?
[/quote]

Miksi vegejä vaaditaan lapsettomiksi (usein sekasyöjien toimesta) mutta sekasyöjät saavat kuluttaa miten lystäävät ja synnyttää vaikka suurperheen? Miksi aina "kaikki tai ei mitään"? Joko pitää olla täysin sokea virheilleen ja itsekäs, tai täysin maailmanhalaaja - mutta missään nimessä ei saa tehdä edes vähän hyvää jossain asiassa.
[/quote]
Vastasitkin puolestani.
Minulla on vastaava oikeus lisääntyä kun maitoa ja lihaa kiloittain kuluttavalla yksityisautoilevalla ja pitkin maailmaa lentelevällä perheellä. Olen aina ollut lapsirakas, joten tiedän, että yhden tai ehkä kaksi joskus hankin. Sitä en vielä tiedä onko ne omia vai adoptoituja tai sijaislapsia. Jotenkin kummallista on, ettei saisi tulla puoleeenväliin vastaan, eli pyöräillä, kävellä ja käyttää julkisia, kierrättää ja käyttää loppuun mahdollisimman paljon, syödä kasvisruikaa ja elää niin omavaraisesti kun kaupunkikerrostalossa voi ja matkustella vain oman maan sisällä, vaan minun olisi hylättävä kaikki nämä minulle niin luonnolliset asiat ja opettaa tuleville lapsilleni riistoarvoja, että olisin sopiva kasvattaja. Itse pitäisin lapseni vain kotivegeinä, ehkä jopa hankkisin muutaman rescuekanan munimaan.

Vierailija
60/114 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:46"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:30"] Kauan olet ollut vegaani? Annatko lapsillesi A-vitamiinia vai luotatko betakaroteeniin? Onko teillä autoa? Ovatko lapsesi kotivegejä vai täysin vegaaneja? t. Toinen vege, joka on ihan satavarmasti hankkimassa joskus lapsia. [/quote]       Miksi sinulla on oikeus lisääntyä, kun maapallo ei kestä meitä ihmisiä? [/quote] Miksi vegejä vaaditaan lapsettomiksi (usein sekasyöjien toimesta) mutta sekasyöjät saavat kuluttaa miten lystäävät ja synnyttää vaikka suurperheen? Miksi aina "kaikki tai ei mitään"? Joko pitää olla täysin sokea virheilleen ja itsekäs, tai täysin maailmanhalaaja - mutta missään nimessä ei saa tehdä edes vähän hyvää jossain asiassa. [/quote]   Olen vapaaehtoisesti lapseton, ekologista syistä. Olen seka syöjä,  enkä omista autoa. Minun hiilijalanjälkeni jää pienemmäksi kuin sinun. Mutta lisäänny toki itsekkäästi. Et voi puhua olevasi ekologinen tai idealisti, jos kuitenkin kansoitat maapalloa lisää. [/quote] Hyvä sinun on sekasyöjänä asiasta jeesustella. Et itsekään ole ekologinen, jos punaista lihaa syöt.

[/quote]

Sanoinko että vedän naama veressä punaista lihaa aamusta iltaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä