Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä ikinä outoja sydämmen tykytyksiä?

Vierailija
07.06.2015 |

Mulla on semmoista, että sydän alkaa lyömään yhtäkkiä kovempaa ja epätahtia, väpättäen ja tutisten. Kestää vain hetken ja sen jälkeen sydän jättää lyönnin väliin. Kävin sydänfilmissä viime keväänä. Ja lääkäri sanoi, että sydän on kunnossa. Kysyin sitten mitä nuo tykytykset ovat niin hän sanoi, että kaikilla on joskus tuollaisia. Mutta minua epäilyttää onko kuitenkaan muilla tälläistä. Niin onko teillä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lisälyöntejä juu. Kaikilla on, kaikki vaan eivät tunne niitä.

Vierailija
2/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että olet herkkä tuntemaan tuollaiset? Ja ehkä kaikilla on niitä, mutta muut eivät pidä niitä edes minään eivätkä välitä niistä. Jokatapauksessa sydämmesäsi ei ole vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voi olla iltaisin, tuntuu että pomppaa sydän ulos rinnasta, muljahtelee. Työssä on kamalan kiireistä, paljon ylitöitä, jatkuvaa stressiä ja kilpailua kelloa vastaan, epäilen että liittyy siihen.

Vierailija
4/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja niitä tulee herkemmin jos on väsynyt tai stressaantunut. Kannattaa kokeilla syödä magnesiumia säännöllisesti, se auttaa lihaskramppeihin, myös sydänlihaksen.

Vierailija
6/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämeen mahtuu vain yksi m.

Ja sitten asiaan, itselläni oli juuri tuollaista nuorempana, olivat sivuääniä. Olin jokusen vuoden tarkkailussa ja ne meni ohi lopulta. Aikuisiällä en tiedä voivatko parantua, mutta kannattaa lääkäriin ja mieluiten erikoislääkärille:)

Vierailija
7/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaisia välillä, melko harvoin nykyään onneksi. Voi alkaa kohtauksen aikaan huimata ja pelottaa, että nyt sydän prakasi lopullisesti, mutta menee onneksi ohi aina. Muutama vuosi sitten yksi kohtaus kesti vartin verran ja mietin jo että pitäiskö ambulanssia soittaa, mutta neuvolassa (olin raskaana hyvin alussa) sanottiin että nuo on normaaleja niin odottelin josko menisi ohi ja menihän se. Muuten on olleet reippaasti lyhyempiä.

Vierailija
8/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:33"]On lisälyöntejä juu. Kaikilla on, kaikki vaan eivät tunne niitä.
[/quote]

Miten voi olla tuntematta kun sydän pamppaa tuhatta ja sataa (paljon nopeampaa kuin normaalisti) ja jopa minuutteja? 0.o vai onko ne toisilla vaan pahempia..?

Vierailija
9/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänfilmi ei kerro mitään ellei ole jokin jatkuva ongelma. Sama ongelma kaikessa muussakin mitä puoskarit tekevät. Itsellä on myös ongelma joka tulee ja menee ja puoskarit sanoo että päässä on vika vaikka data sanoo muuta. Terveydenhoito laahaa kymmeniä vuosia kehityksen jäljesssä koska alalla on paljon ahnetta yrittäjää joten tarvitaan paljon todistelua että joku uusi juttu toimii. Olisin erittäin yllättynyt jos apteekista löytyisi tuote jossa ei olisi yhtään haittavaikutusta. (siksipä ne siellä apteekissa on, jos niissä on jotain vaikutusta, on usein jotain muutakin vaikutusta mistä ei haluta suurella kirjoitella) Jos 2-5% ihmisistä on sellaisia että ne ylipäänsä pystyy huomaamaan vähäisemmät haittavaikutukset, tuosta voi päätellä että haittavaikutusten riskiarvio on tod.näk. erittäin reippaasti aliarvioitu. Nyrkkisääntö: Jos lapussa lukee että 1 henkilö 100:sta saa haittavaikutuksen, arvioisin että todellisuus on lähempänä 50% kuin 1%.

Vierailija
10/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus:

Tarkoitan siis että haittavaikutukset ovat todellisia ehkä jopa 50%:lle, mutta koska hei eivät ole tuossa 2-5%:ssa he eivät huomaa niitä ellei käyttö ole pitkäaikaista ja vaikutukset kumulatiivisia niin että menisi yli "perusjannun" huomaamis-kynnyksen. Lääkärit tietty sanovat ettei haittaa ole ellei sitä huomaa vaikka haitta olisikin, kunhan heidän laitteensa olisivat yhtä hyviä kuin Star Trekissä.

Vierailija
11/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuodenvaihteessa. Elämä oli silloin tosi stressaavaa. Paljon huolia. Varmaan sen seurauksena alkoi sydän  tykyttää selvemmin. Se oli pelottavaa ja luulin jo että minulla on kohtaus:( sydänfilmit oli ok. Nyt elän rauhallista elämää ja ei mitään sydäntykytystä

Vierailija
12/13 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko sille että sulla jättää sydän lyönnin välistä? Jos luuli että sydän vaan tykyttää

Vierailija
13/13 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös outoja tykytyksiä. Väliin sydän lyö kerran kovaa ja jatkaa normaalia tahtia. Todella häiritseviä ja koviin lyönteihin herää öisin. Toisinaan sydän saattaa lyödä nopeaa tahtia 3 kertaa,jonka jälkeen tasaantuu. Kävin myös sydänlääkärillä ja kaikki näytti olevan hyvin. Holter kuitenkin tallensi epämääräiset tykytykset,mutta lääkärin mukaan niistä ei pidä olla huolissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi