Mistä määrästä alkoholia tulee humalaan?
En ole siis koskaan juonut ja nyt juon viikonloppuna poikakaverin kanssa kun juhlitaan myös näin koulun päättäreitä.Olen juuri täyttänyt 18/170cm/56kg ja mietin,että jos juon näitä "kevyempiä" siidereitä/lonkeroita mistä määrästä suurinpiirtein tulee humalaan?
En halua juoda liikaa ja örveltää baarissa :D
Kommentit (16)
Yksikin tuntuu jos et ole koskaan juonut.Siideri 4.7 %, 2-3 tölkkiä sopiva määrä.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:45"]Yksikin tuntuu jos et ole koskaan juonut.Siideri 4.7 %, 2-3 tölkkiä sopiva määrä.
[/quote]
En ole koskaan juonut maistanut 2 kertaa ehkä lusikallisen verran.
Ap
Juo hitaasti ja tarkkaile oloasi. Älä ota ainakaan tiheämmin kuin 1 juoma / tunti. Se on tosi henkilökohtaista mistä tulee humalaan.
Itse muistan kun ekan kerran otin, lukioikäisenä. Join puoli pulloa mietoa viiniä ja makasin lattialla maailman pyöriessä, ja loppuillasta ja seuraavan päivän oksensin. Moni kokoiseni myös kokematon ei tullut kuin vähän hilpeäksi samasta määrästä. Tosi pitkään vielä opiskeluaikana, jolloin join vähintään 2 kertaa viikossa, tulin 3 isosta oluesta niin humalaan että oksensin. Nykyisin, piiiitkänä harjoittelun jälkeen taas olen jo kehittänyt toleranssia, en isosta 6-packista heilahda vielä mihinkään. Jos haluan känniin, pitää juoda 8-10 isoa.
Juo aina välissä vettä. Pidä huolta sinä päivänä ja edellisenä päivänä, että olet syönyt kunnolla ja juonut vettä vähän normaalia enemmän. Kannattaa aina kuulostella, miltä juotu määrä tuntuu, eikä juoda kovinkaan nopealla tahdilla. Älä myöskään suostu mihinkään shottikierroksiin, koska viina ja vahvemmat alkoholit nousevat todella nopeasti päähän.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:52"]Juo aina välissä vettä. Pidä huolta sinä päivänä ja edellisenä päivänä, että olet syönyt kunnolla ja juonut vettä vähän normaalia enemmän. Kannattaa aina kuulostella, miltä juotu määrä tuntuu, eikä juoda kovinkaan nopealla tahdilla. Älä myöskään suostu mihinkään shottikierroksiin, koska viina ja vahvemmat alkoholit nousevat todella nopeasti päähän.
[/quote]
Miks se syöminen on muute tärkeetä? Nouseeko helpommin päähän jos ei oo syönyt hyvin?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:52"]Juo aina välissä vettä. Pidä huolta sinä päivänä ja edellisenä päivänä, että olet syönyt kunnolla ja juonut vettä vähän normaalia enemmän. Kannattaa aina kuulostella, miltä juotu määrä tuntuu, eikä juoda kovinkaan nopealla tahdilla. Älä myöskään suostu mihinkään shottikierroksiin, koska viina ja vahvemmat alkoholit nousevat todella nopeasti päähän. [/quote] Miks se syöminen on muute tärkeetä? Nouseeko helpommin päähän jos ei oo syönyt hyvin?
[/quote]
Nousee kyllä. Eritysiesti rasvainen ruoka hidastaa alkoholin imeytymistä. Lisäksi laskuhumalassa helposti tulee kivennäistasapainon häiriöistä johtuvaa huonoa oloa, jota myös ruoka ehkäisee ja lievittää. Siksi krapulassa himoitsee usein suolaista.
AP tulee kusemaan ja paskomaan housuihinsa.
Eiköhän se ole aikalailla yksilöllistä
Kun join ekan kerra joku 2 vuotta sit nii join 3 5,2% kaljaa ja olin iha siis en ymmärtäny puhetta enkä pysyny pystyssä.
Mut ite join ne kolme noi puolee tuntii enkä ollu syöny tai juonu mitään sinä päivänä nii saatto johtuu siitä.
Humala ei ole mikään on/off-tila, joka alkaisi tietystä promillelukemasta.
Siis minulla onntosi hyvä alkoholin sietokyky tuntuu kuin mikään alkoholi määrä ei nousisi päähän tai tulisi humalaan. Tätä olen aina miettinyt että mistä johtuu
SIxpäck keskiolutta eli noin 4,5% 33cl x 6 niin jo vähän tuntuu. Jos oikein humalaan haluaa niin sitten 12 päck.
Miksi haluat juoda? Näyttääkö dokaaminen sinusta hauskalta? Minusta nuo on sellaisia kysymyksiä mitä jokaisen kannattaa miettiä ennen kuin aloittaa juomisen. Monet eivät edes pidä humalasta, mutta juovat koska muutkin juovat mikä on minusta uskomatonta idiotismia. Fakta on se, että alkoholi on myrkky ja yksi haitallisimmista päihteistä. Samassa luokassa kuin heroiini ja metamfetamiini. Jos haluat siitä huolimatta käyttää sitä, niin siitä vain. Kannattaa vain tehdä tietoinen päätös eikä mennä lauman mukana.
mä join joskus ekoja kertoja vähäse kavwrreide kaa, 2 tölkkii heinekenii ja 1 tölkki siideriä. en ollut kyllä kännissä ollenkaan. olin silloin ihan kakara, joku 11v ja painoin sen 34kg. mutta kaikilla on oma määrä, mistä tulee känniin.
juo max kolme, yksikin jo varmaan tuntuu