Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoa miten tietyt tuoksut voi tuoda flashbackei

Vierailija
28.05.2015 |

Ostin uuden deodorantin. Rexonan pinkin. Mulla ei oo ollut sellasta aikoihin. Haistoin sitä ja tuli mieleen kutosluokka. Mulla oli silloin sellainen. Olin onnellinen enkä näin kamalan yksinäinen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun haju joutuu nenään, se matkustaa hermoja pitkin aivojen hajukeskukseen. Hajukeskus on osa limbistä järjestelmää, johon kuuluu myös se aivojen osa, joka säätelee tunteita. Tästä syystä hajut ja tunteet ovat sidoksissa toisiinsa. Esimerkiksi sanat ja puhe menevät aivoissa ajattelevaan osaan, eivätkä tunneosaan.

Ihminen ei juurikaan käytä emotionaalista muistia tietoisesti. Muistellessaan asioita ihminen todennäköisesti ajattelee tunteiden sijasta yksityiskohtia. Mutta kun ihminen tuntee tietyn hajun se laukaisee tunnemuistin. Hajun laukaissut muisto ei myöskään yleensä ole yksityiskohtainen, vaan tunnelatautunut ja nostalginen."

tohtori.fi

Vierailija
2/2 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kans teiniaikojen päiväkirja sellanen, missä sivut tuoksuu. joskus ku sen löydän käteeni, ja haistelen sitä ja paan silmät kii, ni oon taas 16v huoleton teini <3 :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän