Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronaa juuri nyt potevien vertaistukiketju

Vierailija
25.01.2022 |

Mikä tilanne näin tammikuun 2022 ehtoopuolella?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on: kipeä. Epäreilua, kun niin moni tuttava on kehunut lieviä oireitaan, ja minä puolestani sain täyskäden: ripulia, kuumetta, päänsärkyä, yskää, hengenahdistusta... Ja kolme rokotetta on.

Vierailija
2/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengästyminen on pahin oire.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen päivä koronaa takana. Kuume menee ylös alas ja välillä yskittää. Kaksi rokotetta minulla, mutta toisesta oli jo aikaa...

Vierailija
4/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka viikko tuntui flunssan ja influenssan vuorottelulta. Toka viikko meni henkeä ahdistaessa. Nyt menossa kolmas viikko, ja hengenahdistus alkaa olemaan ohi. Jäljellä enää yskää. 2 rokotusta.

Vierailija
5/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin luulin, että varmaan tulee helpot oireet kun 12-v poika sairastui.

Kattia kanssa! Tänään kolmatta päivää n. 39 kuumeessa ja yskässä. Päivällä sairastui myös 18-v isoveli, jolla korkea kuume ja hirveä päänsärky.

Molempien luokalla vähän yli puolet oppilaista enää koulussa, muut koronassa. Molemmilla 2 rokotetta

T: äiti, Vantaa

Vierailija
6/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mäkin luulin, että varmaan tulee helpot oireet kun 12-v poika sairastui.

Kattia kanssa! Tänään kolmatta päivää n. 39 kuumeessa ja yskässä. Päivällä sairastui myös 18-v isoveli, jolla korkea kuume ja hirveä päänsärky.

Molempien luokalla vähän yli puolet oppilaista enää koulussa, muut koronassa. Molemmilla 2 rokotetta

T: äiti, Vantaa

Meillä sama, mutta lapsilla vasta yhdet rokotteet. Kumpikin kovassa kuumeessa, yskässä ja päänsäryssä. Olin tuudittautunut siihen, ettei lasten pitäisi sairastaa vaikeasti. Tämä on ihan influenssan tasoinen tauti meillä...

Vierailija
7/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aamulla nenä tukossa ja sain kotitestistä positiivisen tuloksen. Tukkoisuus sittemmin helpotti ja olen lähinnä poikkeuksellisen väsynyt. Toivottavasti todella pääsen näin helpolla.

Vierailija
8/39 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä särkee ja kolottaa eli ei paha toistaseksi. Ei piikkejä.

Vierailija
9/39 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä eri oireet. Kummallinen tauti.

Vierailija
10/39 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskittää ja väsyttää. Eniten stressaa pelko siitä, mihin suuntaan tauti etenee.

Vierailija
11/39 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengästyminen on pahin oire.

No tämä!! Koronan aiheuttamaa puristusta/kipua keuhkoissa ei voi ymmärtää, ennen kuin sen kokee itse, vaikka olisi lukenut kuinka monta lehtijuttua muiden kokemuksista.

Vierailija
12/39 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko perhe sairastanut, nyt toinen viikko menossa.

Ensin sairastui 11v. Hänellä oli kurkku jonkin verran arka, lisäksi päänsärkyä. Päivän ajan lämpöä, toisena kuumepiikki. Sen jälkeen kuumeilu jäikin jo pois. Yskää tai nuhaa ei tullut missään vaiheessa. On jo palannut kouluun ja normaaliin arkeen.

13v sairastui seuraavana. Hän heräsi 4vrk myöhemmin aamulla kipeään oloon. Lihaksia ja päätä särki, kurkku oli kipeä. Hänellä oli päivän ajan lämpöilyä/kuumetta, seuraavana päivänä enää pää- ja kurkkukipua. Ei yskää tai nuhaa missään vaiheessa. Hän palasi tänään kouluun.

Minä sairastuin kolmantena, viisi päivää 11v:n jälkeen. Minulla on ollut hyvin moninaiset oireet: kuumetta, vatsaoireita, lihas- ja päänsärkyä, silmäsärkyä, kova kurkkukipu, nuhaa, aivastelua. Yskä on kurkun ärsytystä, ei ole painunut alas keuhkoihin. Kaksi päivää olin todella väsynyt, sen jälkeen väsymys hellitti. Toki väsyttää senkin vuoksi, että yöt tulee nukuttua huonosti kun on nenä on tukossa ja kurkkua kutittaa. En ole kokenut oloani missään vaiheessa mitenkään erityisen sairaaksi, vaikka oirekirjo onkin kattava.

Mieheni sairastui (eilen) viimeisenä, 10 vrk 11v:n jälkeen. Hänellä ei ole ainakaan vielä ollut kuumetta, lähinnä kurkku karhean tuntuinen, hieman nuhaa ja yskii satunnaisesti kun kurkkua kutittaa.

Vaikuttaa siltä että meidän perhe pääsi aika vähällä. Aikuiset on kaksi kertaa rokotettuja, lapsilla ei ole rokotuksia.

Tsemppiä kaikille sairastajille, pikaista paranemista!

Vierailija
13/39 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä eri oireet. Kummallinen tauti.

Tämä. Nyt menossa jo päivä 13 ja edelleen jatkuu, välissä oli pari parempaa päivää, mutta nyt taas yskää ja tukkoisuutta. Hajuaisti myös heikentynyt.

Vierailija
14/39 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on: kipeä. Epäreilua, kun niin moni tuttava on kehunut lieviä oireitaan, ja minä puolestani sain täyskäden: ripulia, kuumetta, päänsärkyä, yskää, hengenahdistusta... Ja kolme rokotetta on.

Olen rokottamaton, altistunut kyllä useamman kerran, mutta sairastunut en ole. Edes flunssaa en ole sairastanut moneen vuoteen. Ehkä ymmärrätte, miksi tämä rokotetuputus tuntuu itsestäni absurdille, kun koronarokottautuminen tapahtuu pitkällä juoksulla kuitenkin oman vastustuskyvyn kustannuksella: jatkuva rokottaminen, koska vuotava rokote, heikentää ihmisen omaa puolustusta ja jättää rokotetun heikompaan asemaan siinä vaiheessa kun rokotteen tuomat vasta-aineet hupenevat. Tästä johtuen en määrittelemättömän rokotekierteeseen lähtenyt, ja minulle tämä on ollut oikea valinta.

Vierailija
15/39 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rokottamaton, altistunut kyllä useamman kerran, mutta sairastunut en ole. Edes flunssaa en ole sairastanut moneen vuoteen. Ehkä ymmärrätte, miksi tämä rokotetuputus tuntuu itsestäni absurdille, kun koronarokottautuminen tapahtuu pitkällä juoksulla kuitenkin oman vastustuskyvyn kustannuksella: jatkuva rokottaminen, koska vuotava rokote, heikentää ihmisen omaa puolustusta ja jättää rokotetun heikompaan asemaan siinä vaiheessa kun rokotteen tuomat vasta-aineet hupenevat. Tästä johtuen en määrittelemättömän rokotekierteeseen lähtenyt, ja minulle tämä on ollut oikea valinta.

Ideana onkin enemmän se, että saa suojaa pahimmilta oireilta, ettei tarvitse välttämättä sairaalaan asti lähteä. Tämä siksi aikaa kunnes virus muuttuu vähemään vaaralliseksi, kuten nyt näyttää tapahtuvan.

Jokainen saa toki pelata omaa lottoaan siitä, että tuleeko minulle sairaalareissu vai ei.

Vierailija
16/39 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 8 v oli kuumeessa 2 päivää, lisäksi kurkkukipua. Sen jälkeen tauti oli ohi.

Minulla oireina kurkun kutina/yskä, nenän kutina/aivastelu, päänsärky ja väsymys. Missään vaiheessa ei pahempia oireita, mutta viikon kuluttua oireiden alusta olo ei vieläkään ole täysin terve. Nenää saa niistää ja väsyttää tavallista enemmän.

Vierailija
17/39 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastin ensin noin 10 päivää. Paranin, menin töihin ja nyt oireet ovat alkaneet uudestaan. Aivan helevetin rasittava tauti!!

Jos joku kutsuu tätä minun kuulteni "pikku flunssaksi", aivastan sen päälle. Perkele.

Vierailija
18/39 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideana onkin enemmän se, että saa suojaa pahimmilta oireilta, ettei tarvitse välttämättä sairaalaan asti lähteä. Tämä siksi aikaa kunnes virus muuttuu vähemään vaaralliseksi, kuten nyt näyttää tapahtuvan.

Jokainen saa toki pelata omaa lottoaan siitä, että tuleeko minulle sairaalareissu vai ei.

Kyllä minä rokotettuna, mutta vaikein oirein koronan sairastaneena, otan edelleen jokaisen rokotteen, jonka saan.

En uskalla kuvitellakaan, miten vaikeaa sairastaminen olisi pahimmillaan voinut olla ilman rokotussuojaa.

Muut saavat pelata lottoa, jos niin tahtovat.

Vierailija
19/39 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sairastin ensin noin 10 päivää. Paranin, menin töihin ja nyt oireet ovat alkaneet uudestaan. Aivan helevetin rasittava tauti!!

Jos joku kutsuu tätä minun kuulteni "pikku flunssaksi", aivastan sen päälle. Perkele.

Ihan sama tilanne. Oireet lieviä mutta jatkuvat ja jatkuvat vaan.

Vierailija
20/39 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli juuri käsky siirtyä sairaalaan. Riskiryhmässä olen. Omalla autolla täytyy mennä ja jättää vara-avain kotiin, että omaiset saa helposti auton pois jos viimeinen matka. Pelottaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän