Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vaivautua enää leipomaan...

Vierailija
25.01.2022 |

kun mikään ei tunnu onnistuvan vaikka kuinka noudattaisi ohjeita...

Ärsyttää. Juustokakku kerkes kärähtää päältä vaikka oli vähemmän uunissa ku ohjeessa sanottiin..

Työkamut tuo ihania leipomuksia töihin. Olis joskus itekkin kiva ilahduttaa leipomuksella mutta kun ei osaa ni ei osaa..

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjotusta vaan!

Vierailija
2/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso suositus hyydytettäville juustokakuille. Helppoja tehdä ja makuvariaatioita saa tehtyä vaikka kuinka paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile taatelikakun tekoa. Paranee vielä "vanhetessaan".

Vierailija
4/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

runkkaan aina leipomuksiini. parantaa koostumusta

Vierailija
5/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso suositus hyydytettäville juustokakuille. Helppoja tehdä ja makuvariaatioita saa tehtyä vaikka kuinka paljon.

Uunissa tehty juustokakku on niin paljon paremman makuista kuin liivatteella hyydytetyt!

Vierailija
6/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taisi kakku olla liian korkealla tasolla uunissa. Jos ei ollut, niin kannattaa välillä vilkaista paistosta. Pala leivinpaperia kakun päälle, jos näyttää, että pinta tummuu liikaa.

Vierailija
7/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Suomen pitäisi lopettaa leipominen!

Vierailija
8/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei meinaa onnistua. Voi niistä tulla ihan ok, mutta ei sellaisia kuin ohjeessa vaikka ohjeita noudatankin. En tiedä mikä siinäkin on. Joskus leivoin sämpylän makuisia pullia.

Vierailija
9/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uunissa tehty juustokakku on niin paljon paremman makuista kuin liivatteella hyydytetyt!

Ei vaan hyydytetty on niin paljon paremman makuista kuin liivatteella tehdyt.

Vierailija
10/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee perinteinen piimäkakku, juuri sen helpompaa ohjetta ei ole. Sekoitat vaan aineet keskenään ja paistat.

Vierailija
11/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipominen on aivan yliarvostettua.

Kaupasta ja leipomosta saa valmista - mitään järkeä yrittää esittää jotain vit*n pullantuoksuista.

Jos haluat töissä jotain tarjota, niin osta vaikka suklaalevy ja olet paljon persoonallisempi, kun "oih, olen NIIN supermamma" - ämmät yhteensä.

Vierailija
12/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen siivooja ja vaikka työkavereita onkin, niin ikinä en ole kyseisiä henkilöitä tavannut. Vielä pitäisi leipomaan alkaa. 

Vierailija
13/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa.. uuni taitaa olla rikki mutta silti joskus yritän leipoa jotain ”jos se nyt vaikka toimis tässä kun toi pakastepitsakin onnistuu”

No ei toimi ja aina sitten vtuttaa

Vierailija
14/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin kodissa, jossa oli AINA itse leivottua.

Lapsena nautin suuresti, kun jossain kyläpaikassa tarjottiin KAUPAN pullaa! Nam!

Vieläkin jaksan nauttia pullatiskien ja paistopisteiden herkuista ihan vaan sen takia, että EI TARVITSE OLLA sitä hemmetin itse leivottua.

Sitäpaitsi ne kroissantit on tosi hyviä!

Vierailija
15/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile taatelikakun tekoa. Paranee vielä "vanhetessaan".

Hei. Jos innostut taatelikakun tekoon, Googlaa "Seijan taatelikakku". Se on minulla ainoa taatelikakku joka on onnistunut. Sokeria ei tarvi laittaa ihan niin paljon kuin ohjeessa sanotaan.

Vierailija
16/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan lähes kaikki ohjetta pienemmässä lämpötilassa ja tarkistan annetun ajan loputtua että kuinka paistos jaksaa. Potuttaa kyllä jotkut ohjeet kun välillä kahvikuppi mitta ja välillä desilitroina samassa ohjeessa.

Vierailija
17/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipominen on aivan yliarvostettua.

Kaupasta ja leipomosta saa valmista - mitään järkeä yrittää esittää jotain vit*n pullantuoksuista.

Jos haluat töissä jotain tarjota, niin osta vaikka suklaalevy ja olet paljon persoonallisempi, kun "oih, olen NIIN supermamma" - ämmät yhteensä.

Leipominen on ihanaa. Ja kyllä ne itse tehdyt vaan ovat paljon parempia kuin kaupan tuotteet. Ainakin silloin kun ne onnistuva.

Vierailija
18/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa.. uuni taitaa olla rikki mutta silti joskus yritän leipoa jotain ”jos se nyt vaikka toimis tässä kun toi pakastepitsakin onnistuu”

No ei toimi ja aina sitten vtuttaa

Kyllä se uuni toimii jos kerran lämpiää. Hanki uunin sisälämpömittari. Sellainen ihan vaan vanhanaikainen mekaaninen. Maksaa alle 5 euroa.

Uunit vaan nyt on kaikki erilaisia ja omansa pitää oppia tuntemaan. Kyllä se siitä!

Mun edellinen oli aataminaikainen kaasu-uuni. Taivaan tähden! Niin vain onnistui silläkin liekkejä posottavalla rakkineella leipominen. Totuttelua se vaati kylläkin.

Vierailija
19/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapalat on myös helppoja aloittelijalle.

Vierailija
20/36 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuneissakin on eroja. Onkohan enää missään uunissa ylälämpö erillisinä vastuksina uunin "sisäkaton" takana näkymättömissä. Meillä ainoa ylälämpö on saatavilla grillivastusten kautta. Paistaa jotenkin todella nopeasti ja liikaa.