Atoopikot, auttaako teitä jokin asia kutiamiseen? Auttaako rasvaaminen?
Mikä teitä auttaa? Minulla on vain pieni kohta atooppinen, mutta kutina häiritsee.
Kommentit (18)
Sheavoi on ollut mulle paras. Kestää pitkään imeytyä, joten laitan sitä yleensä iltaisin, mutta se tuntuu kosteuttavan pitkään. Myös jojobaöljy on ollut ok, se imeytyy nopeammin mutta sitä joudunkin laittamaan sitten monta kerrosta.
Aqualan L, kun käyn suihkussa. Pahimpia kutinoita saa vähennettyä Heinixillä tai vastaavalla.
Mikään ei auta, paitsi Atarax ja sitä en kehtaa/uskalla pyytää. Jalat on karmeassa kunnossa ja raavin ne verille unissani.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei auta, paitsi Atarax ja sitä en kehtaa/uskalla pyytää. Jalat on karmeassa kunnossa ja raavin ne verille unissani.
Miksi et kehtaa uskalla ostaa. Joku sanoi saunassa levitä iholle juoksevaa hunajaa ja löylyyn.Kuori ihoa ja hoitaa, Sietä sitten vaan suihkuun ilman saipua pesua. Tosi on aika kun oli ammet ja meri suolaa laitoi kylpyveteen,iho ongelmia ei ollut.Itse kullakin kuivat hilseilevät jalat.Rasvaa rasvaa,perusvoidetta,tai oljyä yäk.
Vierailija kirjoitti:
Mikset uskalla?
Vetyperoksidi 12%, se on kuten suola, mutta kirvelee ja polttaa paljon enemmän ja on tehokkaampi. Sillä pitää kutinan poissa koko päivän, uusintakierros aina kun rupeaa taas kutittamaan. Saa hyvinvarustetuista puutarhaliikkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kehtaa uskalla ostaa. Joku sanoi saunassa levitä iholle juoksevaa hunajaa ja löylyyn.Kuori ihoa ja hoitaa, Sietä sitten vaan suihkuun ilman saipua pesua. Tosi on aika kun oli ammet ja meri suolaa laitoi kylpyveteen,iho ongelmia ei ollut.Itse kullakin kuivat hilseilevät jalat.Rasvaa rasvaa,perusvoidetta,tai oljyä yäk.
Koska se on kolmiolääke. Saunassa en voi käydä, pahentaa tilannetta entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset uskalla?
Kuvitellaan väärinkäyttäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset uskalla?
Jos sulla ei ole hoitokontaktia ihotautipolille tai muulle erikoislääkärille, hanki sellainen. Jos sulla kerran auttaa atarax kutinaan, niin eikö ole hullua kärsiä siitä tuollaisen syyn takia?
Minulla kutiaa päänahka. Kasvot punoittaa, varsinkin luomet. Kamala näky. Yritä tässä etsiä töitä, kun naama on punainen kuin tomaatti. Ostin Bepanthen Sensicalm apteekista, hieman auttanut. Mikään voide ei auta kunnolla, ei antihistamiini, kortisoni pahensi. Öisin herään raapimaan päänahkaa, korvatkin ruvenneet kutisemaan. Tulen hulluksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kutiaa päänahka. Kasvot punoittaa, varsinkin luomet. Kamala näky. Yritä tässä etsiä töitä, kun naama on punainen kuin tomaatti. Ostin Bepanthen Sensicalm apteekista, hieman auttanut. Mikään voide ei auta kunnolla, ei antihistamiini, kortisoni pahensi. Öisin herään raapimaan päänahkaa, korvatkin ruvenneet kutisemaan. Tulen hulluksi.
Oletko joskus kokeillut happamia pesunesteitä tai esim. etikkaa päänahalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset uskalla?
Ei luulisi että kuvitellaan, jos on kerran selvästi näkyvä syy käyttää sitä. En edes tajunnut, että Ataraxiakin voisi väärinkäyttää, eikö se vaan väsytä, jos jotain.
Atarax. Yleisesti määrätään kutinaan, eikä sen käyttöä mitenkään tarkkailla, jos tarve lääkkeelle on olemassa.
Turvalääkkeeni, jos oon nukkunut muutaman yön huonosti niin ataraxilla saan taas nukuttua ilman häiritsevää, uneen tunkeutuvaa kutinaa.
Rohkeasti vain reseptiä pyytämään.
Muusilääkkeet, esim. takrolimuusi on auttanut pahoin atooppista kollegaa. Vain ihospesialistilta.
Hunajaa atooppiselle iholle en suosittele missään nimessä, kokeilin kerran ja jouduin ottamaan tuhdin allergialääkeannoksen, vaikka voin syödä hunajaa ongelmitta.
Suolahuuhtelu auttaa myös, mutta on toki kivulias, jos iho on valmiiksi kovin rikki.
Allergialääkkeet hillitsevät kutinaa.
Myös atoopikko
Miten Ataraxia voi käyttää väärin?
Suolavesi. Sekoita vahva suolaliuos. Huuhtele suihkun jälkeen tällä tai taputtele kutiavaa kohtaa. Jätä suola iholle.
Voi kirvellä alkuun, mutta auttaa.