Vitsi oon tyhmä, kun menin hakemaan työvoimakoulutukseen vapaaehtoisesti!
Voi pimpulan pömpyrä olen idiootti! Nyt tuli kutsu haastatteluun sitä koulutusta varten. Paljonko tommosiin otetaan haastatteluun ja montako valitaan? Miten voisin sabotoida pääsemiseni sinne koulutukseen? Voisko tänä keväänä pahentunut siitepölyallergia olla hyvä syy, kun kyse on tommosesta alasta jossa ollaan tekemisissä kukkasten ja kasvien ja luonnon kanssa.. Koulumatkakin ihan karsea..
Tai sit otan vaan ronskisti karenssin vastaan (tietääkö kukaan paljonko tulee?) ja paiskin noita osa-aikaisia töitä enemmän. Hirveä yritys nyt löytää toinen työ, että pääsisin eroon tosta koulutuksesta.
Kommentit (11)
Et tule pääsemään. Paitsi jos vaikuttaa siltä että et ole itse halukas. Vanha totuus työvoimatoimistosta on se että jos et millään halua koulutukseen niin hae vapaaehtoisesti, jos taas haluat niin ole mahdollisimman vastahakoinen.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 02:08"]
Et tule pääsemään. Paitsi jos vaikuttaa siltä että et ole itse halukas. Vanha totuus työvoimatoimistosta on se että jos et millään halua koulutukseen niin hae vapaaehtoisesti, jos taas haluat niin ole mahdollisimman vastahakoinen.
[/quote]
Huh toivottavasti oliskin näin! Näköjään 2kk karenssi tosta puskee jos mokaan tahallisesti haastattelun (mistä senkään kukaan tietää..) tai jätän menemättä koulutukseen.
Riippuu alasta. Joihinkin on vaikea päästä edes haastatteluun. Toisaalta taas joihinkin pääsee todella helposti. Ehkä haastattelussa sanoisin, että olet ehkä pääsemässä töihin.
Miksi hait sinne vapaaehtosesti? :)
Kyllä niihin yleensä on aika paljo hakijoita. Toki vähä alasta riippuen varmaan.
Esitä semmosta elämänluuseria niin kylläse siitä
Miten niin tyhmä? Mäkin hain, enkä ollut edes työtön. Opiskelin kivan ammatin ja liitto maksoi opiskeluahan tuet? Paras päätös ikinä? Pärjättiin hyvin kun toiset joutuu ottamaan lainaa opiskelua varten.
Tiesit allergiastasi ja silti hakeuduit koulutukseen, joka todennäköisesti pahentaa allergiaasi. Ei tosiaankaan vaikuta kovin järkevältä. Kerro rehellisesti haastattelusta allergiastasi ja siitä, että et tullut ajatelleeksi, miten tuleva mahdollinen ammatti saattaisi vaikuttaa terveyteesi. Kysy, mitä tässä tilanteessa voi tehdä.
Jos pääset kurssille, hanki lääkärintodistus, jossa todistetaan, että kurssi eikä uusi ammatti sovi terveydellesi.
Pitäähän sinun, hyvä ihminen, pitää itse itsestäsi huolta paremmin. Nyt tunnut pelleilevän terveytesi kustannuksella. Ota paremmin selvää allergioista ja siitä, millaisia rajoituksia omat allergiasi tuovat ammatinvalintaan, jotta osaat hakeutua oikeanlaiseen koulutukseen. - Jos sinulla on esimerkiksi astma, ei tosiaankaan kannata hakeutua millekään hitsarilinjalle. Näin jouduin sanomaan myös omalle astmaatikkopojalleni, joka kaipasi nopeaa tietä uuteen ammattiin miltei keinolla millä hyvänsä.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 07:29"]
Miksi hait sinne vapaaehtosesti? :) Kyllä niihin yleensä on aika paljo hakijoita. Toki vähä alasta riippuen varmaan.
[/quote]
Tuntui hyvältä ajatukselta joku mielenhäiriö, en edes ajatellut siitepölyallergioitani. :( olis silkkaa tyhmyyttä lopettaa nykyinen osarityö tän koulutuksen takia. en mä edes pärjäis jollain netto 1100€/kk ansiosidonnaisella, minkä tulisin saamaan jos tohon koulutukseen pääsisinkin.
no ei tämä maailmanloppu, toimin sitten varoittavana esimerkkinä ja kerron tänne kui täs käy, jos jotakuta vielä kuukauden päästä kiinnostaa.
Minäkin hain. Opiskeluun sisältyi työssäoppimista. Tuossa haastattelussa annoin tarkoituksella itsestäni negatiivisen kuvan. Silti minut valittiin. Harjoittelun päätteeksi minut palkattiin vakkariksi. Siitä on mennyt nyt 13v
Pohdi haastattelussa ääneen sitä allergiaa eli kysy haastattelijoilta, mitä mieltä he ovat, ei kai näin paha allergia ole este, voikohan allergia vielä pahentua ja kerro, miten esim, sormien välit menee keväällä allergian takia rikki tms. (ei pelkkää silmien vuotamista ja aivastelua). Eiköhän ne tajua olla valitsematta.
Voi ei! XD