Kannattaako bensa-auton muuttaminen kaasuautoksi?
Palkjonkohan pitää ajaa vuodessa, että se 2000-4000 euron remppa maksaa itsensä takaisin?
Kommentit (7)
Laita bensa-autoon dieselmoottori ja ajele sitten löpöllä. Halpaa kuin saippua, eikä tarvitse maksaa dieselveroa.
Se on kiinni autosta. Johonkin jenkkiin se kannattaa ja moneen rimpulaan taas ei. Uusiin autoihin ei kannata, koska se vie takuun. Vanhat volkkarit taas ovat jo niin huonoja, etteivät kestä kaasulaitteiden ikää. Johonkin vähän ajettuun Volvoon voisi olla hyvä, vaikka niillä taitaa päästä etanolilla jo vakiona.
Vierailija kirjoitti:
Et osaa lukuja taulukkolaskentaan latoa?
Osaan mutta olen laiska, ajattelin että jos joku viitsisi mun puolesta.
Kyllä se aika hyvin pitäisi kannattaa ja siihen saa tukea valtioltakin.
Vierailija kirjoitti:
Laita bensa-autoon dieselmoottori ja ajele sitten löpöllä. Halpaa kuin saippua, eikä tarvitse maksaa dieselveroa.
Koko auton vaihto on järkevämpää kuin edes yrittää moottorin vaihtoa, tiedän tosin sellaistakin tehdyn onnistuneesti. Paperi sota valtaisa.
Pö:stä taisi tulla jotain luokkaa 20x330 euroa verot kun jää henkilöautolla kiinni, pakulla vielä enemmän ja rekalla on kymppitonneja sakot.
Kateelliset käräyttää nykyään laittomasta polttoaineesta helposti dieselautoja, etenkin jos on dpf poistettu että tuoksahtaa naftalle laillinenkin diesel.
Kaasuun tulee (järki hoi Suomi) käyttövoimaverokin. Kannattavinta on ostaa siisti ja ikäisekseen vähän ajettukin tehdastekoinen kaasuauto Ruotsista.
Et osaa lukuja taulukkolaskentaan latoa?