Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsesi ryhmään tulee 48 lasta

Vierailija
27.05.2015 |

Pahimmillaan siis, jos 8 lasta per kasvattaja tulee voimaan.

Nyt kun subjektiivista päivähoito-oikeutta rajataan, osa-aikaisten lasten määrä kasvaa. Heidät lasketaan 0,5 lapseksi ja se tarkoittaa sitä, että yhden aikuisen vastuulla onkin jo esim. 5 kokoaikaista + 7 osaikaista = 12 lasta. Se kertaa neljä (kasvattajaa) tekee 48.

Tätäkö toivoit lapsillesi?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisten vuosien merkitys lapsen ja nuoren hyvinvointiin ei ilmeisesti kiinnosta tämänkään ketjun mammoja. Muualla maailmassa tämä ollaan tajuttu ja varhaiskasvatukseen alettu panostaa, Suomessa hyvät rakenteet halutaan ajaa alas nykyaikaistamisen sijaan. Hävettää olla suomalainen taas kerran!

Vierailija
2/82 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tämä voi pitää paikkaansa??? Puolensataa pientä samassa ryhmässä, kyllä täytyy päättäjien jo vihata lapsia :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:34"]Siis eihän tämä voi pitää paikkaansa??? Puolensataa pientä samassa ryhmässä, kyllä täytyy päättäjien jo vihata lapsia :(
[/quote]
Kokoomuslaiset ostavat kalliit yksityispalvelut lapsilleen. Kepu-lessut tekee 10 lasta yhteiskunnan tuilla ja laittaa isosiskot lastenvahdeiksi ilman omaa elämää. Persut haluavat hienot autot lasten kustannuksella ja naiset kotiin myös.

Vierailija
4/82 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin täytyy todeta, että otti päähän tuo "tee asialle jotain äläkä täällä valita" - kommentti. Meillä lapset on päiväkoti-ikäisiä ja voin kertoa, että sähköpostit ja puhelinsoitot ja yleisönosastokirjoitukset ja ties mitkä vaikuttamisen keinot on kokeiltu, eikä mikään auta ryhmäkokoihin ja hoidon laadun parantamiseen tässä kaupungissa. 

Yritetty siis on. "Paras" vastaus on ollut, että kröhöm, meillä on myös yksityisiä päiväkoteja jotka tarjoavat tarvitsemaanne hoitoa. Huokaus, niin on: mutta niitä ei ole montaa, nekin ovat täynnä ja opiskelija-työssäkäyvä-pariskunnalle hankalan matkan päässä kulkea. 

Vierailija
5/82 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:41"]Minunkin täytyy todeta, että otti päähän tuo "tee asialle jotain äläkä täällä valita" - kommentti. Meillä lapset on päiväkoti-ikäisiä ja voin kertoa, että sähköpostit ja puhelinsoitot ja yleisönosastokirjoitukset ja ties mitkä vaikuttamisen keinot on kokeiltu, eikä mikään auta ryhmäkokoihin ja hoidon laadun parantamiseen tässä kaupungissa. 

Yritetty siis on. "Paras" vastaus on ollut, että kröhöm, meillä on myös yksityisiä päiväkoteja jotka tarjoavat tarvitsemaanne hoitoa. Huokaus, niin on: mutta niitä ei ole montaa, nekin ovat täynnä ja opiskelija-työssäkäyvä-pariskunnalle hankalan matkan päässä kulkea. 

[/quote]
Pisteet sulle, sinunlaisia jos vain olisi enemmän niin saisimme muutosta aikaan!

Vierailija
6/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei koske. Lapseni on vuorohoidossa ja illat/viikonloput aina rauhallisia.

Vierailija
7/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtamatta 0,3-lapsia, heitä voi olla vielä enemmän!

Vierailija
8/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:08"]Minua ei koske. Lapseni on vuorohoidossa ja illat/viikonloput aina rauhallisia.
[/quote]
Minä minä minä -asenne on paras!

Vierailija
9/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opet ja hoitajat voivat sitten edes oppia tuntemaan kaikkia lapsia??? Apua, ei hyvä!

Vierailija
10/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Minä hoidan lapset kotona ja kaikilla hyvä mieli. Hoitakaa tekin:) ja asumme ihan omassa talossa. Ei eletä tuilla pienessä vuokraluukussa.

Vierailija
11/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on laumaeläin. Lapset tykkäävät kun on ikäistään seuraa.

Vierailija
12/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi valita yksityisen päiväkodin, jos ei kestä ryhmäkokojen kasvattamista :) Niin mekin teimme.

Vierailija
13/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:13"]Aina voi valita yksityisen päiväkodin, jos ei kestä ryhmäkokojen kasvattamista :) Niin mekin teimme.
[/quote]
Kai se on pakko!

Vierailija
14/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi tullut noin monta jos olisi sopeuduttu tilanteeseen aiemmin. Velka on veli otettaessa, veljenpoika maksettaessa

Vierailija
15/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti tule.

Vierailija
16/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole yksityisiin varaa.

Vierailija
17/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:12"]Voi voi. Minä hoidan lapset kotona ja kaikilla hyvä mieli. Hoitakaa tekin:) ja asumme ihan omassa talossa. Ei eletä tuilla pienessä vuokraluukussa.
[/quote]
Kyllä mun 5-vuotias viihtyy parhaiten ikäistensä kanssa. Ei puhettakaan, että jaksaisi lojua 2v siskonsa kanssa kotona ja leikkipuistossa joka päivä.

Vierailija
18/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä missä päiväkodissa on 24 hengen ryhmässä 3 aikuista, niin alakoulussa onkin sitten yksi. Yhdessä kesässähän ne kasvavat toki niin paljon, että muuttuvat kolme kertaa helpommiksi.

Vierailija
19/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:14"]No ei varmasti tule.
[/quote]
Voi tulla, koska osa-aikaiset voivat osua samalle päivälle toistensa kanssa.

Vierailija
20/82 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:14"]No ei varmasti tule. [/quote] Voi tulla, koska osa-aikaiset voivat osua samalle päivälle toistensa kanssa.

[/quote]Ei tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi