Olenko liian tiukkapipo?
Olen nyt useamman kuukauden seurustellut miehen kanssa, emme asu yhdessä, mutta yleensä vietämme viikottain useamman yön yhdessä toisen kotona. Mies omistaa koiran ja koira nukkuu aina sängyssä hänen kanssaan. Jo heti kun aloimme tapailla, vaihdoin tai pyysin miestä vaihtamaan petivaatteet puhtaisiin joka kerta kun olin siellä yötä koska en halua nukkua samoissa lakanoissa missä myös koira on nukkunut. Eikä koira myöskään nuku sängyssä kun minäkin olen. Minusta koiran nukkuminen sängyssä on vain epähygieenistä.
Aluksi ei ollut mitään ongelmaa, mies tuntui ymmärtävän kantani, mutta nyt kun seurustelu on vakavampaa ja öitä vietetään useammin yhdessä, niin yhtäkkiä tämä petivaatteiden vaihto on ongelma. Kuulemma ei ole iso asia, ei koira ole likainen, minä valitan vain turhasta, minun pitäsisi jo sietää koiraa. Minä siis kyllä siedänkin miehen koiraa, pidänkin koirista, en vain halua nukkua samassa sängyssä koiran kanssa. Eli itse koirassa ei ole mitään vikaa. Nykyään mie jokakerta valittaa asiasta ja sanoo minua liian tiukkapipoiseksi nipottajaksi.
Niin olen nyt miettinyt että olenkohan liian tiukka asian suhteen? Minusta se on vain hyvin epähygieenistä koiran sängyssä, en oikein pääse siitä yli. Mitä tässä pitäisi tehdä, erotakkaan en halua koska ihana mies, mutta kyllä tämä asia alkaa selkeästi hiertämään meidän välejä. Ehkä meidän yhdessä ollessa pitäisi nukkua eri sängyissä, tai olla vain minun luona yötä.
Kommentit (24)
Miehes on narsisti. Tee iltalehden testi vaikka
Et ole tiukkapipo. Hygienia on ihan normaali toive. Olisiko ratkaisuvaihtoehtoja paperille listana esimerkiksi: 1. Koira ja mies nukkuvat keskenään ja sinulle eri sänky, joka on suojattu päivisin tiukasti tai jopa eri huoneessa. 2. Koiralle oma ihmissänky ja peitto +unilelut, miehen sängyn puolen viereen josta mies voi silittää koiraa. Teidän sängyn suojaus päiväksi. Sohvalla koira voi olla. 3. Eri asunnot, mies ja koira voivat nukkua vierekkäin ja sinä saat oman rauhan. Mies nukkuu ehkä jatkossakin koiran kanssa, jos tulee uusia koiria tulevaisuudessa. 4. Jokin muu idea. Mielikuvitus kehiin. Kerrossänky ei kuulosta kovin mukavalta.
En myöskään halua koiran nukkuvan sängyssäni! Epähygieenistä ja usch....Ei ole pakko edes nukkua makuuhuoneessa. Laita sille matto toiseen huoneeseen oven eteen. Ja ovi kiinni.
Mies on ihana, mutta ei silti kunnioita toivettasi? Olet läheisriippuvainen. Parasta olisi jos eroaisit ja hakeutuisit terapiaan.
Ymmärrän sinua. En itsekään haluaisi nukkua petivaatteissa missä koira ollut. Tykkään koirista mutta niin koiraihminen en ole. Koiran voisin ottaa mutta sen paikka ei olisi sängyillä ja sohvilla.
Se ehkä hiertäisi että alussa mies luvannut vaihtaa petivaatteet ja nyt ei sitten enää olekaan samaa mieltä. Ehkä yhdessä voisi vaihtaa? Tai sitten lopettaisin miehen luona yökyläilyt.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua. En itsekään haluaisi nukkua petivaatteissa missä koira ollut. Tykkään koirista mutta niin koiraihminen en ole. Koiran voisin ottaa mutta sen paikka ei olisi sängyillä ja sohvilla.
Se ehkä hiertäisi että alussa mies luvannut vaihtaa petivaatteet ja nyt ei sitten enää olekaan samaa mieltä. Ehkä yhdessä voisi vaihtaa? Tai sitten lopettaisin miehen luona yökyläilyt.
Itselleen vastaaminen on ap noloa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä minuakin ihmetyttää että aluksi ymmärsi asian ja ihan mieluusti vaihtoi niitä petivaatteita, ja nyt onkin niin kamala asia. Yhdessä ollaankin yleensä vaihdettu, nyt on mennyt enemmän minun vastuulle. Tätä ratkaisua olen itsekkin miettinyt, ehkä on vain helpointa että mies käy minun luona yötä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleen vastaaminen on ap noloa.
Niin on, siksi en sitä teekkään.
AP
Meillä on koira ja ei tulisi mieleenkään ottaa koiraa sänkyyn. Onneksi ollaan molemmat samaa mieltä asiasta.
Mutta onhan tuo hankalaa jos vaikka pitää pari kertaa viikossa vaihtaa lakanat. Pidemmän päälle siis ongelmaa jos ei olla samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole tiukkapipo. Hygienia on ihan normaali toive. Olisiko ratkaisuvaihtoehtoja paperille listana esimerkiksi: 1. Koira ja mies nukkuvat keskenään ja sinulle eri sänky, joka on suojattu päivisin tiukasti tai jopa eri huoneessa. 2. Koiralle oma ihmissänky ja peitto +unilelut, miehen sängyn puolen viereen josta mies voi silittää koiraa. Teidän sängyn suojaus päiväksi. Sohvalla koira voi olla. 3. Eri asunnot, mies ja koira voivat nukkua vierekkäin ja sinä saat oman rauhan. Mies nukkuu ehkä jatkossakin koiran kanssa, jos tulee uusia koiria tulevaisuudessa. 4. Jokin muu idea. Mielikuvitus kehiin. Kerrossänky ei kuulosta kovin mukavalta.
Koiralla on oma sänky makuuhuoneessa missä nukkuu silloin kun minä olen miehen luona, mutta nukkuu miehen kanssa sängyssä kun en ole siellä. Miehen sohvalla koira saa olla, miehen koti joten en voi mitenkään estää eikä se minua haittaakkaan. Me emme siis asu yhdessä ja koira ei minun luona kun on niin ikinä ole sängyssä.
AP
Nuku eri sängyssä. Suojaa se päiväpeitolla jos koira hyppii sinnekin.
Itsekin tällä ; Ei saa nukkua sängyssä. Mutta kun hoidin siskon koiraa usein hän makasi tyynyllä ja kuorsasi niin somasti,että hellyin.
Luulen että ajattelee eri tavalla jos on oma koira.
Ei kukaan nuku koiran kanssa samassa sängyssä.
Kaikillahan meillä on omat rajamme. Siihen mihin olemme mieltyneet. Ne joko pidetään tai sitten yritetään venyttää omia rajoja. Nykyisin taitaa olla terveellisempää nukkua koiran kanssa - siis venyttää hygieniarajoja.
Joopa joo, et semmottii tänään.