Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko olla tappajan ystävä?

Vierailija
27.05.2015 |

Tuli mieleen tuosta Seinäjoen tapauksesta.

Jos oma ystäväsi syyllistyisi tappoon tai murhaan, katkaisisitko heti välit? Entä jos olisit pitkään ollut jonkun ystävä ja sitten tämän menneisyydestä paljastuisi henkirikos ajalta jolloin ette vielä tunteneet?

Entä vaikuttaisiko suhtautumiseesi se että olisiko teko raivonpuuskassa tehty tappo vai etukäteen suunniteltu murha?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:09"]

Tietenkin. Jos kaveri katuisi ja ottaisi jeesuksen vastaan. Silloin hänen syntinsä on pyhitty pois.

[/quote]

Jumala antaa aina anteeksi häneen uskoville! Jokainen meistä joutuu viimeiselle tuomiolle, ja silloin Herraamme uskovat pelastetaan.

Vierailija
4/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mikä vaikuttaisi olisi tapon syy. Jos ystäväni olisi tapppanut itsepuolustuksena tai puolustaesaan lapsiaan/ystäväänsä tms, niin en katkaisisi välejä. Myös tavallaan hyväksyisin jos tappaisi esim oman lapsensa raiskaajan, koska jos sattuisi omalle kohdalle ja mulla olisi siihen mahdollisuus, ihan varmasti vihan ja surun puuskassa sen tekisin. Toisaalta en tiedä osaisinko enään olla luontevasti ihmisen seurassa joka on tappanut tarkoituksella, vaikka syy olisikin tuollainen "hyväksyttävä". 

Jos tappo/murha olisi tapahtunut mistä tahansa muusta syystä, katkaisisin tietysti heti välit. Vaikka se olisi tapahtunut ennen kuin tutustuimme, heti kun kuulisin, se olisi siinä. En nyt siis tiedä mistä Seinäjoen tapauksesta tässä oli puhe ja oliko siinä millainen motiivi. Aika absurdia ajatella tällaista. Eikä tietenkään nyt voi antaa varmaa vastausta, kun mitään tuon suuntaistakaan ei ole koskaan tapahtunut. Sen tietää sitten kun on siinä tilanteessa.

Vierailija
5/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi etukäteen suunniteltu murha niin katkaisisin välit heti. Jos olisi vaikka humalassa raivonpuuskassa tehty tappo voisin vielä ehkä olla kaveri, välit viilentyisivät kuitenkin.

Vierailija
6/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Jos rakas ystäväni yhtäkkiä tekisi niin, niin en pystyisi häntä hylkäämään. En vaan pystyisi. ,:()

Vierailija
7/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisisin välit. En ehkä välittömästi vaan feidaisin pikkuhiljaa. Riippuu vähän tilanteestakin, mutta aika vähän niitä ymmärrettäviä selityksiä voi olla. Raivonpuuskassa tehty tappo ja suunniteltu murha on yhtä kamalia vaihtoehtoja eri tavalla vaan. Ehkä joku huolimattomuus liikenteessä olisi siedettävissä, mutta niitäkään ei kai yleensä tuomita tappona.

Vierailija
8/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, jos olisi kyse vain pikaistuksessa tehdyssä taposta. Mutta en murhasta syytteen saaneen kanssa. Alkuun toki jotenkin olisin varmaan väleissä, sillä kyseessähän olisi ystävä, mutta sittemmin joutaa suolle.

Vierailija
9/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luulen, että tällaita tilannetta ei voi ennakkoon tietää, miten tulee reagoimaan.

Vierailija
10/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Jos kaveri katuisi ja ottaisi jeesuksen vastaan. Silloin hänen syntinsä on pyhitty pois.

Vierailija
11/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
12/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki itsekin olen raadonsyöjä

Vierailija
13/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu tilanteesta. Jos tekoon oli hyvä syy, niin kaveri pysyy kaveri. Jos ei ole järkevä selitys, niin katkaisen välit. Yksi kaveri istunut murhan takia linnassa. Olemme edelleen hyvissä väleissä.

Vierailija
14/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, ja olisinkin mutta hän katkaisi välit. Ja syy tappoon oli mun mielestä parempi kuin hyvä. Rakastan sinua <3

Vierailija
15/17 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin siltä suihin

Vierailija
16/17 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija