Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylläpäs vihervassarit ovat nyt katkeria hallitusohjelman vuoksi! :D

Vierailija
27.05.2015 |

Arhinmäki märisee: http://www.iltalehti.fi/uutiset/201505270170300_uu.shtml

Rinne märisee: http://www.iltalehti.fi/uutiset/201505270165148_uu.shtml

Ville Niinistö märisee: http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/ville%20niinisto%20leikkauslista-36624

Onhan se kova paikka kun näiden tuhlareiden vuosikausien aikana aiheuttamia tuhoja päästään vihdoin korjaamaan. Oksettavia tyyppejä. Oikeastaan todella huvittavaa seurata tuollaista kitkerää kommentointia hallitusohjelmasta. Rinne jopa ihmettelee kuinka hallitus on nyt tekemässä oikeistolaista politiikkaa. Demaripolitiikkaako porvarien sitten pitäisi tehdä? Toisaalta koko hallitusohjelmassa ei mitään kovinkaan oikeistolaista ole, sillä Suomessa ei ole yhtäkään aitoa oikeistopuoluetta. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään katkeria! Mulla on ainakin sellainen olo, että siitäs saitte. 

Vierailija
2/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä uudistukset ovat aivan käsittämättömän lyhytnäköisiä, varsinkin koulutusta koskevat säästöt. Ei Suomella ole varaa tällaiseen. Tästä tullaan maksamaan vielä pitkään ja hartaasti. Saa nähdä, nouseeko Suomi tästä enää koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arhinmäelläkin on nyt hyvin aikaa käydä joka viikonloppu Lontoossa futispelejä katsomassa aitoon vasemmistolaiseen tyyliin, kun ei ministerin velvollisuudet paina. Vaihtelun vuoksi voi välillä käydä Ateenassa vetelemässä zorbasta toveri Tsipraksen kanssa.

Vierailija
4/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei yhtään oikeistopuoluetta? No kyllä on se vaan riippuu miten tarkasti poliitikot toteuttavat puolue ohjelmaansa. Suomessa nyt aika pelkurit päättäjät muutenkin niin eivät uskalla tehdä kovin radikaalisia päätöksiä ja ihan viisasta etteivät tietävät varmaankin myös seuraukset sen mukaan. Toi suomessa ei ole yhtään oikeistopuoluetta on typerin argumentti jonka olen koskaan kuullut.

Vierailija
5/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:29"]

Nämä uudistukset ovat aivan käsittämättömän lyhytnäköisiä, varsinkin koulutusta koskevat säästöt. Ei Suomella ole varaa tällaiseen. Tästä tullaan maksamaan vielä pitkään ja hartaasti. Saa nähdä, nouseeko Suomi tästä enää koskaan.

[/quote]

Itse sekä ulkomailla että Suomessa opiskelleena todella ihmettelen valitusta siitä että koulutuksestakin leikataan. Missään muualla opiskelijat eivät ole yhtä paapottuja kuin Suomessa ja silti menee hyvin. 

Vierailija
6/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä surettaa ja huolettaa esimerkiksi 800 miljoonan leikkaukset sosiaalituista. (Ja ei, en itse elä sosiaalituella.) Mutta jos ei ole kaukonäköisyyttä eikä empatiakykyä, niin varmaan se naurattaa.

Vierailija
7/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä mitä nuo itkee, että hyvätuloiset säästyvät. Päivähoitomaksuihin tulossa uusi maksuluokka rikkaimmille, asunnon korkovähennykset pienenevät entisestään, verohelpotukset painottuvat pieni- ja keskituloisille. Nuo ainakin. Ai niin ja ajoneuvovero nousee ja sähkölasku kasvaa. Jälkimmäinen maksetaan toimeentulotukiasiakkaille valtion verovaroin, eli parempituloiset maksavat tuonkin pienituloisten puolesta.

Vierailija
8/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:38"]Juu, kyllä surettaa ja huolettaa esimerkiksi 800 miljoonan leikkaukset sosiaalituista. (Ja ei, en itse elä sosiaalituella.) Mutta jos ei ole kaukonäköisyyttä eikä empatiakykyä, niin varmaan se naurattaa.
[/quote]
Samaa mieltä olen, enkä muuten ole ikinä äänestänyt vasemmistoa tai vihreitä.

Vierailija
9/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opposition tehtävä demokratiassa on märistä ja motkottaa. Suomessa ollaan oppositiossa vähän liiankin kilttejä, pitäisi ottaa Englannista mallia DDD.

Noin itse vassarina ei ketuta yhtään mitään, olen vakavarainen, en velallinen, nyt tehtävät päätökset eivät minua juuri kosketa. Jotenkin minusta tuntuu, et kovin isku osuu persujen kannattajakuntaan sekä wb-porvareihin. Niin kuin tietysti pitääkin, kun ovat nyt hallitusvastuussa.

Koskas oikeistohallitus alkaa haeskella Belgian ja Luxemburgin veroparatiiseihin lapioituja miljardeja, niitä jotka piti veroina Suomeen maksaa? Saamme ilmeisesti odottaa hyvin pitkään, sillä mitäs miljardeista ja huijareista, on niin paljon mielekkäämpää käydä köyhien tai opiskelijoiden tai köyhien opiskelijoiden kimppuun ja ravistella niitä muutamien satojen eurojen takia. Jokaisen pitää osallistua talkoisiin. Nih. Paitsi verovippastelijoiden ja suuryhtiöiden ja raharikkaiden ja kokkareiden ja muiden oikeistolaisten kaverien ja...

Vierailija
10/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 90-luvun lamasta tosiaan niin pitkä aika, ettei muisteta mitä leikkauksista seurasi? Lasten ja nuorten osalta satoa korjataan valitettavasti näistä leikkauksista vielä pitkään.

Vierailija
11/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään oikeita uudistuksia ei ole edes sss-poikien listalla.

AY-pellet pitäisi kaikki laittaa kävelemään ja koko liike lakkauttaa Suomessa, kaikki hallintokoneistot romuttaa kuten Trafi, THL, ympäristöministeriö, maahanmuuttovirastot,vain muutamia mainitakseni. Sääntelyä pitää purkaa etenkin yritysten osalta. Jos esim jollain henkilöllä on rahaa ja hyvä liikeidea niin saisi vain alkaa tekemään eikä käydä vuosikausien lupaviidakkoa läpi. Itse seuraan vierestä tällaista surullista tarinaa. Ukko on pannut jo miljoonan likoon omaa ja lainattua rahaa kiinteistöön eikä vieläkään saa lupaa aloittaa toimintaa. On kuulemma joku laatta väärää materiaalia ja oviaukko liian kapea tms. ja ei ole leimaa sieltä eikä täältä.

Vierailija
12/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:42"]

En kyllä ymmärrä mitä nuo itkee, että hyvätuloiset säästyvät. Päivähoitomaksuihin tulossa uusi maksuluokka rikkaimmille, asunnon korkovähennykset pienenevät entisestään, verohelpotukset painottuvat pieni- ja keskituloisille. Nuo ainakin. Ai niin ja ajoneuvovero nousee ja sähkölasku kasvaa. Jälkimmäinen maksetaan toimeentulotukiasiakkaille valtion verovaroin, eli parempituloiset maksavat tuonkin pienituloisten puolesta.

[/quote]

No, itse olen elämäni aikana ehtinyt olla niin suuri- kuin pienituoinenkin, nykyään mukavasti siinä välissä. Ja totta hitossa minulta olisi saanut leikata eniten siinä vaiheessa kun olin suurituloinen. Sanoohan sen nyt herranen aika järki! 

Vierailija
13/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:42"]

[/quote]

No, itse olen elämäni aikana ehtinyt olla niin suuri- kuin pienituoinenkin, nykyään mukavasti siinä välissä. Ja totta hitossa minulta olisi saanut leikata eniten siinä vaiheessa kun olin suurituloinen. Sanoohan sen nyt herranen aika järki! 

[/quote]Enhän ole väittänytkään etteikö saisi leikata. Ihmettelen vain tuota vasemmiston itkua siitä, ettei muka olisi leikattu,

Vierailija
14/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä säkin kohta itket kun sun vihreää oksaa idiootit sahaa. Kuuluu vaan hups ja vihreä oksa ei oo enää vihreä. Paitsi jos oot joku kv-yrityksen toimari tai oloneuvos elämänmittaisilla pääomatuloillaan.

Vierailija
15/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:35"]

[/quote]

Itse sekä ulkomailla että Suomessa opiskelleena todella ihmettelen valitusta siitä että koulutuksestakin leikataan. Missään muualla opiskelijat eivät ole yhtä paapottuja kuin Suomessa ja silti menee hyvin. 

[/quote]

Menee hyvin? Kerro ihmeessä esimerkkejä maista, jotka ovat yhtä pieniä kuin Suomi ja joissa kaikilla menee hyvin, vaikka opiskelua ja koulutusta ei tueta?

Vierailija
16/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:58"]

[/quote]

[/quote]

Menee hyvin? Kerro ihmeessä esimerkkejä maista, jotka ovat yhtä pieniä kuin Suomi ja joissa kaikilla menee hyvin, vaikka opiskelua ja koulutusta ei tueta?

[/quote]

Esimerkiksi Hollannissa vaikka maa ei yhtä pieni olekaan. Opiskelua kyllä tuetaan, mutta opintotukea saa ainoastaan yhteen maisteritutkintoon asti ja sekin on rajattu neljään tai viiteen vuoteen tutkinnon pituudesta riippuen. Nyt tosin opintotuki muutetaan pelkästään lainaksi. Lisäksi kaikki joutuvat maksamaan kohtuullisia lukukausimaksuja (vajaat 2000 euroa, EU-n ulkopuolelta tulevat enemmän). Opiskelija-alennuksia ei juuri ole ja monet kirjat joutuu ostamaan itse, sillä yliopiston kirjastosta löytyy kurssikirjoja usein vain yksi kappale. Siitä huolimatta yliopistot ovat arvostettuja myös kansainvälisesti ja opiskelijat valmistuvat tavoiteajassa.  

Vierailija
17/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 17:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei kyse ole siitä etteikö koulutusta tueta, vaan siitä kuinka plajon sitä tuetaan. Leikkausvaraa kyllä on ja tuet pitää kohdentaa oikein. 

Vierailija
18/18 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, olemme menossa kohti todellista persulandiaa.

Kaikki piti hoitaa poistamalla 10 miljardia kehitysavusta, mutta miten kävikääs...