Miksi hiusväri ei tartu???
Olen siis käyttänyt suoraväriä hiuksiin (varmaan jo 7 kertaa ja kahta eri merkkiä!), mutta väri ei jostain syystä tartu juurikasvuun. Muu hius on permanentattua ja aiemmin värjättyä, mutta ihan hyväkuntoista. Mutta tuo väri ei vaan tartu 2 sentin pituiseen juurikasvuun. Hiusasiantuntijat, mitä tässä pitäisi tehdä? Pilaanko hiukset ja permiksen jos värjään jollain hellävaraisella kasvivärillä? Juurikasvu on ihan järkyttävän näköinen...
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:53"]Ei suoraväri useinkaan tartu hyvin hyväkuntoiseen luonnontilaiseen hiukseen, eikä varsinkaan jos hiuslaatu on lasimainen ja suora. Samoin kasvivärit tarttuvat tällaiseen hiukseen erittäin huonosti. Hapetteellinen kestoväri on oikeastaan ainoa ratkaisu joka oikeasti värjää sellaista hiusta. Tiedän kokemuksesta, kun itselläni on hankalasti värjäytyvä hiuslaatu. Esim. ne hennat sun muut ihan yhtä tyhjän kanssa.
[/quote]
Mulla on tarttunut sellainen joku Ruohonjuuren hippiväri tosi hyvin, pystyyköhän sitä vielä iskee tähän päälle pilaamatta hiuksia kokonaan? Kun nuo normaalit kaupan värit vähän pelottaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:53"]Ei suoraväri useinkaan tartu hyvin hyväkuntoiseen luonnontilaiseen hiukseen, eikä varsinkaan jos hiuslaatu on lasimainen ja suora. Samoin kasvivärit tarttuvat tällaiseen hiukseen erittäin huonosti. Hapetteellinen kestoväri on oikeastaan ainoa ratkaisu joka oikeasti värjää sellaista hiusta. Tiedän kokemuksesta, kun itselläni on hankalasti värjäytyvä hiuslaatu. Esim. ne hennat sun muut ihan yhtä tyhjän kanssa. [/quote] Mulla on tarttunut sellainen joku Ruohonjuuren hippiväri tosi hyvin, pystyyköhän sitä vielä iskee tähän päälle pilaamatta hiuksia kokonaan? Kun nuo normaalit kaupan värit vähän pelottaa. Ap
[/quote]
Ruohonjuuressa on monenlaisia värejä. Jos se ns. hippiväri on Herbatint, niin kyseessä on ihan tavallinen hapetteellinen kestoväri, joten se tarttuu, mutta ei toisaalta ole sen hellävaraisempikaan kuin kaupan värit.
Jos sen sijaan se väri jota olet ennen käyttänyt on jotain niitä muita oikeasti yrttivärejä kuten Sante, henna/indigoseokset (esim. Khadi) niin ne on kyllä hellävaraisempia oikeasti. Itsellä ne eivät tosin tartu myöskään oikein yhtään tyvikasvuun, vaan vain aiemmin kestoväreillä värjättyyn osaan.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:53"]Ei suoraväri useinkaan tartu hyvin hyväkuntoiseen luonnontilaiseen hiukseen, eikä varsinkaan jos hiuslaatu on lasimainen ja suora. Samoin kasvivärit tarttuvat tällaiseen hiukseen erittäin huonosti. Hapetteellinen kestoväri on oikeastaan ainoa ratkaisu joka oikeasti värjää sellaista hiusta. Tiedän kokemuksesta, kun itselläni on hankalasti värjäytyvä hiuslaatu. Esim. ne hennat sun muut ihan yhtä tyhjän kanssa. [/quote] Mulla on tarttunut sellainen joku Ruohonjuuren hippiväri tosi hyvin, pystyyköhän sitä vielä iskee tähän päälle pilaamatta hiuksia kokonaan? Kun nuo normaalit kaupan värit vähän pelottaa. Ap
[/quote]
Ruohonjuuressa on monenlaisia värejä. Jos se ns. hippiväri on Herbatint, niin kyseessä on ihan tavallinen hapetteellinen kestoväri, joten se tarttuu, mutta ei toisaalta ole sen hellävaraisempikaan kuin kaupan värit.
Jos sen sijaan se väri jota olet ennen käyttänyt on jotain niitä muita oikeasti yrttivärejä kuten Sante, henna/indigoseokset (esim. Khadi) niin ne on kyllä hellävaraisempia oikeasti. Itsellä ne eivät tosin tartu myöskään oikein yhtään tyvikasvuun, vaan vain aiemmin kestoväreillä värjättyyn osaan.
[/quote]
Joo, se oli tuo herbatint. Kaverit on kehuneet sitä "paremmaksi" hiusväriksi niin siksi olen sitä käyttänyt. Mutta hyvä tietää että olen turhaan maksanut itseni kipeäksi samasta aineesta jota myydään Prismassa puoleen hintaan. :D Onko kellään tietoa vaikuttaako normaalit hiusvärit jotenkin tohon permikseen?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:56"] [quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:53"]Ei suoraväri useinkaan tartu hyvin hyväkuntoiseen luonnontilaiseen hiukseen, eikä varsinkaan jos hiuslaatu on lasimainen ja suora. Samoin kasvivärit tarttuvat tällaiseen hiukseen erittäin huonosti. Hapetteellinen kestoväri on oikeastaan ainoa ratkaisu joka oikeasti värjää sellaista hiusta. Tiedän kokemuksesta, kun itselläni on hankalasti värjäytyvä hiuslaatu. Esim. ne hennat sun muut ihan yhtä tyhjän kanssa. [/quote] Mulla on tarttunut sellainen joku Ruohonjuuren hippiväri tosi hyvin, pystyyköhän sitä vielä iskee tähän päälle pilaamatta hiuksia kokonaan? Kun nuo normaalit kaupan värit vähän pelottaa. Ap [/quote] Ruohonjuuressa on monenlaisia värejä. Jos se ns. hippiväri on Herbatint, niin kyseessä on ihan tavallinen hapetteellinen kestoväri, joten se tarttuu, mutta ei toisaalta ole sen hellävaraisempikaan kuin kaupan värit. Jos sen sijaan se väri jota olet ennen käyttänyt on jotain niitä muita oikeasti yrttivärejä kuten Sante, henna/indigoseokset (esim. Khadi) niin ne on kyllä hellävaraisempia oikeasti. Itsellä ne eivät tosin tartu myöskään oikein yhtään tyvikasvuun, vaan vain aiemmin kestoväreillä värjättyyn osaan. [/quote] Joo, se oli tuo herbatint. Kaverit on kehuneet sitä "paremmaksi" hiusväriksi niin siksi olen sitä käyttänyt. Mutta hyvä tietää että olen turhaan maksanut itseni kipeäksi samasta aineesta jota myydään Prismassa puoleen hintaan. :D Onko kellään tietoa vaikuttaako normaalit hiusvärit jotenkin tohon permikseen?
[/quote]
Kyllä normaalin hiusvärin voi laittaa permanentin päälle, eikä ole mitään ongelmia siitä. Monissa väreissä on vaan ohjeena että jos on juuri ottanut permanentin niin viikko tai 2 olisi hyvä pitää väliä ennen kuin laittaa sen värin siihen päälle. Mutta siis voi laittaa.
Jos haluaa vähän hellävaraisempaa eikä toivottu värimuutos ole tosi suuri tyyliin vaaleasta mustaksi, niin vähän heikomman hapetteen sisältävä väri kuten L'Oreal Casting voi olla ok vaihtoehto. Mutta ei mulla kyllä ainakaan ihan perinteiset kunnon kestoväritkään ole mitään ongelmia aiheutatneet käsiteltyynkään hiukseen.
Ei suoraväri useinkaan tartu hyvin hyväkuntoiseen luonnontilaiseen hiukseen, eikä varsinkaan jos hiuslaatu on lasimainen ja suora. Samoin kasvivärit tarttuvat tällaiseen hiukseen erittäin huonosti. Hapetteellinen kestoväri on oikeastaan ainoa ratkaisu joka oikeasti värjää sellaista hiusta. Tiedän kokemuksesta, kun itselläni on hankalasti värjäytyvä hiuslaatu. Esim. ne hennat sun muut ihan yhtä tyhjän kanssa.