Käytätkö kauramaitoa?
Monen mielestä varmaan hirveää kuraa mutta itse maistoin kerran Oatly kauramaitoa kahvin kanssa ja en ole sen jälkeen juuri maitoa käyttänyt kahvissa vaan tätä kauramaitoa. Todella hyvää ja ravistelemalla ennen käyttöä saa mukavan vaahdon kahvin pinnalle. Juuri nyt menossa jo kolmas aamukahvi kupillinen kahvia kauramaidolla.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, lehmänmaito on maistunut suuhuni pahalta lapsuudesta asti, haiseekin pahalta ja pilaantuu liian nopeasti. Ei kiinnosta onko prosessoitua, onhan se lehmäkin sen maidon prosessoinut :D
Itseäni myös kuvottanut maito oikeastaan aina, siis jos sitä pitäisi juoda vaikka ruuan kanssa. Lapsena joskus join rasvatonta maitoa, sen jälkeen en ole juonut. Juurikin tuosta syystä että se haisee hirveälle. Tähän asti tosiaan käytin maitoa ja välillä kermaakin maidon kanssa mutta nyt olen vaihtanut kaurajuomaan. ap
Mustana juon kahvina. Kaurajuomaa en käytä mihinkään enkä maitotuotteitakaan. Ruoanlaittoon käytän kaurakermaa jos ohjeessa lukee esim. litra maitoa, laitan kaurakermapurkin ja loput vettä. Kaurajuomalla ei tule yhtä hyvää ja täyteläistä kuin maidolla, mutta tuo kerma-vesiseos on aivan mainiota.
Vierailija kirjoitti:
Mustana juon kahvina. Kaurajuomaa en käytä mihinkään enkä maitotuotteitakaan. Ruoanlaittoon käytän kaurakermaa jos ohjeessa lukee esim. litra maitoa, laitan kaurakermapurkin ja loput vettä. Kaurajuomalla ei tule yhtä hyvää ja täyteläistä kuin maidolla, mutta tuo kerma-vesiseos on aivan mainiota.
Ja lisätään nyt, että olen aina ollut maidolle allerginen. Lapsena välillä join riisijuomaa tai soijajuomaa, mutta hyvin vähän olen noita korvikkeita tottunut käyttämään. Ei ne kovin kummoisia ennen ollut ja varmaan kalliitakin (ja valikoima oli hyvin pieni isoimmissakin marketeissa).
Käytän Valion barista kaurajuomaa kahvissa. Maistuu ihanan täyteläiseltä. Vähän kuin kerma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on palmuöljyä ja siitä jää "jätettä" kaurasta, toisin kuin suomalaisissa versioissa.
Olen kuullut että kahvissa ihan ok, vaikka muuten ällöä. Kahviin ei varmaan tarvi sokeria enää.
Mikä se onkaan se kahvin ekologinen jalanjälki?
Ei ole kauramaidoissa palmuöljyä. Äläkä linkitä vastaukseksi sitä vaahdotettavaa vispituotetta, jossa oli ennen palmuöljyä. Minun muistaakseni siinäkään ei ole enää.
No vastauksena kysymykseen: käytän kauramaitoa, koska se on hyvää. Olen sekasyöjä ja käytän myös maitotuotteita.
Koettakaa nyt tajuta että kauramaitoa ei ole olemassa!
Joko kaurakerma on tulossa markkinoille?
Kyllä mä sitä käytin. Ihan hyvänmakuista kahvissa. Mutta sitten katsoin tarkemmin tuoteselostetta, ja siihen jäi. En halua käyttää mitään mihin on tuutattu suolistolle mahdollisesti haitallisia siemenöljyjä (rypsi, rapsi, auringonkukka).
IKaffe vaahdotettuna kahviin ja teen siihen myös kaurapuuron (1/2 vettä, 1/2 Oatlya).
Tykkään!
Elovenan kauramaito ainakin oli mielestäni tosi pahaa :( Ajattelin joskus maistaa tuota Oatlyn. Soijamaito testasin kerran, vatsa ei kestänyt. Mutta haluaisin oppia juomaan kauramaitoa!
Kevyt maidolla muuten mennään.
Kahvin kanssa käytän aina. Jäin kerrasta koukkuun. Nyt kahvi maidolla maistuu jotenkin oudolta. Käytän Fazerin Aito-kaurajuomaa.
Mistä tällaista saa?
T. Viimeiset 15 vuotta maitotiloja kiertänyt lomittaja, joka ei ole nähnyt mitään eettisä työssään.