Kamala vaiva sektion jälkeen :(
Suunniteltu sektio kaksi viikkoa sitten. Kaikki meni hyvin, en edes tunne että olisi ikinä leikattu. Ei mitään kipuja, vain vaalea arpi. Mutta vessassa käyminen on tuskaa, ja tämä alkoi heti sektion jälkeen.
Eli ulostaminen sattuu :( Ei ole mitään peräpukamia yms, vaan tuntuu kuin peräsuolessa supistaisi. Joskus menkkojen aikana tunsi peräsuolessa vihlaisuja, jotka olivat tosi kovia ja kivuliaita. Nyt ihan sama kipu aina kun ulostan. Tuntuu kuin peräsuolta viillettäisi, ns supistuksia. Ulostaminen kestää siksi tosi kauan joka päivä, koska supistuskivut on niin kovia että itken enkä uskalla kakata :(
Ei ole siis ummetusta vaan ihan normaali uloste jonka ulostoimituksessa pitäisi mennä sekunti pari. Nyt kestää puoli tuntia koska hirveät viiltävät kivut alkavat ponnistaessa ja en uskallakaan kakata :/
Ei ole provo. Mitä tämä on ja liittyykö tuohon sektioon koska kivut alkoivat heti sen jälkeen ulostaessa
Kommentit (10)
Mulla myös ollut sektiosynnytys. ENNEN sektiota mulla oli vuosia aina välillä just tollasta, sektion jälkeen loppuivat.
Olet varmaan vielä sairaalassa, joten kysy lääkäriltä. Mieluiten siltä, joka teki sektion. Hän voinee parhaiten kertoa, mikä hänen mielestään olisi syynä siihen. Tai kysy siltä osaston kokeneimmalta ja yhteistyökykyisimmältä kätilöltä.
Älä ainakaan kiirehdi kotiin ennen kuin saat tämän ongelman selvitetyksi. Muistutan vaan, että nämä peräpään ongelmat ovat varsinkin synnärin lääkäreille jokapäiväistä kauraa, vaikka sinulle kamalan noloa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:19"]
Olet varmaan vielä sairaalassa, joten kysy lääkäriltä. Mieluiten siltä, joka teki sektion. Hän voinee parhaiten kertoa, mikä hänen mielestään olisi syynä siihen. Tai kysy siltä osaston kokeneimmalta ja yhteistyökykyisimmältä kätilöltä.
Älä ainakaan kiirehdi kotiin ennen kuin saat tämän ongelman selvitetyksi. Muistutan vaan, että nämä peräpään ongelmat ovat varsinkin synnärin lääkäreille jokapäiväistä kauraa, vaikka sinulle kamalan noloa.
[/quote]
Täh? Sektio kaksi viikkoa sitten? Hyvä, että kaksi päivää saa olla sairaalassa sektionkaan jälkeen! Mutta joka tapauksessa kannattaa otta yhteyttä johonkin! Toki voisit kokeilla löysyttävää lääkettä, josko voisi auttaa, vaikka oletkin sitä mieltä, että ummetusta ei ole! Sektion ei kyllä pitäisi vaikuttaa suoleen!
En mä ollut kuin pari päivää sairaalassa, kun olo jo muuten normaali. En usko sisäisiin peräpukamiin koska alkoi heti leikkauksen jälkeen :/ semmoista outoa supistus vihlontakipua
Ap
Turha synnärille tästä soittaa. Sanovat vaan että syö kuituja ota vatsanpehmennysääkettä jota en tarvi
Ap
No kärsi sitten ja toivo kivun menevän ohi, ellet suostu pyytämään ammattilaisilta apua. Niin junttia taas.
Kyllä mulla ulosyaminen on tehnyt kipeää sektion jälkeen. Synnytys ja sektio vaikuttavat suoleen niin, että sairaalasta poispääsemisen ehto on mulla ollut, että ulostaminen on onnistunut. Soita synnärille. Ei tuo normaalia ole!
Sektiostasi on niin vähän aikaa ettei vielä kannata huolestua. Ota huomioon, että seuraavat 5-6 viikkoa on ainakin kroppa sekaisin kuten aina synnytyksestä. Kivut voi heijastua tai ilmetä eri puolilla kehoa, särkylääkkeitä saa lääkäristä ja kuitenkin leikkaus tekee aina sen, että tulee hetkellisesti ulostamis/ummetusvaivoja. Ihan normaalia.
Voisiko kuitenkin olla sisäisiä peräpukamia? Onko jälkitarkastus koska, jos pitkän ajan päästä vasta niin mene käymään lääkärillä jo ennemmin.