Kuinka viesti perille anonyymisti?
Haluaisin viestin perille anonyymisti. Miten tämä olisi tehtävä. Perustanko sähköpostiosoitteen vain tätä yhtä viestiä varten? Voiko säköpostin lakkauttaa heti viestin lähettämisen jälkeen?
Vai olisiko prepaid-liittymä tätä varten paras ratkaisu, eli lähtettäisin prepaidista sen yhden viestin?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää anonyymisti lähettää? Kannattaako lähettää sellaista viestiä, jota ei uskalla omalla nimellään allekirjoittaa?
Heti aloituksen nähtyäni osasin odottaa tuollaista kommenttia. Miksi et pysty näkemään ap:n kysymystä pelkkänä teknisenä kysymyksenä?
Pystyisin, mutten halua, koska pelkkänä teknisenä kysymyksenä kysymys rajoittuu noin kymmenesosaan itsestään. Ap haouaa tehdä jotain, mistä on sekä hänen ympäristölleen että hänelle itselleen haittaa (jollei olisi, hän voisi tehdä tämän avimesti omalla nimellään). Miksi minä haluaisin auttaa häntä siinä?
Mitä sinä tuon luulet tietäväsi? Ap voi vaikka olla palauttamassa isosetänsä aikoinaan varastamia pöytähopeita niiden alkuperäiselle omistajalle ja haluaa kertoa nimettömänä, minkä kiven alle ne on piilotettu.
Sinulla ei ole ap:n kysymykseen vastausta, ja koska sinulta henkilökohtaisesti ei ole edes kysytty mitään, sinulla ei ole mitään syytä edes avata suutasi. Tyhmyys pysyy parhaiten piilossa, kun sitä ei aktiivisesti esittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimissa on numeron lähetyksen esto, mutta se pitää varmistaa etukäteen.
Toimiiko tekstiviestissä? Itse olen kuvitellut että kyseessä on puheluihin liittyvä ominaisuus ja se valinta asetuksissakin on muotoiltu numeronäytön estona.
Prepaid. Jotain solvauksiako aikoo lähettää? Häirintäviestejä?
Rklliset käyttää prepaidia, mutta se pitää hankkia sillä keinoin ettei ole jäljitettävissä ostopaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää anonyymisti lähettää? Kannattaako lähettää sellaista viestiä, jota ei uskalla omalla nimellään allekirjoittaa?
Heti aloituksen nähtyäni osasin odottaa tuollaista kommenttia. Miksi et pysty näkemään ap:n kysymystä pelkkänä teknisenä kysymyksenä?
Pystyisin, mutten halua, koska pelkkänä teknisenä kysymyksenä kysymys rajoittuu noin kymmenesosaan itsestään. Ap haouaa tehdä jotain, mistä on sekä hänen ympäristölleen että hänelle itselleen haittaa (jollei olisi, hän voisi tehdä tämän avimesti omalla nimellään). Miksi minä haluaisin auttaa häntä siinä?
Mitä sinä tuon luulet tietäväsi? Ap voi vaikka olla palauttamassa isosetänsä aikoinaan varastamia pöytähopeita niiden alkuperäiselle omistajalle ja haluaa kertoa nimettömänä, minkä kiven alle ne on piilotettu.
Sinulla ei ole ap:n kysymykseen vastausta, ja koska sinulta henkilökohtaisesti ei ole edes kysytty mitään, sinulla ei ole mitään syytä edes avata suutasi. Tyhmyys pysyy parhaiten piilossa, kun sitä ei aktiivisesti esittele.
Minua ei hävettäisi paljastaa isosetääni. Se roisto!
[/quote]Solvaaminen on ihmisoikeus.[/quote]
Tuo on meillä perussuomalaisilla kirjattu puolueohjelmaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaat lehdestä kirjaimia, liimaat niistä sanat paperille ja laitat postiin. Muita tehdä tämä kaikki hanskat kädessä ettei jää sormenjälkiä. Varmista myös ettei postilaatikon läheisyydessä ole valvontakameroita.
Ei sitä itse viedä postilaatikkoon, vaan ajetaan mahdollisimman kauas toiselle paikkakunnalle ja postitetaan sieltä.
Mutta jos sielläkin on postilaatikon vieressä valvontakamerat?
Eihän kirjekuoreen mitään merkintää tule, joka kertoisi mistä jättölaatikosta se on Postin kuljetukseen noudettu.
Itse olen saanut ihan postitse kirjeen, jonka lähettäjä jäi arvoitukseksi.
Kirjeessä ei ollut mitään pahansuopaa. Se oli n. 10 sivua pitkä ja erittäin sekava, sisältäen ruokaohjeita, raamatunlauseita ja ohjeita terveeseen elämään. Siinä oli kuitenkin jotain sellaista tietoa, joka osoitti kirjoittajan tuntevan minut hyvinkin.
Mietin pitkään että kukahan vanhoista tai nykyisistä ystävistäni on seonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaat lehdestä kirjaimia, liimaat niistä sanat paperille ja laitat postiin. Muita tehdä tämä kaikki hanskat kädessä ettei jää sormenjälkiä. Varmista myös ettei postilaatikon läheisyydessä ole valvontakameroita.
Ei sitä itse viedä postilaatikkoon, vaan ajetaan mahdollisimman kauas toiselle paikkakunnalle ja postitetaan sieltä.
Jätä puhelin kotiin, ettei puhelimen paikantuminen mastoon paljasta missä olet ollut.
Käyt ostamassa alkosta pullon, sitten menet johonkin epämääräisen seurueen juttusille ja lupaat pullon sille joka hakee prepaidliittymän ärrältä, näin sinua ei näy ärrän valvontakameran kuvissa.
Sähköinen tiedonvälitys jättää aina jäljen samalla tavalla kuin vanhoista dekkareista tutut tavat jäljittää manuaalinen kirjoituskone ja postimerkin nuolijan henkilöllisyys. Ei siis puhelimia tai edes kirjaston tietokoneita.
Kirjoita tavalliselle kopiopaperille viesti tavallisella kynällä. Jos olet oikeakätinen, kirjoita vasemmalla. Jos tykkäät valtavasti valkosipulista tai pikkusikareista, käytä tarrapostimerkkiä, jottei haju tartu (heh heh). On melkein sama, mihin postilaatikkoon kirjeen tipautat, koska postileima tulee jakelukeskuksesta, joka saattaa olla aivan toisessa kaupungissa - eikä leimaa usein edes ole.
Jollei ole kysymys asiasta, josta rikospoliisi olisi kiinnostunut, kukaan ei saa selville sitä, että kirje on sinulta peräisin.
Kirje taitais olla melko varma. Myös tekaistulla someprofiililla tai sähköpostilla voi lähettää. Tai olen kuullut esim salasuhteista käräyteltävän niin. Eri asia kannattaako se kun parashan olisi omalla nimellä vihjata jotta olisi uskottava.
Esimerkki, ystävälleni tuli tekaistusta fb profiilista viesti että miehensä pettää, mutta koska profiili katosi heti viestin lähetyksen jälkeen, yllätys yllätys, mies sai selitettyä ja ystäväni uskoi miestä. Mies suuttui hiiteen tuosta vihjeviestistä ja siitä, että ystäväni oli kertonut viestiä minulle, joten luulenpa ettei savua ilman tulta. En vaan ymmärrä miten naiset (tai miksei miehetkin) on niin sinisilmäisiä. Eikö haista toista naista omasta miehestä vai onko jo niin etäinen siinä vaiheessa? Ystäväni kyllä sanoi ettei heillä ole ollut seksiä yms kohta vuoteen. Voi hyvän tähden mitä hommaa ja sitten vielä uskotaan kaikki kun toinen kiistää vaikka suhde on jo raunioina. Sori off topic.
Hommaat käteisellä vaikka jonkun halvan älypuhelimen (parasta jos bulvaanin kautta), siihen prepaidin toiselta paikkakunnalta mitä puhelin, lataat sipuliselaimen puhelimeen, perustat anonyymin sähköpostiosoitteen (vaikka protonmail) ja jos sinussa on sisäinen McGyver, näpräät fyysisesti puhelimen kameran, GPS-sirun ja vaikka mikrofoninkin irti.
Tai sitten ostat halvalla sellaisen minitietokoneen (siis keskusyksikön) missä ei ole kameroita yms. ja sen seuraksi se prepaid.
Voit luoda anonyymin sähköpostiosoitteen, esim. gmail. Älä syötä siihen tietojasi, kuten puh numeroa. Google varmaan tietää että sinä olet sen takana, mutta ei kai se muuten kenellekään paljastu. Miksi osoite pitäisi hävittää sen jälkeen?
Öljytään viestintuoja niin hyvin, että vastaanottajan on mahdotonta saada otetta.