Kuinka viesti perille anonyymisti?
Haluaisin viestin perille anonyymisti. Miten tämä olisi tehtävä. Perustanko sähköpostiosoitteen vain tätä yhtä viestiä varten? Voiko säköpostin lakkauttaa heti viestin lähettämisen jälkeen?
Vai olisiko prepaid-liittymä tätä varten paras ratkaisu, eli lähtettäisin prepaidista sen yhden viestin?
Kommentit (33)
Leikkaat lehdestä kirjaimia, liimaat niistä sanat paperille ja laitat postiin. Muita tehdä tämä kaikki hanskat kädessä ettei jää sormenjälkiä. Varmista myös ettei postilaatikon läheisyydessä ole valvontakameroita.
Puhelimissa on numeron lähetyksen esto, mutta se pitää varmistaa etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita paperilappunen käsineet kädessä ja maski kasvoilla.
Pitää varoa ettei jää sylkijälkiä joista saa dna-näytteen 😆
Digitaalisesta viestistä jää aina jälki.
Miksi pitää anonyymisti lähettää? Kannattaako lähettää sellaista viestiä, jota ei uskalla omalla nimellään allekirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää anonyymisti lähettää? Kannattaako lähettää sellaista viestiä, jota ei uskalla omalla nimellään allekirjoittaa?
Heti aloituksen nähtyäni osasin odottaa tuollaista kommenttia. Miksi et pysty näkemään ap:n kysymystä pelkkänä teknisenä kysymyksenä?
Taatusti taas se nainen, joka yrittää kysyä työkaverilta että kiinnostaisiko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti aloituksen nähtyäni osasin odottaa tuollaista kommenttia. Miksi et pysty näkemään ap:n kysymystä pelkkänä teknisenä kysymyksenä?
Koska olen ajatusmaailmaltani ja maailmankatsomukseltani hyvin rajoittunut kukkahattutäti, joka ei ymmärrä verkkoteknologiasta eikä salauksista yhtään mitään ja haluaa silti olla aktiivinen ja vastata
Otat kaksi jugurttipurkkia ja pujotat siiman niiden välille. Sitten annat toisen purkin vastaanottajalle ja pyydät painamaan sen korvalle. Menet kulman taakse ja kiristät siiman ja sanot purkkiin viestisi. Jos vastaanottaja väittää viestin lähettäjäksi sinua, kiistät kaiken.
Laitat jonkun muun toimittamaan viestin. Viestintuojahan on aina se, joka ammutaan.
Vierailija kirjoitti:
Otat kaksi jugurttipurkkia ja pujotat siiman niiden välille. Sitten annat toisen purkin vastaanottajalle ja pyydät painamaan sen korvalle. Menet kulman taakse ja kiristät siiman ja sanot purkkiin viestisi. Jos vastaanottaja väittää viestin lähettäjäksi sinua, kiistät kaiken.
Tämän olisin keksinyt itsekin, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaat lehdestä kirjaimia, liimaat niistä sanat paperille ja laitat postiin. Muita tehdä tämä kaikki hanskat kädessä ettei jää sormenjälkiä. Varmista myös ettei postilaatikon läheisyydessä ole valvontakameroita.
Ei sitä itse viedä postilaatikkoon, vaan ajetaan mahdollisimman kauas toiselle paikkakunnalle ja postitetaan sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin, mutten halua, koska pelkkänä teknisenä kysymyksenä kysymys rajoittuu noin kymmenesosaan itsestään. Ap haouaa tehdä jotain, mistä on sekä hänen ympäristölleen että hänelle itselleen haittaa (jollei olisi, hän voisi tehdä tämän avimesti omalla nimellään). Miksi minä haluaisin auttaa häntä siinä?
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko tekstiviestissä? Itse olen kuvitellut että kyseessä on puheluihin liittyvä ominaisuus ja se valinta asetuksissakin on muotoiltu numeronäytön estona.
Prepaid. Jotain solvauksiako aikoo lähettää? Häirintäviestejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko tekstiviestissä? Itse olen kuvitellut että kyseessä on puheluihin liittyvä ominaisuus ja se valinta asetuksissakin on muotoiltu numeronäytön estona.
Prepaid. Jotain solvauksiako aikoo lähettää? Häirintäviestejä?
Solvaaminen on ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin, mutten halua, koska pelkkänä teknisenä kysymyksenä kysymys rajoittuu noin kymmenesosaan itsestään. Ap haouaa tehdä jotain, mistä on sekä hänen ympäristölleen että hänelle itselleen haittaa (jollei olisi, hän voisi tehdä tämän avimesti omalla nimellään). Miksi minä haluaisin auttaa häntä siinä?
Minä olen jättänyt anonyymin viestin naapurin naiselle, joka oli selkeästi hyvin alisteisessa suhteessa väkivaltaiseen mieheen. Kyttäsin oikeaa hetkeä niin kauan, että mies poistui ensin kotoa ja tiputin sitten lapun naisen pyöränkoriin, josta hän löytäisi sen hetken kuluttua töihin lähtiessään. Lapussa kerroin olleeni aikoinani samassa tilanteessa, pelännyt lähtemistä ja lisäksi annoin minua auttaneen tahon yhteystiedot. Kokemuksesta tiedän, että väkivaltainen kumppani ratsaa postit, puhelimen yms. En halunnut riskeerata kuitenkaan itseäni ja saada tätä miestä kimppuuni.
Ja kun asiaa ajattelee laajemmin, on monia asioita missä anonymiteetti on ainoa turvallinen tapa viestiä. Ei kaikilla ole pahat mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Laitat jonkun muun toimittamaan viestin. Viestintuojahan on aina se, joka ammutaan.
Mitä jos vastaanottaja tarrautuu viestintuojaan ja vaatii tämän tunnustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä itse viedä postilaatikkoon, vaan ajetaan mahdollisimman kauas toiselle paikkakunnalle ja postitetaan sieltä.
Mutta jos sielläkin on postilaatikon vieressä valvontakamerat?
Kirjoita paperilappunen käsineet kädessä ja maski kasvoilla.