Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäikö kukaan muu ilman AMK:n pääsykoekutsua? Vai olenko ainut?

Vierailija
27.05.2015 |

Kyllä nyt itkettää ja harmittaa :( Ei musta tule sitten sosionomia tai sairaanhoitajakaa :( Eipä tuolla rupuisella todistuksella pääse yhtikäs mihinkään ja näköjään työkkärin virkailijat oli oikeassa, olen tyhmä. Kun en ole päässyt vieläkään kouluun :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, en mun tyttömään päässyt sosionomin pääsykokeisiin vaikka keskiarvo 8.2 ja LLEMCB

Ala opiskelemaan avoimessa amk ja 60 opintopisteen jälkeen pääset kirjoille koululle (jos mennyt hyvin)

Vierailija
2/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:08"]

Voi kuule, en mun tyttömään päässyt sosionomin pääsykokeisiin vaikka keskiarvo 8.2 ja LLEMCB

Ala opiskelemaan avoimessa amk ja 60 opintopisteen jälkeen pääset kirjoille koululle (jos mennyt hyvin)

[/quote]

Nuo paikat menee heti viiden minuutin sisällä, kun linjat aukeaa :( Yritetty on :( Ja olen hakenut useamman kerran lähihoitajaksikin, mutta se on jäänyt aina siihen ryhmätilanteeseen. Olen isoissa ryhmissä ujo ja hiljainen ja ryhmässä on aina ollut joku suupaltti, joka on ollut koko ajan äänessä.

Olen siis kysynyt niitä tuloksia ja aina kirjalliset on mennyt hyvin, mutta tuo ryhmäjuttu on ollut sitten tyyliin 1 (asteikolla 1-4).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekaan ei tullut pääsykoekutsua sosionomin pääsykokeisiin. :p Sinne on tänä vuonna ollut ihan hirveästi hakijoita ihan joka puolella suomea.

Vierailija
4/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri haki kanssa kaksi vuotta sitten sosionomiksi amiksen papereilla: ei päässyt pääsykokeisiin. Kävi sitten aikuislukion, kirjoitti LEEE ja tänä vuonna tuli kutsu.

Mielestäni on ihan typerää, ettei amk:n pääsykokeisiin pääse kaikki. Yliopiston taas pääsee. Ymmärrettävää, että halutaan karsia määrää, mutta kun ei ne lukio-/amispaperit kaikkea kerro.

Vierailija
5/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMKin pääsykoekarsinta on ihan naurettava, pelkkä todistus ei todellakaan kerro siitä kannattaako alalle edes hakea. Mikset ap pyri yliopistoon lukemaan sosiaalityötä? Vaikeampi pääsykoe ja vaatii tietysti pänttäämistä, mutta pääsetpä ainakin edes yrittämään. Lisäksi työnkuva on valmistuttuasi laajempi, ja tuskin parempi palkkakaan on huono juttu.

Vierailija
6/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin AMKeihin tulee pääsykoekutsut vasta tällä viikolla, esim, Metropolian ja LAMK:n sivuilla lukee, et lähetetään viikoilla 21-22.

Vierailija
7/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt minäkään sosionomin pääsykokeisiin :( vielä täytyy odottaa jos ammattikouluun pääsisi (jos sieltä saisi paremmat paperit, mitä lukiosta) Jos ei sinnekään pääse niin pitää syksyllä olla nopea avoimen amk:in suhteen... Tai keväällä sitten yrittää vain yliopistoon lastentarhanpettajaksi uudestaan ja mahdollisesti käydä myös valmennuskurssin sitä varten. 

Vierailija
8/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt fysioterapian pääsykokeisiin. 8 keskiarvo ja M paperit... Siinä meni suuri haave. :-(

Vierailija
9/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue insinööriksi ja hakeudu miesvaltaiselle työpaikalle. Saa olla sekä äitinä että psykologina aivan tarpeeksi lapsekkaiden aikuisten keskellä.

Vierailija
10/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kutsun tänään, en tosin sosionomiksi hakenut mut kuitenkin. Kutsu voi tulla vielä :)

Vierailija
11/11 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomiksi hain minäkin, eikä kutsua ole näkynyt:( ens viikon alussa jo pääsykokeet, joten tuskin enää tuleekaan.