Idioottivanhempien pohjanoteeraus
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1432652239267.html
Aika monta kivaa ohjelmaa on minulla jäänyt elämäni aikana katsomatta, kun tilalla on näytetty jokin supertärkeä jääkiekko-ottelu tai mikä lie urheilutapahtuma. Pitäisiköhän minunkin mennä terapeutille käsittelemään näitä traumoja?
Kommentit (24)
Ja sehän oli nähtävillä yle areenassa, ei taida olla montaa lapsiperhettä jossa ei tietokonetta ole.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:51"]
Joo, mä en tajuu urheilun ylivaltaa telkussa. Mitä järkee on kattoo kun pari äijää juoksee pallon perässä. Sikäli ihan oikeassa toi "uutinen".
[/quote]
No harmitella saa, jos siltä tuntuu, mutta nuo reaktiot ovat kuin suoraan ilmapalloisän näppikseltä. "Miten selitän 4-vuotiaalleni, ettei Pikku Kakkosta tule?!" No mitä jos vain sanoisit, että Pikku Kakkosta ei tänään tule? Olisko mitään?
Ymmärrän, ettei tennis kiinnosta kaikkia, mutta sitä ei oikeasti ilmaisilla kanavilla juuri koskaan näy. Luulisi, että jääkiekon ylivalta ärsyttäisi enemmän - ihan KAIKKI saa väistyä aina sen tieltä, että hampaattomat puoliapinat luistelevat kiekon perässä.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4481550/ketju/outo_mystinen_humoristinen_ristiriitainen_mrjuha82
Keskustelua minusta
Huoh, olihan tätä jo 90-luvulla kun olin lapsi. Silloin vaan tyydyttiin siihen, ettei pikkukakkosta tule urheilun vuoksi ja sillä sipuli. Keksittiin muuta tekemistä, mentiin vaikka ulos seikkailemaan. Avuttoman oloisia nämä nykyajan kermapersevanhemmat, jotka kasvattavat lapsensa tv:lle ja älylaitteille!
Joo, mä en tajuu urheilun ylivaltaa telkussa. Mitä järkee on kattoo kun pari äijää juoksee pallon perässä. Sikäli ihan oikeassa toi "uutinen".
[/quote]
No tuolla perusteell voidaan kyseenalaistaa Pikkukakkonenkin. Mitä järkee on kattoo kun jollain äijällä on käsi nuken perseessä?
Ihmettelinkin eilen kun puistossa oli taavallista enemmän porukkaa :)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:08"]
[/quote]
No tuolla perusteell voidaan kyseenalaistaa Pikkukakkonenkin. Mitä järkee on kattoo kun jollain äijällä on käsi nuken perseessä?
[/quote]
Urheilun takia on aina siirretty muita ohjelmia. Aivan ihme touhua. Sata kertaa mielummin katson vaikka ransu koiraa kuin hiihtoa. Laittaisivat jonkun yle-urheilu kanavan ettei tarvitse siirtää parempia ohjelmia joidenkin vitun kisojen tai vastaavan paskan takia.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:33"]
Urheilun takia on aina siirretty muita ohjelmia. Aivan ihme touhua. Sata kertaa mielummin katson vaikka ransu koiraa kuin hiihtoa. Laittaisivat jonkun yle-urheilu kanavan ettei tarvitse siirtää parempia ohjelmia joidenkin vitun kisojen tai vastaavan paskan takia.
[/quote]
Lastenohjelmat voisi poistaa telkkarista kokonaan. Katsokoon Areenasta jos kiinnostaa. Ei tarvisisi sitten katsella sitä vitun paskaa telkkarista, kun tulee oikeitakin ohjelmia.
Vanhemmat: Teidän pitää vaan oppia elämään niiden pettymysten kanssa...minäminä maassa niitä tulee väistämättä...Minun päiväunet, minun oma aika meni kun ei tullut pikkukakkosta. yhyy
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:33"]
[/quote]
Lastenohjelmat voisi poistaa telkkarista kokonaan. Katsokoon Areenasta jos kiinnostaa. Ei tarvisisi sitten katsella sitä vitun paskaa telkkarista, kun tulee oikeitakin ohjelmia.
[/quote]
Miksi rangaista lapsia siitä, että heidän vanhempansa kitisevät asiasta?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:37"]
[/quote]
Miksi rangaista lapsia siitä, että heidän vanhempansa kitisevät asiasta?
[/quote]
No meidän muksut ainakin kokevat hauskemmaksi katsoa Areenasta klippejä pädillä, kuin itse Pikkukakkosta töllöstä.
Niin ja tuo aikaisempi vastaus oli sarkastinen isku sille aiemmalle kommentoijalle ;)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:54"]
[/quote]
No harmitella saa, jos siltä tuntuu, mutta nuo reaktiot ovat kuin suoraan ilmapalloisän näppikseltä. "Miten selitän 4-vuotiaalleni, ettei Pikku Kakkosta tule?!" No mitä jos vain sanoisit, että Pikku Kakkosta ei tänään tule? Olisko mitään?
Ymmärrän, ettei tennis kiinnosta kaikkia, mutta sitä ei oikeasti ilmaisilla kanavilla juuri koskaan näy. Luulisi, että jääkiekon ylivalta ärsyttäisi enemmän - ihan KAIKKI saa väistyä aina sen tieltä, että hampaattomat puoliapinat luistelevat kiekon perässä.
[/quote]
Tämä hyvä puheenvuoro!
Muistan vieläkin sen älähdyksen mikä kolmesta pienestä lähti, kun formulat alkoivat ja isoisä keneltäkään kysymättä napsautti kanavan Kyllöselle. Siinäpä sitten oppivat, että elämä on pettymyksiä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:40"]
Vanhemmat: Teidän pitää vaan oppia elämään niiden pettymysten kanssa...minäminä maassa niitä tulee väistämättä...Minun päiväunet, minun oma aika meni kun ei tullut pikkukakkosta. yhyy
[/quote]
Radiossa joku itki kun tiskikone jäi täyttämättä, kun ei pikkukakkosta tullut. :D Hmmm. Mitä, jos olisi senkin ajan kasvattanut lasta, että hän voi olla avuksi tiskikoneen täytössä?!
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:33"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä nuo netistä katselevat lasten ohjelmia. Urheilu on kuitenkin se paska minkä takia muita ohjelmia siirretään tai perutaan. Kiviäkin kiinnostaa heittikö joku keihään tai hiihtikö joku hormonityyppi jossain. Urheilun katsomien on aivottomien taikinoiden juttu. Tekosyy keppanan kiskomiseen. Tosin kuka nyt niin hullu on että selvinpäin katsoisi jotain pesistä, lätkää tai hyi vittu hiihtämistä?
Miksei urheilua voi laittaa omalle (ylen) kanavalle? Ei sillä, meillä ei pikku kakkosta katsota eikä juuri muutakaan.. Urheilulle voisi antaa oman ylen kanavan, vaikkapa yle femman.
Niin, tässähän on saatettu aiheuttaa elinikäiset vammat pienen lapsen sieluun. Vuosien terapia edessä, mahdollisesti jopa työkyvyttömyys. Kuka maksaa?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:46"]
Miksei urheilua voi laittaa omalle (ylen) kanavalle? Ei sillä, meillä ei pikku kakkosta katsota eikä juuri muutakaan.. Urheilulle voisi antaa oman ylen kanavan, vaikkapa yle femman.
[/quote]
Tuota omaa kanavaa urheilulle ehdotin minäkin. On niitä sentään muutama hyvä laji mitä viitsii katsoa. Kuten naisten taitoluistelu ja permantovoimistelu. Sitä mielummin katsoo hyvä pyllyisiä naisia kuin laumaa karvaisia äijiä jonkun pallon tai kiekon kanssa. No maku asioista voi kiistellä, minä olen kuitenkin aina oikeassa.
[/quote]
Siis mikä helvetin ylivalta? Melkein kaikki urheiluthan on siirtyneet maksukanaville.