Mikä idea asunnon myyntikuvassa on kuvata tapetti, kukkaruukku, kaappi tmv. lähietäisyydeltä??
Esimerkkejä:
https://d3ls91xgksobn.cloudfront.net/1300x900,fit,q80/etuovimedia/image…
Hirveästi tuollaisia vastaavanlaisia kuvia nykyään ja sitten joku elintärkeä pohjapiirros tmv. puuttuu, mutta purnukkaa ja kaappia kyllä on ja ihan lähietäisyydellä. Niin ja se sama eri huoneisiin siirretty peikonlehti.
Kommentit (61)
Antaa epäilyttävän kuvan. Mitä peitellään.
Mitä välittäjä sanoi kun kysyit siltä syytä moiseen?
Fiilistelyä ja hämäämistä, "katso, kuinka ihanasti täällä voi asua kauniiden tavaroiden keskellä". Ihmiset myös kiinnittävät myytävissä asunnoissa huomionsa yllättävän vääriin asioihin. Ja tämän välittäjät toki tietävät.
Bo LKV harrastaa tätä enemmän kuin muut, siksi he olivat viimeinen vaihtoehtoni kun olin itse myymässä asuntoa. Sen verran tuo on ärsyttävää, ja ostajana minulle tulisi sellainen olo että yritetään piilotella asunnosta jotain.
Siis niinpä, voi nyt vttujen kevät oikeesti. Luuleeko noi tolvanat että asunnon omaksi ostavaa ihmistä kiinnostaa ykkösenä jotkin mielikuvat!? Ärsyttää kun kaikesta on tullut tällaista pelleilyä
Yritetään luoda mielikuvia ja fiilistä ja häivyttää asunnon mahdollista tyydyttävää kuntoa. Asuntonäytöillä nuo purnukat ja viltit vasta hölmöltä näyttävät, kun näet koko kokonaisuuden etkä vain tarkasti rajatusta kuvakulmasta, eli eivät enää pysty peittämään asunnon todellista kuntoa.
No tuossa yhdessä on aamiaiskaappi ja hyvä tietää sellainenkin. Viimeisestä kuvasta näkyy valoisuus. Tuota tapettikuvaa en ihan ymmärrä. Jos sijainti on just sopiva, kävisin katsomassa oli ne kuvat ihan mitä tahansa.
Toinen mikä asuntokuvissa ärsyttää, niin että ei ole yhtään voitu siivota valokuvia varten. 40 vuoden tavarat dumpattu nurkkiin, petaamattomat pedit (eräässä kuvassa tosin oli peiton alle kerätty kama lattialta ja sänky näytti siltä, kuin olisi ruumiita piiloteltu peiton alla :D) , tiskivuoret, 1,5m korkuiset lehtikasat yms. Ei tarvitse pistää kaikkea piiloon kuviin, mutta jos nyt edes joku perussiisteys, että näkis vähän seiniä ja lattioita ja tasoja.
Tapetti on aika makea, ja se sentään jää asuntoon, toisin kuin ne purnukat ja pyyhkeet.
Mitenkäs yleistä on, että "kauppaan sisältyy" -osioon merkataan esim. pyykkiteline ja perennat ? Vai onko yleistäkin, että ilman eri mainintaa omistajat vie ne mennessään?
Vierailija kirjoitti:
Bo LKV harrastaa tätä enemmän kuin muut, siksi he olivat viimeinen vaihtoehtoni kun olin itse myymässä asuntoa. Sen verran tuo on ärsyttävää, ja ostajana minulle tulisi sellainen olo että yritetään piilotella asunnosta jotain.
Bo ja pari muuta firmaa laittaa asuntoihin muutenkin selvää ylihintaa, joten myös ostajana vältän mielellään kyseistä firmaa. Ilmeisesti kuvittelevat voivansa nostaa asunnon arvoa raahaamalla sinne pari purkkia ja taulua. Toki asunnot näyttävät silti menevän kaupaksi, eli kaipa tuo strategia joihinkin aina toimii.
Riippuu maasta mitä asuntokauppaan kuuluu. Jossainkin päin maailmaa kauppaan kuuluu todellakin vain asunto, kaikki mikä irti lähtee viedään mukana.
Esim. keittiön kaapit ja tasot, parketit lattioista, pensaat pihalta yms.
Itse olen katsellut jo jonkin aikaa asuntoa (tai taloa) reippaasti kauempaa nykyisestä sijainnista ja pistää melkein vihaksi, että kuvat ovat sumuisia, suttuisia, epätarkkoja tai niitä on yksi. Ja kun kyselet lisää vähän parempia kuvia - tai lisää tietoa -, niin vastaus on ettei ole lisää kuvia tai ei osata vastata. Öööö? Okei. En lähde ajamaan 300km sen takia, että kohteesta ei ole mitään tietoa saatavilla ja pitäisi paikan päälle mennä katsomaan perustietoja saadakseen, kun sen ostajan näkökulmasta aivan turhan vaivan voisi välttää saamalla lisää tietoa ilmoitukseen tai edes säpöön.
En tiedä! Mutta sanonpa yhden asian! Nykyään, kun kodit stailataan kuvia varten, ei olekaan niin helppo löytää kuvia kodeista, joissa olisi esim. pienkodinkoneita näkyvillä keittiössä. Käytän kotikuvia, kun opetan suomea ulkomaalaisille, ja on vaikea löytää sellaisia, joissa on tarpeeksi materiaalia sanastoa varten. Sisustuskuvat ovat myös yleensä liian siivottuja. Asunnonmyyntikuvat ovat käteviä, kun niissä voi edetä huone huoneelta, mutta pitää ensin löytää asunto, jota ei ole stailattu liikaa.
Onhan siinä semmonen pointti että näkee "Mitä mahtuu" "tuon laitan heti" jne. Jenkeissäkin stailataan just siksi koska ihmiset eivät "osaanähdä" omia tavaroitaan asunnoissa.
Onko kaappi mitä kokoa jne.
Mä olin varakatsojana yhteen asuntoon ja pelkästään kuvien takia sovian asiakkaan puolesta näytön. Nappiin meni. Tyyppi tuli sitten itse myöhemmin katsomaan ja kaupat tuli,osaksi kuvien ansiosta.
Kuvia pitää osata lukea.
Niinkuin tuo eräs totesi,ei suttuisten kuvien takia viitti lähteä ajelemaan!
Ajatelkaa "omia tavaroitanne" niihin stailauskuviin,joo,mun viirivehka mahtuu tuohon ,mummon rukki tähän,tapetti onkin aika karsea,menenpäs katselemaan tapetteja jnejne.
Vierailija kirjoitti:
Tapetti on aika makea, ja se sentään jää asuntoon, toisin kuin ne purnukat ja pyyhkeet.
Kai sen tapetin esim tossa aloituksen kuvassa näkisi ihan niinkin, että kuvaa keskeltä tota tilaa tonne tapettiin päin. Silloin siinä näkyisi muutakin, kuin tapetti lähietäisyydellä.
Mitähän tässä on yritetty muokata pois näkyvistä?
Juuri kuvista myynti ilmoituksissa käy hyvin selväksi myyjän älykkyyden taso; kuka hullu kuvaa vesihanan, vessanpöntön, kulman keittiöstä, olohuoneesta tai jostain muusta kohdasta asuntoa eikä kuvia joista asiakas voi nähdä kokonaisuuden myynnissä olevasta kohteesta.
Asuntoa etsiessäni ohitan välittömästi tuollaisen idiootin ja jatkan muualta asunnon etsimistä.
Jos heillä itsellä ei järki riitä kunnollisten kuvien ottamiseen käyttäisivät edes ammatti kuvaajaa niin voisi auttaa sen kohteen myyntiä uskomattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä semmonen pointti että näkee "Mitä mahtuu" "tuon laitan heti" jne. Jenkeissäkin stailataan just siksi koska ihmiset eivät "osaanähdä" omia tavaroitaan asunnoissa.
Onko kaappi mitä kokoa jne.
Mä olin varakatsojana yhteen asuntoon ja pelkästään kuvien takia sovian asiakkaan puolesta näytön. Nappiin meni. Tyyppi tuli sitten itse myöhemmin katsomaan ja kaupat tuli,osaksi kuvien ansiosta.
Kuvia pitää osata lukea.
Niinkuin tuo eräs totesi,ei suttuisten kuvien takia viitti lähteä ajelemaan!
Ajatelkaa "omia tavaroitanne" niihin stailauskuviin,joo,mun viirivehka mahtuu tuohon ,mummon rukki tähän,tapetti onkin aika karsea,menenpäs katselemaan tapetteja jnejne.
Ai että kun kuvassa näkyy pelkästään pieni pala jotain ruukkua eikä mitään muuta, niin pitäisi osata kuvitella sen tilalle pieni pala jotain omaa ruukkua? Miten se auttaa sen asunnon hahmottamisessa?
Tätä olen monesti ihmetellyt. En ole ostamassa maljakkoa vaan sitä asuntoa, joten näyttäkää elintärkeä pohjapiirros eikä mitään peikonlehti-maljakko-viritelmiä.