Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon ollut kolme vuotta naimisissa ja mietin eroa

Vierailija
25.01.2022 |

Mies ei ole väkivaltainen, ei juoppo, sanoo rakastavansa...mutta mä en enää jaksa kun seilaa joka viikko eestaas, jokatoisen viikon asuu satojen kilometrien päässä. Hänen rahansa menee siihen elämään mikä hällä on siellä kaukana. Naimisiin mentyämme on rahat ollu tiukilla.
Mutta hän näyttää nauttivan että saa kulkea.

Haluan vain takas sen vanhan elämän kun sain olla yksin, lasteni kanssa. Olin silloin onnellinen. Nämä kolme vuotta olen ollut aika onneton...

Pahinta on, että olemme uskossa ja minä en saisi erota enää puolisosta. Tämä on ensimmäinen avioliitto mulle, olen vuosia sitten asunut avoliitossa . Mies jo kerran eronnut.
Ennenkuin olemme tulleet uskoon.

Mutta, mies ei usko kun sanon, että haluan hänen asuvan siellä kaukana, eikä ramppaa eestaas. Koska hän ei myöskään suostu jäämään meidän luokse. Kukaan ei ymmärrä, miten se jatkuva lähteminen ja tuleminen stressaa mua. Mun pää sekoaa joka kerta kun hän tulee tai menee.
Kun menimme naimisiin, en ikinä uskonut enkä osannut ajatella, että tämä ei lopu, vaan joudumme elämään näin ties kuin monta vuotta vielä. Mun pää ei vaan enää kestä.

Olen jo tehnyt erohakemuksen valmiiksi.

Mutta onko ero kuitenkin suurin virhe minkä tulen tekemään vai mitä tapahtuu kun oon taas yksin.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi-idän uskonto? 

Avioliiton, ainakin länsimaisen käsityksen mukaan, pitäisi tuoda onnea ja täyttymyksen tunnetta ihmiselle. Puolisoiden pitäisi olla olemassa toisiaan varten (ei pidä nillittää, ei tarkoita 24/7). 

Mitä sinulla on tuossa hävittävää? Eroa jos siltä tuntuu. 

Vierailija
2/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useita tapuksia joilla on näitä vaimoja ja tyttöystäviä päällekäin eri kaupungeissa tai maissa, ihan tuttu juttu ja selvä tapaus, kuka idiootti tuollasita katsoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmosta kuraa tänään.

Vierailija
4/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole virhe. Et ole yksin koska on lapset ja muita ihmisiä on vielä maapallolla. Joskus elämäntavat eivät vain kohtaa ja olet yrittänyt varmaan puhua asiasta. Suhde on epäselvä jos toinen elää elämää muualla ja josta et tiedä mitä se on, tuskin tuossa vaiheessa toisaalta väliä, jos menee eri teille.

Vierailija
5/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehellä on siis koti kahdessa kaupungissa?

Miten miehesi ansaitsee elantonsa, jos on viikon siellä ja toisen täällä?

Jos et mene koskaan mukaan viikoksi sinne toiselle paikkakunnalle, samaa sanon minäkin, että hänellä on kaksi naista/perhettä.

Selvitä asioiden oikea laita vaikka vakoilemalla jos ei muuten selviä, ja eroa sitten pystypäin. Ero on silloin miehesi häpeä, ei sinun.

Ei tuommoista tarvitse jaksaa.

Vierailija
6/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on katsottu mieheni vaimo sarjaa ja keksitty näppärä tarina.

Vierailija
7/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän useita tapuksia joilla on näitä vaimoja ja tyttöystäviä päällekäin eri kaupungeissa tai maissa, ihan tuttu juttu ja selvä tapaus, kuka idiootti tuollasita katsoo.

Lapsensa kanssa hän on ne viikot.

Mutta, kolmessa vuodessa olen alkanut epäilemään Jumalan lupauksia, tai rakkauttaan mua kohtaan. Nykyään tunnen pelkkää pettymystä ja vihaa, Jumalaa ja miestä kohtaan, miks Jumala antoi miehen, joka ei pysty tekemään mitään ratkaisuja asumisen suhteen, menee ja tulee ja sanoo vain että hän tekee vain Jumalan tahdon mukaan.

Okei, ja mulla ei vaimona ole mitään muuta merkitystä kun antaa seksiä ja syöttää miestä omista rahoistani, kun hän tulee tänne?

Kolmessa vuodessa mun usko ja luottamus Jumalaan on mennyttä.

Mies hurskaana sanoo, että Jumala sanoi hänelle, että Hän vihaa hylkäämistä. Siksi hän asuu siellä. Maksaa vuokra-asunnosta, joka on tyhjillään puolet ajasta, ja kaikki on pois meidän perheeltä, kun miehen rahat uppoaa sinne. Elää kituutetaan, siihen asti että joskus jotain tapahtuu ja päästään asumaan saman katon alle. Siinä vaiheessa mun rakkaus miestä kohtaan on jo lopullisesti kuollut...

Entäs sitten, kun minä käyn menneisyyden traumoja tässä läpi ja koen joka helvetin kerta kun mies lähtee, hylkäämisen tunteet, uudelleen, uudelleen uudelleen ja loppua ei näy? Sillä ei näytä olevan väliä.

Kun sanon miehelle että jää sitten kokonaan sinne toiseen kaupunkiin asumaan, niin sekään ei käy.

Kaikki mitä ehdotan, ei käy.

Siksi mun mittani on tullut täyteen, ja aion tehdä omat ratkaisut. Vihaako Jumala nyt sitten mua sen jälkeen kun olen jättänyt Hänelle tärkeimmän, mun mieheni? Joudunko helvettiin tästä?

Vierailija
8/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on katsottu mieheni vaimo sarjaa ja keksitty näppärä tarina.

Meillä ei katsota sarjoja, ei ole edes televisiota.

Vierailija
9/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin parisuhde kestää kuusi vuotta, että johan se alkaa olla aika erota. Kai te nyt vähän aikaa seukkasittekin. Ihmisen on terveellistä välillä tuulettaa suhteet.

Vierailija
10/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue, mitä Raamattu sanoo avioliitosta, esim. Matt. 5:31,32 ja 1.Kor. 7: 10-15. Kysy myös seurakuntasi pastorilta, mikä näkemys hänellä on asiasta (ja vertaa sitä Raamattuun. Raamattu on oikeassa.) Pyydä esirukousta puolestanne.

Oliko miehesi vaimo tehnyt huorin ennen kuin he erosivat? Tämä on tärkeä kysymys. Miehelläsi ei ole ollut muuta lupaa erota vaimostaan kuin tämä tai se, että ex-vaimo olisi tahtonut erota sen tähden, ettei hän ollut uskova ja miehesi oli.

Jos vaimo tahtoi erota, koska hän ei ollut uskossa, en tiedä, onko miehellä silti lupaa ottaa uutta vaimoa, Raamattu ei käsittääkseni suoraan kerro siitä.

Jos miehesi erosi muuten vain vaimostaan, ilman vaimon huorintekoa ja nai sinut, avioliittonne ei ole Jumalan silmissä pätevä.

Uskon asiat kannattaa toteuttaa Raamatun Sanan mukaan. Jumalan Sana on kallio, jonka perustalle voi turvallisesti rakentaa elämänsä.

Lue Jumalan Sanan lupauksia päivittäin. Etsi niitä Raamatusta.

Oman mielensä mukaan eläminen, jos se johtaa helvettiin, ei ole sen arvoista!!!!!!!

Jos avioliittonne on pätevä Jumalan silmissä, ettekö voi muuttaa kokonaan sille paikkakunnalle, missä lapset ovat?

Etsi Herran tahtoa, olet Hänen rakas lapsensa. Älä koskaan lähde ristin luota pois.

Vierailija
11/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan, missä miehesi lapsi on.

Vierailija
12/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta, mies ei usko kun sanon, että haluan hänen asuvan siellä kaukana, eikä ramppaa eestaas".

Miksi menit naimisiin, jos haluat, että mies pysyy kaukana? Uskosi vaikuttaa lähinnä kahlitsevalta, eikä elinvoimaa lisäävältä tai lohtua tuovalta.

Vierailija
13/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue, mitä Raamattu sanoo avioliitosta, esim. Matt. 5:31,32 ja 1.Kor. 7: 10-15. Kysy myös seurakuntasi pastorilta, mikä näkemys hänellä on asiasta (ja vertaa sitä Raamattuun. Raamattu on oikeassa.) Pyydä esirukousta puolestanne.

Oliko miehesi vaimo tehnyt huorin ennen kuin he erosivat? Tämä on tärkeä kysymys. Miehelläsi ei ole ollut muuta lupaa erota vaimostaan kuin tämä tai se, että ex-vaimo olisi tahtonut erota sen tähden, ettei hän ollut uskova ja miehesi oli.

Jos vaimo tahtoi erota, koska hän ei ollut uskossa, en tiedä, onko miehellä silti lupaa ottaa uutta vaimoa, Raamattu ei käsittääkseni suoraan kerro siitä.

Jos miehesi erosi muuten vain vaimostaan, ilman vaimon huorintekoa ja nai sinut, avioliittonne ei ole Jumalan silmissä pätevä.

Uskon asiat kannattaa toteuttaa Raamatun Sanan mukaan. Jumalan Sana on kallio, jonka perustalle voi turvallisesti rakentaa elämänsä.

Lue Jumalan Sanan lupauksia päivittäin. Etsi niitä Raamatusta.

Oman mielensä mukaan eläminen, jos se johtaa helvettiin, ei ole sen arvoista!!!!!!!

Jos avioliittonne on pätevä Jumalan silmissä, ettekö voi muuttaa kokonaan sille paikkakunnalle, missä lapset ovat?

Etsi Herran tahtoa, olet Hänen rakas lapsensa. Älä koskaan lähde ristin luota pois.

Meidän avioliitto on ollut Jumalan johdatusta, Hän on puhunut niin monen eri ihmisen kautta, että Hän johdatti meidät yhteen. Tiedän, että meidän avioliiton takana on Jumala.

Siks tämä kaikki onkin niin vaikeeta, koska oon kokenut, että mun tunteita ja toiveita ei ole ottanut Jumala eikä myöskään mies huomioon.

Tämä on johtanut siihen, että olen pettynyt Jumalaan ja olen ehkä vähän katkera kaikesta, mitä tässä kolmen vuoden aikana on tapahtunut.

Pelkään vain, että jos nyt eroan, niin saan kärsiä vieläkin enemmän. Jumala kostaa vielä jos uskallan edes ajatella omilla aivoillani. Mutta en haluais elää tälläsessä katkeruudessakaan. Oon niin täynnä kaikkea paskaa.

Ennen miehen tapaamista, mä rakastin Jeesusta ja uskoin että mun uskoni ja rakkauteni Häntä kohtaan ei ikinä horju.

Mutta niin vaan kävi, että enää ei ole uskoa eikä luottamusta Jeesukseen.

Ja kun mietin, että menin naimisiin koska Jumala johdatti meidät yhteen, niin todella koen että Jumala petti mun luottamuksen.

Miks Hän antoi mulle miehen jostain toiselta puolen Suomea vaikka tiesi että me ei moneen vuoteen voida edes asua yhdessä. Miks mulle ei kerrottu että tää avioliitto tulee olee niiiin vaikeeta jo heti alkumetreiltä..

Mä en pysty omien lapsieni takia muuttamaan, mies ei voi muuttaa oman lapsensa takia. Mitä järkeä tässä enää on.

Vierailija
14/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue niin paljon Raamattua, että uskosi nousee. Pystyt myös selittämään omat ratkaisusi Raamatulla ja tiedät tasan tarkkaan, mitä olet tekemässä tärkeissä asioissa. Älä anna kenenkään johtaa sinua harhaan tyhjillä puheilla tai järkeisopilla. Mitä teetkin, sinä olet kuitenkin vastuussa siitä Jumalalle. Et voi sanoa, että naapurin Liisa sanoi...

Vierailija
15/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että semmosta kuraa tänään.

Kyllä tämä on nyt taas huono provo.

Vierailija
16/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on se normaali parisuhteen kesto minkä naiset jaksaa. Muutama vuosi ja hankkimaan uutta alkuhuumaa ja palvelua uudelta mieheltä kunnes sama toistuu uudessakin suhteessa muutaman vuoden jälkeen

Vierailija
17/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinne kauas ukkosi luo.

Vierailija
18/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt muutaman kerran sielunhoidossa, en tiedä onko siitä minkä verran ollut apua.

Mutta siellä kun käytiin läpi elämääni, selvisi, että nyt käyn läpi jotain hylkäämisen tunteita, koska jo lapsuudessa oli tälläistä.

Isä lähti kauas pois, jätti äidin yksin meidän kanssa, vaikka hän ei halunnut että isä lähtee.

Okei, kiva tietää, mutta muuta apua en ole saanut, en mitään neuvoa, kuinka selviän oman pääni kanssa, kun käyn tätä uudestaan ja uudestaan läpi.

Tunnen vaan pelkkää vihaa ja pää hajoo joka kerta.

Jos ei tarvis miestä nähdä enää ikinä, niin pääkin lakkaisi hajoilemasta. Mutta kun hän tulee aina takas, vaikka pyydän ettei tule.

Vierailija
19/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko muka onnellinen, jos mies hylkäisi lapsensa? En usko. Ja kyllähän se lapsi joskus kasvaa, jolloin harvempi näkeminen riittänee tai lapsi voi muuttas itse lähemmäs isäänsä.

Vierailija
20/48 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta, mies ei usko kun sanon, että haluan hänen asuvan siellä kaukana, eikä ramppaa eestaas".

Miksi menit naimisiin, jos haluat, että mies pysyy kaukana? Uskosi vaikuttaa lähinnä kahlitsevalta, eikä elinvoimaa lisäävältä tai lohtua tuovalta.

Koska en jaksa enää sitä, että hän tulee ja sitten taas menee. Mä sekoan aina kun hän lähtee. Ja kun pyydän että ei sitten enää tule takas, niin ei kuuntele, vaan tulee kuitenkin.

Ja nyt kaikenlisäks mun pitää kuskata häntä, että pääsee juna-asemalle ja sieltä kotiin.

Koska autonsa on rikki eikä ole varaa korjata sitä.

Mutta tätä tuskin kukaan ymmärtää, olen kateellinen niille jotka saa asua yhtenä perheenä, eikä toinen puolisoista aina jätä toista yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan