Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka usein imetät täysimetyksellä olevaa vauvaa?

Vierailija
27.05.2015 |

Minä varmaankin n 10 kertaa vuorokaudessa. Vauva 3,5 kk. Välillä on kolmen tunnin välejä jos teen päikkäreiden päälle pitkän lenkin ja vauva jatkaa uniaan. Öisinkin syö kahden tunnin välein. Joskus nukkuu kolme tuntia syömättä. Olen koittanut tarjota tuttia, hyssytellä ym. mutta ihan nälkä sillä vain on. Maitoa tulee riittävästi. Pitäisiköhän aloittaa jo kiinteiden maistelu että saisi joskus annettua niitä niin paljon että vaikuttaisivat? En koe tätä kuitenkaan kovin raskaaksi. Miten usein teillä syödään ja kuinka tiheän syömisen koet raskaaksi? Auttaako oman ruokavalion muutos johonkin suuntaan? Esim proteiinin määrän lisääminen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
2/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kiinteiden antaminen ei välttämättä pidennä tai paranna yöunia, voi käydä päin vastoinkin. Odota, että vauva on ehtinyt täyttää ainakin se 4 kk ja aloita ditten varovaisesti.

Kokeile päivällä imettää pitempään kerralla, jos vauva jaksaa imeä. 

Olen syönyt itse aika paljon enemmän täysimettäessäni. Etenkin rasvat ovat tärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:25"]Se kiinteiden antaminen ei välttämättä pidennä tai paranna yöunia, voi käydä päin vastoinkin. Odota, että vauva on ehtinyt täyttää ainakin se 4 kk ja aloita ditten varovaisesti.

Kokeile päivällä imettää pitempään kerralla, jos vauva jaksaa imeä. 

Olen syönyt itse aika paljon enemmän täysimettäessäni. Etenkin rasvat ovat tärkeitä.
[/quote]

Vauva pulauttelee ja oksentelin päivällä ihan hurjasti. Minusta tuntuu että sillä ei ole väliä paljonko syö kerralla kun mahaan jää aina aika vähän. Joskus syötän enemmän ja joskus lopetan heti kun vauva lopettaa. Öisin joskus syötän molemmista tisseistä ja niin paljon kuin vauva suostuu syömään, mutta ei se tunnu auttavan.

Vierailija
4/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tunnin välein, mulla myös just 3,5kk ikäinen.
Sullahan on ihan hyvän ja normaalin kuuloiset nuo syöttövälit, ei kai noita hyvänen aika pidäkään saada mihinkään muuttumaan. :)

Meillä syödään siis jokseenkin tiheään, mutta sekin ok, vauvat on yksilöitä.

Vierailija
5/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla vauvan herätessä n. klo 7 aikaan, yhdeksän-kymmenen välissä ennen päiväunia, päiväunien jälkeen 11-12, ennen toisia päiväunia n. 14, herättyä n. 17, n. 20 ennen nukkumaanmenoa, yöllä about 23 aikaan ja neljän-viiden aikaan. Lapsi 4 kk. 

Vierailija
6/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa että välillä meillä syödään jopa puolen tunnin väleinkin, tuo tunti on ehkä se yleisin syöttöväli. Välillä koko ajan, ei paljon erota mitään välejä.

En koe kovin raskaaksi, imettäessähän juuri saa levätä. Ja juuri sen imetyksen aikaansaamat hormonit auttaa jaksamaan.

Välillä toki toivoisin että olisi pidempiä hetkiä kun minua ei tarvita....mutta voin jo kokemuksesta sanoa että vauva-aika ja koko lapsuus on lyhyt, esikoiseni menee jo kouluun syksyllä ja nytkin välillä vain kääntyy kotona ja menee taas. Snif. ;)

Vierailija
7/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap:n vauvan syömisvälit kuulostavat aika normaaleilta. Parin tunnin välein minäkin olen noin pieniä päivällä imettänyt. Mutta yöllä ovat kyllä nukkuneet pitempiä pätkiä ja päiväunillakin toisinaan. Toi pulauttelu kuulostaa aika paljolta, ehkä kannattaisi tutkia onko refluksia. Mutta ihan normaalilta syöminen kuulostaa.

Vierailija
8/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:32"]Noin tunnin välein, mulla myös just 3,5kk ikäinen.
Sullahan on ihan hyvän ja normaalin kuuloiset nuo syöttövälit, ei kai noita hyvänen aika pidäkään saada mihinkään muuttumaan. :)

Meillä syödään siis jokseenkin tiheään, mutta sekin ok, vauvat on yksilöitä.
[/quote]

Ei minua päivisin haittaa imettää noin usein, mutta yöllä olisi mukavaa nukkua. Syökö vauvasi yölläkin tunnin välein? Kuulostaa väsyttävältä! Minun vauvan on syönyt noin usein vain kausittain ja olen kyllä ollut silloin aika poikki. Tuntuu että kaikki ystävieni vauvat on nukkuneet jo enintään yhdellä syötöllä tässä vaiheessa.

Vierailija
9/9 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:44"]Minusta ap:n vauvan syömisvälit kuulostavat aika normaaleilta. Parin tunnin välein minäkin olen noin pieniä päivällä imettänyt. Mutta yöllä ovat kyllä nukkuneet pitempiä pätkiä ja päiväunillakin toisinaan. Toi pulauttelu kuulostaa aika paljolta, ehkä kannattaisi tutkia onko refluksia. Mutta ihan normaalilta syöminen kuulostaa.
[/quote]

Lääkäri sanoi että on ihan ok niin pitkään kun vauva kasvaa ja se ei ole kipeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan