Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskon banaanipolitiikka ottaa päähän

Vierailija
27.05.2015 |

Kyllä pystyy näinkin pieni asia taas rassaamaan kun jälleen kaivoin muussaantuneen banaanin treenikassista! Banaanien suurkuluttajana ottaa päähän kun Keskon ruokakaupat, kaiken kokoiset, tuputtaa vaan niitä hemmetin Pirkka-banaaneja ja Chiquitaa on vaan satunnaisesti saatavilla. Ei siinä muuten mitään, kivaahan reilun kaupan tuotteita on ostaa, mutta kun ne banaanit lössähtää alta aikayksikön vaikka ostaisi tuoreimmat näköiset yksilöt. Pirkan banaanien maku on mielestäni aika kehno ja ei toivoakaan että Pirkka-banaani ei menisi muussiksi kassissa... Tietenkin Kesko tuputtaa Pirkkaa, mutta onko tässä ruettava vaihtamaan kokonaan pois Keskon liikkeistä vai haettava banaanit erikseen S-ryhmältä? Näin siis Uudellamaalla ja asioin tasaisesti useammassa Keskon ruokakaupassa, riippuen siitä mistä suunnasta tulen kotiin. Onko muualla päin törmätty samaan ongelmaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Osta sellainen muoviboxi banaanille (siis niitä banaanin muotoisia "eväsrasia" juttuja, ei ole kalliita)? Ei muussaannu Pirkat eikä muutkaan, vaikka kuinka olisi menossa.

Vierailija
2/15 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoilla olevat banaanit ovat pääasiassa 'Cavendish'-lajiketta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Banaani

Tästä voimme päätellä että kaikki banaanit ovat samoja, vain se tarra on erilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä tilaamaan! T hevi muija koosta

Vierailija
4/15 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:07"]Markkinoilla olevat banaanit ovat pääasiassa 'Cavendish'-lajiketta.

Tästä voimme päätellä että kaikki banaanit ovat samoja, vain se tarra on erilainen.
[/quote]

Miten ne on sitten niin ei näköisiä ja makuisia? Olen nimittäin huomannut saman kuin Ap, tosin Pirkka on enemmän makuuni...

Vierailija
5/15 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:07"]

Markkinoilla olevat banaanit ovat pääasiassa 'Cavendish'-lajiketta.

[/quote]

Näin minäkin olen kuulut että kaikki kaupoissa myytävät banaanit ovat vähän niin kuin identtisiä kaksosia, eli toistensa kopioita.

Vierailija
6/15 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanit lisääntyvät suvuttomasti, joten niiden DNAkin on sama.

Vierailija
7/15 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanit on apinoille. Samakun söisit pussillisen sokeria. Proteiinijuoma olis terveellisempi

Vierailija
8/15 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:16"]

Banaanit on apinoille. Samakun söisit pussillisen sokeria. Proteiinijuoma olis terveellisempi

[/quote]

Hih mikäs se protskujuoma olikaan mitä mainostetaan tasan noilla sanoilla... sori ei kelpaa teidän litkut vaikka kuinka mainostaisitte!

Vierailija
9/15 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne pirkat, chiquitat ja reilunkaupan banaanit erilaisilta maistuu. Tykkääneniten noista reilunkaupan banaaneista, vähiten chiquitasta. Chiquitat on makuuni liian kovia, raa'an makuisia. Ja tosiaan ainakin Helsingissä myy useimmat k kaupat kolmia eri banaaneita, jos joku joskus on ollut loppu esim. Tammiston cittarista jossa itse asioin on aina chiquittaa, reilunkaupan banaanit on usein loppu :(

Vierailija
10/15 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä ostamissani banaaneissa oli viimeksi melkein tuplasti paksumpi kuori, mitä K-kaupasta ostamassani.

Oliko se sitten joku raakile, vai miten ne oli niin erilaisia jos ne on samanlaisia? :D

Vierailija
11/15 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun kaupan banaanit ovat usein myös luomua, ehkä sekin vaikuttaa makuun.

Vierailija
12/15 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:16"]

[/quote]

Hih mikäs se protskujuoma olikaan mitä mainostetaan tasan noilla sanoilla... sori ei kelpaa teidän litkut vaikka kuinka mainostaisitte!
[/quote]

Mä en kyllä koske noihin teollisiin soosseihin, tarkoituksena mulla ainakaan ei ole mikään massan kasvattaminen vaan terveellinen liikkuminen ja hyvä olo. Tarvittavan määrän proteiinia saan ruokavaliosta ja hyvän olon banaanista ja muusta luontaisesta puhtaasta ruuasta ja juomasta, en teollisesta litkusta ja patukasta mikä esim tekee mulle tuhottomasti ilmaa mahaan. Onhan baaneissakin suoja-aineita, mutta silti banaani vs protsulitku on aika helppo valinta...

Kiitos vielä muillekin vastauksista ja vinkeistä, banaaniloota menee ehdottomasti hankintaan ja Chiquitat tilaukseen! Helpottaa tämäkin first world problem :D

Vierailija
13/15 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:16"]

[/quote]

[/quote]

Mä en kyllä koske noihin teollisiin soosseihin, tarkoituksena mulla ainakaan ei ole mikään massan kasvattaminen vaan terveellinen liikkuminen ja hyvä olo. Tarvittavan määrän proteiinia saan ruokavaliosta ja hyvän olon banaanista ja muusta luontaisesta puhtaasta ruuasta ja juomasta, en teollisesta litkusta ja patukasta mikä esim tekee mulle tuhottomasti ilmaa mahaan. Onhan baaneissakin suoja-aineita, mutta silti banaani vs protsulitku on aika helppo valinta...

Kiitos vielä muillekin vastauksista ja vinkeistä, banaaniloota menee ehdottomasti hankintaan ja Chiquitat tilaukseen! Helpottaa tämäkin first world problem :D
[/quote]

Terveisin Ap siis, ja anteeksi taas kun ei toimi mobiililla kappalejaot!

Vierailija
14/15 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 13:24"]Kyllä ne pirkat, chiquitat ja reilunkaupan banaanit erilaisilta maistuu. Tykkääneniten noista reilunkaupan banaaneista, vähiten chiquitasta. Chiquitat on makuuni liian kovia, raa'an makuisia. Ja tosiaan ainakin Helsingissä myy useimmat k kaupat kolmia eri banaaneita, jos joku joskus on ollut loppu esim. Tammiston cittarista jossa itse asioin on aina chiquittaa, reilunkaupan banaanit on usein loppu :(
[/quote]

Ja näyttää! Mun empiiriset tutkimukset kyllä osoittaa että ei ne ihan samoja ole :o laji voi ehkä olla sama mutta olosuhteet ovat voineet tehdä ilmeisesti sitten hyvin erilaiseksi... Itseasiassa, kummityttöni joka näkee vain valoja ja varjoja erottaa myös eri merkkiset banaanit, niin ihmettelen suuresti jos te ette :D Pirkan banaaneissakin on kyllä joskus keskinäisiä eroja, samassa laarissa voi hyvin selvästi olla kahta eri laatua/erää.

Vierailija
15/15 |
06.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

cm  myi  kilon  pussin  etiketissä "banaanit leivontaan "aika  isoja  ja  ihan  ok     ei  ylikypsiä.

onko  ne normibanaaneita  vai n.s keittobanaaneja   joita  siellä  myös  ollut  myynnis ????

noillahan  käyttötapa  erilainen   jälkimmäisiä  kun  ei  syödä  ihan noin tuoreeltaan--niin olen lukenut--

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän