Lappeenranta vai Kouvola?
Jompaan kumpaan olisi muutto työn takia. Kumpaa suosittelette? Olen pohjoisesta kotoisin ja alue tuntematonta. En välitä liikkumisesta Helsinkiin, joten sitä ei kannata Kouvolan eduksi tyrkyttää, mutta kaikkea muuta plussaa ja miinusta voi kertoa. Muutan yksin ja olen päälle nelikymppinen korkeakoulutettu nainen.
Kommentit (64)
Jos kaipaat erityisesti veden äärelle, Lappeenranta. Kouvolan keskusta on rumempi, mutta asunnot halvempia. Kouvolassa on paljon harrastusmahdollisuuksia, erityisesti urheilukaupunki, myös paljon kulttuuria, luontoa ja kauppoja joka lähtöön, vain Ikea puuttuu. Itse asun Kouvolassa ja olen asunut Imatralla. En pitänyt itärajan läheisyydestä, joten muutin vähän kauemmaksi. Liki 30v olen viihtynyt.
Varmaan Lappeenranta. Kauniimpi ja eläväisempi.
Lappeenrantaan ilman muuta. Tai jos maaseudun rauha houkuttelee, niin sitten Kouvolan ja Lappeenrannan välimaastoon Luumäelle. Luumäeltä hurauttaa Lappeenrantaan parissakymmenessä minuutissa, Kouvolaan vajaassa tunnissa.
Lappeenranta on kaupunkina paljon kivempi kuin Kouvola. Kuusankoski on kaunista aluetta, mutta vähän sivussa kuitenkin.
Joten alahan pakata kamppeita, myö tääl Etelä-Karjalassa jo siuta ootellaa!