Kuinka paljon arvelet saavasi perintöä? Sitten joskus..
Kommentit (35)
Vanhempani omistavat velattoman arvoasunnon Töölöstä, arvoa nykyrahassa ehkä 300 000 euroa. Lisäksi heillä on firman pääoma, ja isälläni on runsaasti osakesijoituksia, ei ole mitään tietoa minkä kokoinen salkku on tai mitä osakkeita siellä on. Jakajia on vain minä ja veljeni.
Tosin toivon kyllä että vanhempani elävät niin pitkään, että perintö menee käytännössä suoraan lapsenlapsille.
400 000 euron asunnon, kesämökin tontteineen ja osakkeita. En tiedä koko perinnön tarkkaa arvoa.
Tila, mökit ja muut menis myyntiin, siitä tulis aika paljon rahaa. Samoin pari-kolmesataa hehtaaria metsää ja muuta maata.. Reipas summa.
mutta tulossa on puolet seuraavista:
- n. 500 000 rahana (rahastoissa jne.)
- osakkeita (arvo täysi arvoitus minulle)
- 6 asuntoa pk-seudulla
- asunto ulkomailla
- lounais-suomessa merenrantamökki (rantaviivaa n. 800m)
Itse elän tällä hetkellä aivan " kädestä suuhun-elämää" . Tuttavat luulevat varmaan, että avustuksia ropisee ja naureskelevat vain jos joskus varovasti vihjaan, ettei ole varaa ostaa tai tehdä jotain.
Vanhempani ovat niin nuoria, että ehtivät ja toivottavasti älyävät tuhlata omaisuutensa itseensä.
- Joitakin hehtaareita talousmetsää jostakin korvesta.
- Kahden omakotitalotontin verran kaavoittamatonta maata eteläisestä Suomesta.
- Puolet vanhempieni talon arvosta. Maksoi n. 1 500 000 mummonmarkkaa aikoinaan, mutta nykyisestä arvosta ei mitään hajua.
En tiedä ainakaan mistään muusta. Vanhemmilla oli sijoitusasuntokin, mutta onneksi myivät sen ja pistivät rahat itseensä ja elämästä nauttimiseen. :)
Ei kuitenkaan onneksi tarvitse vakavissaan pohtia perintöjuttuja vielä vuosikymmeniin, jos normaalisti saavat vanhemmat elää.
Entäs jos ette saakaan mitään, tulee vaan velkaa tai sisar saa kaiken?
Sain perintöjä. Se tarkoitti sitä, että menetin äitini. Olisin mielummin pitänyt äitini kuin ottanut rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani omistavat velattoman arvoasunnon Töölöstä, arvoa nykyrahassa ehkä 300 000 euroa.
eli noin 18m2 yksiö.
Sitten kun minusta aika jättää, niin naureskelen sieltä pilven reunalta, että hyvä kun en hankkinut lapsia, jotka olisi vaan kieli pitkällä odottanut perinnönjakoa. Kaikki menee viimeistä senttiä myöten hyväntekeväisyyteen.
Sitä ennen kuitenkin yritän ehtiä nauttia myös itse omistani.
mulle tulee puolet mökistä ja puolet kerrostaloasunnosta. Eli eipä mitään niin järin erikoista ja toivottavasti ei viel pitkään aikaan