Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon arvelet saavasi perintöä? Sitten joskus..

Vierailija
21.09.2006 |

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmilla on 400 m2 talo, kerrostaloasunto ja muutaman asunnon pienkerrostalo. Nämä kaikki pienemmässä kaupungissa, ei pk-seudun arvokkailla alueilla. Lisäksi rantaloma-asunto 3 h Välimerellä ja pari yritystä, joista toinen lienee about arvoton ja toinen on arvokas.

Ovat nuoria, perintö tullee aikaisintaan 30 v päästä ja mahdollisesti laitamme sen suoraan lapsillemme. Tuskin tuhlaavat rahojaan itseensä, vaan ainakin yrittävät ansaita lisää. Tietysti jos bisnekset menee pieleen niin voi tulla velkaakin :-)

Itse tulemme aika huonosti toimeen ja velkaa on ainakin riittävästi. Harmittaa melkein, ettei osa omaisuudesta siirry ennakkoperintönä ;-)

Vierailija
2/35 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen lienee vielä 50 vuotta aikaa. (äiti 50 ja naisethan elävät pidempään).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri hevostila, aika reippaasti metsää ja peltoa. Kaksi mökkiä ja ehkä vähän rahaakin. itte olen jo monta vuotta eläny suht köyhästi joten ihan jees homma. En silti kyllä vielä oota vanhempieni kuolevan.

Vierailija
4/35 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja veljeni perimme. Kaupungista omakotitalon isolla tontilla, luksusmökin ja hyvin toimivia yrityksiä ja kiinteistöjä...sanoisinko että kohtuullisen kiva lisä muutenkin velattomaan omistusasunto elämään.

Vierailija
5/35 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on jo noilla listoilla. Heidän vuoksi ikävä kyllä!

Vierailija
6/35 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, listoilla tavataa! ;)

Vierailija
7/35 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöverojen jälkeen taisin saada käteen noin 70 000mk.

Enempiä perintöjä ei ole tiedossa, ellei sitten mieheni kuole ennen minua. No, ei häneltä ihmeitä varmaan jää.

Vierailija
8/35 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se selviää aikanaan.

Tulen omillani toimeen, joten ei tarvitse miettiä aktiivisesti, että mitähän vanhemmista " kostuu" .

Vierailija
9/35 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä olla enemmänkin. En ihan tarkkaan tiedä vanhempieni omaisuutta ja sijoituksia.

Vierailija
10/35 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini tällä hetkellä asuma pientila maineen, olen ainut lapsi. Arvo tällä hetkellä noin 100.000-120.000 euroa. Miehen kautta perheellemme tuleekin sitten neljäsosa ISOSTA maatilasta ja metsistä, arvio sen arvosta tällä hetkellä noin 900.000 euroa.

Vierailija
11/35 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maaseudulla eli ei paljon mitään. Rahansa kuulemma käyttävät nyt eläkepäivinä matkustamiseen. Ja se on hyvä se.

Vierailija
12/35 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun vanhemmilla mitään suurta omaisuutta ole, enkä pankkitilin saldoa tiedä, eikä edes mulle kuulu.

Jotenkin kauhistuttava ajatella että, ihmiset ajattelevat ja spekuloivat tulevaa perintöään, osa jopa heittää summia mitä tulevat saamaan!? tai sitten eivät? mistä sitä ikinä tietää?

Vierailija
13/35 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat, valokuvat ym. jaettiin sopuisasti. Rahaa tuli kaikille n. 12000 euroa. Siinäpä se. Pääasia että ei jäänyt minnekään velkaa.

Mielummin oisin tietysti isän pitänyt!

Vierailija
14/35 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran rahaa, ehkä parikymmentä tuhatta. Kerrostaloasunto ja 1/3 kahdesta kesämökistä. En ole ainut lapsi.

Vierailija
15/35 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

velat perin. Onneks jo murrosikäisenä opin että kuolinpesä pitää hakea " konkurssiin" viikon sisällä niin välttyy maksamasta niitä perittyjä velkoja!

Tarkkana saa olla ettei omat vanhemmat heikennä mun elämäntasoa omalla " perinnöllään" ...

Vierailija
16/35 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vähän metsää. Ei huomattavia säästöjä.

Vierailija
17/35 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää yhteyttä kummeihini kun ovat rikkaita ja lapsettomia. Hih. On mamma ahne.

Vierailija
18/35 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukoilla on tosin mökkitontti järven rannalla, äidin vanhemmilta ostettu aikoinaan. Jos eivät sitä hassaa ulosottoon, niin saattaapa tuo jäädä sitten.

Jos veljeni elää tuolloin - mitä epäilen - niin sitten meitä on kaksi jakajaa.

En niinkään ole perinnön perään, vaan kauhistelen lähinnä sitä, että olen itse yksinäni hautaamassa vanhempani. Veli on tosiaan letaalin sairauden kourissa, eikä elä kovin montaa vuotta enää.

Vierailija
19/35 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku kummilapsi kuvittelee perivänsä mut, erehtyy. Mulla on sisaruksia ja niillä lapsia. Veriside on tärkein.

Vierailija
20/35 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsää, maata, tontin, rahaa, yhteensä n. 80 000 e. Joskus tulevaisuudessa perin jonkin verran rahaa, mutta toivottavasti siihen on vielä kauan! Perin todennäköisesti jotain myös kummiltani, joka on todella rikas. Tuskin kuitenkaan perin yksin, sillä hänellä on muuta sukua, vaikka ei lapsia olekaan.