Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytin omaa perintörahaa matkaan, mies vieläkin haukkuu

Vierailija
27.05.2015 |

Tämä oli siis omaa perintörahaa johon miehellä ei laillista oikeutta. Käytin sen kaukomatkaan jonne tuli mukaan myös mies. 

Hän on siitä lähtien haukkunut minua holtittomaksi rahantuhlaajaksi miltei joka päivä (tästä nyt 6kk aikaa). Olemme työttömiä ja hänen mielestään raha olisi pitänyt käyttää arjen helpottamiseen. Ok, mutta raha oli minun ja miehellä voi olla mieleipiteensä mutta minusta jokapäiväinen haukkuminen on liikaa. 

Kuka on oikeassa?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko se on tuhlata ylipäätään perintorahat sen siliän tien? Kauankohan sekin perinnönjättäjä on kituuttanut säästääkseen ne rahat ja ap:n kädessä ne viihtyvät noin kaksi sekuntia. Mikä hemmetti ihmisiä nykyään vaivaa? Minäminäminä minulleminulleminulle nytHETI!!!

Toki tiedän itsekin näitä tapauksia mutta siitä puhuessa on pakko käyttää sitä foorumia ravisuttavan pelottavaa termiä: WT...

Vierailija
22/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikimuistoisen lomareissun olisi saanut halvemmallakin. Loput olisin käyttänyt arjen kuluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:14"]

Et siis käyttänyt "perintörahaa" vaan "perintörahat" (ne kaikki) lomamatkaan.

[/quote]

Erinomainen huomio!

Vierailija
24/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 08:11"]

Sain 5000€ ja käytin sen kokonaan. Perusteluni tähän on että arkemme on masentavaa ja raskasta ja näin mies ja lapset saivat ikimuistoisen kokemuksen ja vähän helpotusta ettei lapset muistaisi tätä aikaa vain vaikeana. 

Mihen mielestä jos on huono raha tilanne, niin rahaa ei käytetä suurin tarpeettomiin hankkeisiin.

Todellakin jo edesmennyt  mielipidekysymys. Taidan lähteä ulos jos mies puhuu tästä enää.

ap

[/quote]

Aika noloa yrittää esittää jotain hyväntekijää "mies ja lapset saisivat..." - ihan kuin et olisi ajatellut tässä omia halujasi ja omaa napaasi ;D

Ja täytyy vielä kysyä, kannattiko? Onko ollut ikimuistoisen ihana kokemus ja helpompaa arkea riidellessä tästä vielä puoli vuotta jälkikäteen? Varmasti muistavat tämän ihanana aikana.

Huoh.

Vierailija
25/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tää on provo (toimituksen tekemä juttua varten?), mutta kyllähän tällaisia ihmisiä on. Sinänsä siis hyvä keskustelunaihe.

Vierailija
26/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki muut ovat aina tietämässä, miten tousen perintörahat pitäisi käyttää? Ap:n perintö, ap:n valinta.

Vierailija
27/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kadu ollenkaan että käytin rahat tuohon matkaan, se oli ihana ja siitä jäi iloiset muistot. Arki on ankeaa koska olemme työttömiä vaikka todella yritämme saada töitä ja nimenomaan mies on siitä jopa masentunut ja ahdistunut. Mutta emme ole myöskään rutiköyhiä ja käytämme yhä pahan päivän säästöjä arjen helpottamiseen. En siis tuhlannut kaikkia säästöjämme matkaan, vain oman perintöni, ja mies tosiaan suostui kun sanoin että varaan matkan.

ap

Vierailija
28/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi tehnyt näin mutta onhan sulla pointti asiassa. Lapset pääsi kerrankin kaukomatkalle ja josta voivat puhua koulussa. Sellaisen arvo on huomattava silloin kuin muutkin puhuu lomareissuista. Ja ymmärtävät että äiti käytti rahat kaikkien hyväksi ja muistavat asian yhä aikuisina.  Saitte unohtumattoman reissun, muuten ette pääsisi ikinä. Joten ei se ehkä kuitenkaan niin typerä idea ollut. 

Turha on mennyttä harmitella. Siitä ei mitään hyötyä ole. Nyt kannattaa keskittyä tulevaan ja ratkaista tulevaisuuden asiat.

5000 ei ole mikään sillä tavalla iso raha. Järjestelmällisellä pullojen keräämiselläkin saa nopeasti sen rahan kokoon. 10 eurolla päivässä  4000 tonnia on taas kasassa.  Eri juttu jos olisit pistänyt 150.000 euroa sileeksi. 

Vierailija
29/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 07:44"]

Tämä oli siis omaa perintörahaa johon miehellä ei laillista oikeutta. Käytin sen kaukomatkaan jonne tuli mukaan myös mies. 

Hän on siitä lähtien haukkunut minua holtittomaksi rahantuhlaajaksi miltei joka päivä (tästä nyt 6kk aikaa). Olemme työttömiä ja hänen mielestään raha olisi pitänyt käyttää arjen helpottamiseen. Ok, mutta raha oli minun ja miehellä voi olla mieleipiteensä mutta minusta jokapäiväinen haukkuminen on liikaa. 

Kuka on oikeassa?

[/quote]Mies on oikeassa. Jos olette työttömiä, silloin ei rahoja matkailuun tuhlata.

Vierailija
30/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nostatteko työmarkkinatukea? Ja sitten teette kaukomatkan "omilla rahoilla"

Vierailija
31/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan olis käyttänyt koko summaa mihinkään matkaan tuossa tilanteessa. Joku 1500 olis riittänyt sekin ihan kelvolliseen reissuun jonnekin lähemmäs. Mies soittaa suutaan koska on ahdistunut ja purkaa sitä tuolla tavalla. Varmaan urputtaisi jostain joka tapauksessa, nyt tuo reissu tarjosi hyvän syyn.

Vierailija
32/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahankäyttösi on ajattelematonta. Tuo summa oli jokin aika sitten koko elämäni säästöt ja se summa tilillä kestin uskomattoman huonoja aikoja, esim. taloutemme 700 euron kuukausituloja. Tosin en sitten saanut mitään sossusta kun en tuota summaa pistänyt sileäksi. Ehkä olisi pitänyt. Toisaalta tiesin, että tuli mitä tahansa eteen, en joudu sillan alle ja pysyin levollisena. Ymmärrän todellakin miestäsi. Mielestäni voisit hieman ajatella ja myöntää olleesi holtiton. Mutta myös miehesi pitäisi lopettaa ilmapiirin pilaaminen.

Vierailija
33/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:02"]

Siis nostatteko työmarkkinatukea? Ja sitten teette kaukomatkan "omilla rahoilla"

[/quote]

Tietääkseni kaikilla on oikeus työttömyysturvaan, niinkuin lapsilisään, oli sitten rahallinen tilanne mitä tahansa.

Vierailija
34/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ihan okei, jos taloustilanteenne on tosiaan sellainen että tulette toimeen... mutta rahaa ei tavallisesti riitä matkusteluun. Olihan tuo matka aika kallis. Kaukokohteisiin saa netistä lentoliput ja hotellin varattua usein paljon pakettimatkoja halvemmalla. En tiedä montako lasta teillä on, mutta aika kallis matka.

Ymmärrän, että niillä rahoilla olisi ollut kotonakin käyttöä. Miehesi olisi kuitenkin kannattanut valittaa jo vuosi sitten. Turha sitä on enää märehtiä.

Vierailija
35/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:08"]

En tosiaan olis käyttänyt koko summaa mihinkään matkaan tuossa tilanteessa. Joku 1500 olis riittänyt sekin ihan kelvolliseen reissuun jonnekin lähemmäs. Mies soittaa suutaan koska on ahdistunut ja purkaa sitä tuolla tavalla. Varmaan urputtaisi jostain joka tapauksessa, nyt tuo reissu tarjosi hyvän syyn.

[/quote]

Komppaan että mies soittaa suutaan ahdistuksen takia, ei kukaan oikeasti voi enää oikeasti tuollaisesta asiasta vihainen 6kk myöhemmin. Kuitenkin olen sitä mieltä että ap saa käyttää oman rahansa mihin haluaa ja miehellä eikä kellään muullakaan ole siihen mitään sanomista. 

Vierailija
36/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 08:11"]

Sain 5000€ ja käytin sen kokonaan. Perusteluni tähän on että arkemme on masentavaa ja raskasta ja näin mies ja lapset saivat ikimuistoisen kokemuksen ja vähän helpotusta ettei lapset muistaisi tätä aikaa vain vaikeana. 

Mihen mielestä jos on huono raha tilanne, niin rahaa ei käytetä suurin tarpeettomiin hankkeisiin.

Todellakin jo edesmennyt  mielipidekysymys. Taidan lähteä ulos jos mies puhuu tästä enää.

ap

[/quote]

No nythän kaikki on paremmin, ainakin jos homma meni kuten suunnittelit.

Itse olisin samaa mieltä kuin miehesi, eli jos rahat on tiukilla niin tuollainen tyhjänpäiväinen matkustelu on se mikä jätetään ensimäisenä tekemättä. En olisi lähtenyt mukaan, olisin näin säästänyt oman osuuteni matkan kuluista.

Vierailija
37/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään olisi perintörahoilla ostanut kaurapuuroa ja vessapaperia mutta en olisi koko rahaa käyttänyt matkaankaan.

Turha sen miehen on enää urputtaa kun kerran matka kelpasi eikä jäänyt itsekään kotiin. Jos asia oli miehelle niin tärkeä niin hän olisi voinut "säästää" ja jäädä kotiin.

Arjesta kyllä yl. jotenkin selviää jos edes kerran elämässä saa tehdä jotain erilaista ja ihanaa kuten matkustaa.

Mies voi nyt jatkuvan marinan sijaan keskittyä parantamaan teidän arkea ja elämää TÄSSÄ ja NYT!

Vierailija
38/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 08:17"]

Tavallaan mä ymmärrän sua. Teillä ei olisi ollut mahdollisuuksia lähteä muuten sinne. Mä tosin olisin varmaan mennyt jonnekin Kanarialle, niin rahaa olisi jäänyt arkeenkin. Ehkä miehesi olisi halunnut jotain itselleen eikä kehdannut sanoa sitä ja nyt kiukuttelee. Sinuna mä laittaisin stopin tuollaiselle valittamiselle.

[/quote]

Vaimon perinnöstä.... et ole tosissasi. Tai saahan sitä haluta, mutta käyttäköön oman perintönsä siihen.

[/quote]

Mitä? Olen luullut, että aviopareilla on yhteiset rahat! Yhteinen koti, yhteiset lapset, yhteiset kulut, yhteinen elämä. En tajua. Sinun perintörahat, jotka sinä käytät miten haluat? Olette siis työttömiä? En tajua.

Vierailija
39/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma raha, oma valinta.

Itse sain työttömänä 30 000 perintöä. Käytin 10 000 opiskeluun (ulkomaalainen maisterin tutkinto jolla sain heti työpaikan) 10 000 elämiseen/arjen helpottamiseen sillä aikaa kun opiskelin ja 10 000 matkailuun.

Toki ap:n tilanne on erilainen, 5000€ ei ole niin paljon että se ratkaisisi tilannetta mihinkään suuntaan. Eli eiköhän ole aika unohtaa koko juttu? Uskon että kun mies työllistyy niin ei jaksa enää valittaa tästä eikä mistään muustakaan.

Vierailija
40/51 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 08:17"]

Tavallaan mä ymmärrän sua. Teillä ei olisi ollut mahdollisuuksia lähteä muuten sinne. Mä tosin olisin varmaan mennyt jonnekin Kanarialle, niin rahaa olisi jäänyt arkeenkin. Ehkä miehesi olisi halunnut jotain itselleen eikä kehdannut sanoa sitä ja nyt kiukuttelee. Sinuna mä laittaisin stopin tuollaiselle valittamiselle.

[/quote]

Vaimon perinnöstä.... et ole tosissasi. Tai saahan sitä haluta, mutta käyttäköön oman perintönsä siihen.

[/quote]

Mitä? Olen luullut, että aviopareilla on yhteiset rahat! Yhteinen koti, yhteiset lapset, yhteiset kulut, yhteinen elämä. En tajua. Sinun perintörahat, jotka sinä käytät miten haluat? Olette siis työttömiä? En tajua.

[/quote]

Kyllä osalla on rahat erikseen. Minulla ja miehelläni on kummallakin ns. omat rahat. Ei mieheni ole velvollinen aikuisena ihmisenä käyttämään kaikkia rahojaan tahtoni mukaan. Tietenkin minäkin päätän mitä teen omillani. Ollaan kyllä tultu toimeen, vaikka ei tarkkaan lasketa kumpi nyt on jonain kuukautena maksanut enemmän, eikä muutenkaan ole riitaa rahasta.

Onhan se nyt vähän outoa jos aikuisella työssäkäyvällä ihmisellä ei ole omaa tiliä/rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän