Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oksettaa jos jännittää, mikä auttais?

Vierailija
27.05.2015 |

Tosi inhottava vaiva eli mua alkaa nykyään oksettaa jos tulee joku erikoisempi tilanne/esitelmä koulussa/vaikka työpaikan isompi kokous eteen. Oksennus ei tule, mutta sellainen vellova tosi oksu olo, jota joudun käymään vessassa kakomassa et olo helpottais joka ei oo kivaa ku kuulostaa naapurikoppeihin et oksentaisin tai joku olis vinossa.. Yleensä se helpottaa siinä kun joutuu tekemään jotain konkreettista, mut jos istuu vaan paikallaan niin ajatuksia hankala saada muualle.

Tiedättekö auttaako tähän mikään? Oon aina ollu kova jännittää ja maha ollu joskus lirulla, mut tää oksetus ollu nyt pari vuotta vaivana :(

Nyt olis uus koulu alkamassa ja panikoin et mitähän siitäki tulee..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvointilääke

Vierailija
2/5 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanlainen, vuosien varrella huomaavani vinkit ovat

- Valmistaudu jännittäviin tilanteisiin. Mieti etukäteen listaamalla mikä on pahinta mitä voi käydä. Kumoa myös nämä väitteet (pelkään, että sekoan sanoissani ja ihmiset nauravat = mitä sitten, sellaista sattuu kaikille, olenko koskaan ennenkään seonnut noissa tilanteissa sanoissani, kuka on ikinä nauranut ääneen? jne). Valmistele asiat etukäteen, että jäisi mahdollisimman vähän stressattavaa itse tilanteessa.

- Yritä keskittyä muuhun kuin siihen pahoinvointiin. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta netistä löytyy paljon tekniikoita miten pysyä hetkessä, harjoittaa mindfulnessia jne.

- Syö pastilleja/purkkaa tai juo vettä. Pahoinvoivana luultavasti mikään oikea ruoka ei mene alas, mutta jotain pientä jauhamalla voit vinkata kropallesi, että nyt pitäisi ottaa ravintoa vastaan, eikä voida pahoin. Tämä myös auttaa keskittymään johonkin muuhun kuin siihen oloon.

- Inkivääri. Ei ole kuulu huuhaa luonnontuotteisiin, vaan vaikuttaa oikeasti vatsan toimintaan ja käytetään pahoinvoinnin hoidossa. Worth a shot. Inkivääri-teetä vetelen kotona, mikäli on paha olla.

- Apteekista saatavat pahoinvointilääkkeet, jotka käsittääkseni ovat kuitenkin aika paljolti matkapahoinvointiin tarkoitettuja. Pahoinvointirannekkeista ei ole kokemusta, mutta kuulostaisivat teoriassa jännittäjälle hyvältä. Lääkäri voi myös määrätä kunnon nappeja, jolloin ei luultavasti pysty kakomaan, vaikka haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi samasta vaivasta kärsivä. Itse litkin vettä ja vesipullo onkin lähes aina matkassa. Ja nimenomaan litkin, jos ottaa isompia hörppyjä nii tulee helposti vaan pahempi olo, mutta kun koko ajan nieleskelee pientä määrää niin helpottaa tuohon oksettamiseen. Oli puhetta psykologinkin kanssa, että toi on ihan hyvä keino.

Vierailija
4/5 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samarät oireet mutta mä vaan hengittelen rauhassa ja mietin muuta.

Vierailija
5/5 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon kylmää vettä.