Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinillä ei uskoa tulevaan.

Vierailija
24.01.2022 |

19v kyseessä, opiskelee ammattiin joka ollut pitkälti etäopiskelua, koulussa paikan päällä 2-3pv/vkossa.
Nyt on alkanut puheissa olla perinpohjaista luoton puutetta tulevaan, omiin kykyihin ja omaan pärjäämiseen esim.taloudellisesti.
Ammatti jota opiskelee ei suurituloinen ole ja inhoaa seutua jossa asumme joka myös elinkustannuksiltaan kallista.
Nyt olisi aika etsiä ja hakea kesätyö joka olisi kaikin puolin äärimmäisen tärkeätä saada, ennenkaikkea psyykkiseltä kantilta (jännittää mm sosiaalisia tilanteita joka sekin tuo tähän vyyhtiin oman värinsä) aiemmin ei ole sitäkään kokemusta kertynyt koska esteenä ollut a.ikä ja b.korona.
Alan olla huolissani hänestä enkä oikein tiedä miten auttaa...

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Mäkkäri etsi kovasti työntekijöitä?

Jos sosiaalisten tilanteiden jännitystä niin ei ole vaihtoehto.

On tässä joutunut itsekin painamaan asiakaspalvelutyössä kohta 30 vuotta, vaikka koen sosiaaliset tilanteet täysin luonteeni vastaisina. Että sori, ei säälipisteitä täältä. Sinne vaan sinunkin nuoresi maailmaan, ei täällä ole muita vaihtoehtoja! Elämä ei ole aina kivaa ja se on vain kestettävä.

Kuule jos et itte ole osannu hakeutua duuniin jota edes etäisesti voisit tykätä tehdä niin ihan saat itteesi syyttää. Sulla ei todellakaan ole mitään oikeutta esittää marttyyriä ja aiheuttaa pahaa mieltä muille sen takia, että et ole 30 vuoden aikana osannu tehdä päätöstä lähtemisestä.

Me ollaan vttu SUOMESSA. Sulle ei todellakaan irtoo tällä esityksellä yhen yhtä säälipistettä.

Vierailija
22/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI USKOA TULEVAAN? 

KYSYN UUDESTAAN: MIKSI?

Itse otin 18 000€ lainan ja nyt teen paskahommia 8h päivässä 1200€ palkalla. EI TÄTÄ KESTÄ. SUOMI KUNTOON JA HETI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuutta ei kannata suunnitella silleen että lyö lukkoon suunnitelmia. Voi haaveilla erinäisistä asioista mutta asenteena kannattaa olla sellainen "no, sen näkee sitten". Näin minä pysyn järjissäni, sillä jos alan liikaa tarrautua johonkin haaveeseen että sen pitäisi tapahtua, alkaa asiat menemään ihan päin peetä.

Elämällä hetkessä olen päätynyt todella hyviin paikkoihin, kuten mielenkiintoiselle alalle yliopistoon. En tiedä mikä on seuraava askel, jatkuuko tämä tie vai ei. Haluaisin joo tutkijaksi ja pitää luentoja, mutta jos teen asioita sitä silmällä pitäen että saisin mitä haluan, niin päädyn tekemään asioita liian nopeasti ja väsyttämään itseni.

Sen näkee sitten, mitä tapahtuu. Aika näyttää. Elämä on oikeesti vain ja ainoastaan tässä ja nyt.

Vierailija
24/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä osaltasi stressiä ja painetta häntä kohtaan. Anna vaan olla, mutta yritä tarjota hyviä ja itsetuntoa kehittäviä kokemuksia, yhdessäoloa, tekemistä kodin ulkopuolella. Liikkumista ulkona, yhteistä kahvilakäyntiå, jotakin mikä poikkeaa harmaasta etäarjesta.

Vierailija
25/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se tulevaisuudenuskon puuttuminen on ihan realismia? Töihin ei pääse jos ei supliikki pelaa haastattelussa ja ole suhteita. CV:ssäkin pitäisi olla jotain muuta kuin tyhjää jopa 19-vuotiaalla. Ilman työtä taas on vaikea tuntea itseään hyväksytyksi, kun joka paikassa haukutaan työttömiä ja pidetään työntekoa ihmisen perusvelvollisuutena.

Vierailija
26/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä tyttöystävää?

Vierailija
27/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se tulevaisuudenuskon puuttuminen on ihan realismia? Töihin ei pääse jos ei supliikki pelaa haastattelussa ja ole suhteita. CV:ssäkin pitäisi olla jotain muuta kuin tyhjää jopa 19-vuotiaalla. Ilman työtä taas on vaikea tuntea itseään hyväksytyksi, kun joka paikassa haukutaan työttömiä ja pidetään työntekoa ihmisen perusvelvollisuutena.

Suurinosa tekee töitä, rahantakia ja muiden syiden ei velvollisuuksien takia. Tuo lause on alunperin marxin käsikirjasta en ymmärrä miksi tuota ukkoa jotkut, vieläkin palvoo hän ei itse tehnyt päivääkään töitä vaan riehui ja terrorisoi kaduilla lopuksi kirjoitti maailman vaarallisemman manifestin.

Vierailija
28/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tuo kesätyö on tosi hyvä idea, onnistunut työjakso antaa nuorelle itseluottamusta! Kannusta myös hoitamaan opiskelut loppuun, ja kerro että elämä kyllä kantaa. Moni opiskelee myöhemmin lisää, vaihtaa alaa jne. Kyllä se oma paikka vielä joskus löytyy. Näin minäkin uskon, vaikka nyt 40-vuotiaana sitä taas haen omassa elämässäni. 

S-kauppoihin, tokmannille ainakin otetaan kesätöihin. Nää vois olla hyviä sosiaaliselle jännittäjälle. Työn kuvassa on kuitenkin varmasti hyllyttämistä jne missä ei tarvi olla sosiaalinen, ja toisaalta voi saada myös harjoitusta sosiaalisiin hetkiin jos on kassalla tms. Kaupassa se hyvä puoli vielä, että sosiaaliset kohtaamiset on aina lyhyitä, eikä vaadi pitkiä keskusteluja. Harjoitustilanteita tulee kuitenkin useita. 

Usko sinä nuoren tulevaisuuteen. Se auttaa nuorta itseäkin uskomaan. 

Vierailija
29/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoisin mun esikoista tossa iässä. 27 v. sitte.  Ei ollu ammattia , en ollu tehny päivääkään oikeita töitä. En jaksanut sellasesta ees stressata. Kaikki aikanaan. Pärjänny oon silti. Aina ja töitäkin saanut. En oo ollu ikinä ees työttömänä muuta ku omasta tahdosta. Vaatii sen , että sitkeesti hakee töitä.

Vierailija
30/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteet peliin. Niin kaikissa työllisyyskoulutuksissakin nykyään neuvotaan aikuisia työnhakijoita. Työpaikat saadaan nykyään suhteiden avulla. Koko suku soittelee läpi kaikki tuttunsa ja kyselee, tietäisivätkö nämä sopivaa kesätyöpaikkaa. Ne syrjäytyy joilla ei ole riittävän hyviä suhteita, joiden avulla löytyy työtä.

No, sittenhän peli on sillä selvä, koska kuten sanoin niin suhteista ei nyt ole avuksi.

Ap

Mistä olette pudonneet jos ei mitään sukua ole kellään???

Vierailija
31/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hoisin mun esikoista tossa iässä. 27 v. sitte.  Ei ollu ammattia , en ollu tehny päivääkään oikeita töitä. En jaksanut sellasesta ees stressata. Kaikki aikanaan. Pärjänny oon silti. Aina ja töitäkin saanut. En oo ollu ikinä ees työttömänä muuta ku omasta tahdosta. Vaatii sen , että sitkeesti hakee töitä.

Tyttöpuolinen teini toki voi tehdä aina lapsia ja saada siitä tekemistä ja uskoa tulevaan.

Vierailija
32/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennemuutos. Se orjaksi ryhtyminen on vale. Se riittää, että yrittää. Jos ei saa töitä, ihan sama. 

Vierailija
33/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme kaksin Johannestaan. Hän luki laulut ja rukoili Jeesusta. Jos emme ole tietoisia Jeesuksesta, mitä meidän tulee tehdä? Haluatko, että kuulen Jeesuksen äänen kanssasi? Ymmärrämmekö Jumalan tahdon ja viisauden?

John oli jo tehnyt tämän, mutta hän ei tehnyt sitä uudelleen. ehkä tästä systäh he alkoi epäillä. Jos Jeesus todella olisi Messias, mitä hänelle olisi tapahtunut? Jumalan neuvo ei ole meidän neuvomme, sillä Jumalan edessä on hyvä tuomita meidät vanhurskautemme tähden.

Jeesus ei antanut maailman tietää, että Johannes saarnasi Jumalan evankeliumia, mutta hän kertoi myös maailmalle, että Jumalan tarkoitus oli täyttynyt. Jeesus ei kuitenkaan pyytänyt apua Johannes Kastajalta. Kun Jeesus alkoi nuhtella opetuslapsiaan, hän nuhteli heitä ja nuhteli heitä. Sillä yksikään niistä, jotka uskovat häneen, ei joudu kadotukseen, vaan hänellä on iankaikkinen elämä.

Vierailija
34/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä tyttöystävää?

Sieltä taitaa joku 70 vee huudella. Jos jännittää kovasti sosiaalisia tilanteita, niin nämä asiat eivät onnistu. Nykypäivänä tuon ikäiset nuoret naiset ovat äärimmäisen nirsoja ja vaativia, moni vaatii mieheltä täydellistä pyykkilautavatsaa ja rintalihaksia. 

Vierailija
35/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöpuolinen teini toki voi tehdä aina lapsia ja saada siitä tekemistä ja uskoa tulevaan.

Niin tai menettää uskonsa tulevaan. Asenne ratkaiseee siinäkin.  Varsinkin, jos ei oo tehty ihan tarkoituksella silloin. 

Joku voi vaipua synkkyteen, kun huomaa , että lapsenhoito on 24/7 hommaa. Ja vapaus meni. 

Vierailija
36/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan sun teinin persetta

Vierailija
37/38 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Mäkkäri etsi kovasti työntekijöitä?

Jos sosiaalisten tilanteiden jännitystä niin ei ole vaihtoehto.

No siinähän se karisee pikkuhiljaa. Mäkkärissä voi aloittaa vaikka siivoamalla pöytiä tai paistamalla pihvejä ja sitten kun on enemmän rohkeutta, kassalle vaan. Ei niistä nössöistä mammanpojista tule ikinä sosiaalisia normi-ihmisiä, jos ei ikinä tarvitse mennä mihinkään, kotona vaan omassa huoneessa nysvätään.

Vierailija
38/38 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli taas asiat pinnalla, hän suhtautuu todella pessimistisesti työllistymisnäkymiinsä ja siihen miten pärjää palkallaan eikä sillä kuulema ainakaan mitään saa. Ei näe järkeä paahtaa töissä päivät pitkät liksalla joka ei kuulema "mihinkään tule riittämään" jne.

Huokaus 😩😢

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme