Koronasta johtuvista poissaoloista huoli-ilmoitus?! Mitä järkeä?!
Meidän lapsi on ollut poissa kuten on ohjeistettu aikaisemmin. Eli pienistäkin flunssan oireista oli pois, (tehtävät tehty). Jonkin verran karanteenia lukuvuonna mm. luokkakavreiden sairastumisien vuoksi ja koulu käski jäämään kotiin… ja nyt opettaja teki ilmoituksen. Kuulemma tietty tuntimäärä kun ylittyy, niin ilmoitus tehdään automaattisesti.
Eli tottelee kaupungin määräyksiä niin kaupunki tekee näin? Onko tässä mitään järkeä? :D Olisiko pitänyt sittenkin tehdä vastoin ohjeistuksia?
Kommentit (39)
Tytär lähes aina kertoo keitä ollut pois koulusta minäkin päivänä ja tuntuu että melkein koko luokasta on jouduttu tekemään huoli-ilmoitus. Pahimpana päivänä kun hän oli koulussa oli vain 7 muuta oppilasta hänen lisäkseen ja luokalla heitä on 20.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ehkä kannattanut käyttää omaa päätä eikä hutaa bääbää!
Kyllä itsekin huolestuisin jos vanhempi pitäisi lastaan viikkokausia sisällä flunssan takia.
Suosittelen itsesi vetämistä jo joon.
Olette oudon huolissanne muiden lasten poissaoloista. Mistä tiedätte esim kuuluuko joku riskiryhmään tai onko jonkun perheessä sellainen tilanne, että koronaa on syytä vältellä. Keskittykää omiin asioihinne niin ehkä saatte omat lapsenne sinne kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hlvetin huoli-ilmoitus. Lapsista tehdään lastensuojeluilmoitus ja aikuisista huoli-ilmoitus. Olet ihan pihalla joten en usko, että mitään tällaista on edes tapahtunut.
Minäkään en ollut varma termistä mutta meistä ei ole mitään ilmoituksia koskaan tehtykään. Huoli- tai lastesuojeluilmoitus mitä väliä jos asia tulee ymmärretyksi? Termit ovat tiestysti tuttuja jos joutuu työnsä puolesta niiden kanssa leikkimään tai on perheen vanhempi joka ilmoitusten kohteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ehkä kannattanut käyttää omaa päätä eikä hutaa bääbää!
Kyllä itsekin huolestuisin jos vanhempi pitäisi lastaan viikkokausia sisällä flunssan takia.
Meillä oltiin tosi tiukkoja tuon suhteen, kyseenalaistin itsekin, että tosiaanko joka nuhasta ollaan kotona ja kyllä näin oli. Koulun ohjeistuksella tuli myös paljon poissaoloja, kun joku lapsista sairastui eikä etäkoulua heti keretty järjestämään. Olisi varmaan väkisin pitänyt lapsi tuputtaa sinne sitten. :
Ap
Ensinnäkin tämä bääbää-tyyppi on ilmiselvästi äärioikeistolainen rokotevastainen-kulkutautimyönteinen (sen näkee jo sisällöstä ja tuosta tavasta ilmaista asioita). Heille on siis ihan turha vastata yhtään mitään.
Ilmeisesti olit jo yhteydessä kouluun ja kerroit syyn poissaoloihin.
Vierailija kirjoitti:
Olette oudon huolissanne muiden lasten poissaoloista. Mistä tiedätte esim kuuluuko joku riskiryhmään tai onko jonkun perheessä sellainen tilanne, että koronaa on syytä vältellä. Keskittykää omiin asioihinne niin ehkä saatte omat lapsenne sinne kouluun.
Mun Lapsi kertoo tasaiseen kuinka pari lintsaa koronan varjolla. Vanhemmat kuulemma uskoo ja kavereille naureskelevat. Opettajat tietää varmasti koska ei nuoret malta olla hiljaa.
Ihan vastaava kun piti käydä keskustelu töissä kun olin ollut 30 päivää sairauslomalla. Vasen käsi murtui ja se leikattiin, fyysisen työn takia sairausloma 2kk. Ihan päätöntä, palasin töihin heti 2kk:n sairausloman jälkeen, käsi parantui hyvin. Ymmärrän hyvin, että jonkun epämääräisen saikuttajan kanssa käydään näitä keskusteluja, se kun on lakisääteinen niin pakko käydä vaikka sairausloman syy olisi selkäkivut ja raskaus ja jäät 35 sairauslomapäivän jälkeen äitiyslomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet huolissasi huoli-ilmoituksesta?
Hämilläni enemmänkin, miten hölmöä käyttää tällaiseen resursseja. Joku vissiin unohtanut säätää tuntimäärää järjen mukaan. :D
Vaikeahan tuosta nyt olla varsinaisesti huolissaan, mutta pakko hieman naurahtaa asialle.
Ap
No, valita päättäjille. Opettajat tekevät sen, mitä päättäjät pvat päättäneet. Opettajat vastuussa ole sun tekemistä, mutta vastuussa siitä, että ilmoittavat jatkuvat poissaolot eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet huolissasi huoli-ilmoituksesta?
Hämilläni enemmänkin, miten hölmöä käyttää tällaiseen resursseja. Joku vissiin unohtanut säätää tuntimäärää järjen mukaan. :D
Vaikeahan tuosta nyt olla varsinaisesti huolissaan, mutta pakko hieman naurahtaa asialle.
Ap
Arvaapa, kuinka paljon opettajat kuulevat samaa ”naurahdusta” myös silloin, kun ilmoitus on aiheellinen..-
Meillä sama juttu vuosi sitten. Opettajankin mielestä hölmöä, mutta voi hyvänen aika kun terkka oli innoissaan "huolimikänytolikaan-keskustelussa".
Jankkasi lapselta syitä mm. päänsärkyyn, jota oli ollut pari kertaa.
Poissaoloja juuri koronan vuoksi pääasiassa, muutama erikoishammaslääkärikäynti ja ne päänsäryt.
Mulla meni lopulta hermo, en ole suoraan sanottuna typerämpää ja virkaintoisempaa terkkaria nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vastaava kun piti käydä keskustelu töissä kun olin ollut 30 päivää sairauslomalla. Vasen käsi murtui ja se leikattiin, fyysisen työn takia sairausloma 2kk. Ihan päätöntä, palasin töihin heti 2kk:n sairausloman jälkeen, käsi parantui hyvin. Ymmärrän hyvin, että jonkun epämääräisen saikuttajan kanssa käydään näitä keskusteluja, se kun on lakisääteinen niin pakko käydä vaikka sairausloman syy olisi selkäkivut ja raskaus ja jäät 35 sairauslomapäivän jälkeen äitiyslomalle.
Mulla vastaava kuittautui sähköpostilla. Joku laitoksen esihenkilö lähetti mailin, että olen ollut aika paljon sairaana ja minä vastasin, että olin toipumassa leikkauksesta. Siinäpä se, asiaan ei koskaan palattu.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä koululaisten äitinä ihmettelen, että mikä voi olla syynä joiden lasteni luokkakavereiden jatkuviin poissaoloihin koulusta. Eihän normaalistikaan ole koko aikaa joku flunssa päällä ja nyt kun on maskit, huolehditaan paremmin käsihygieniasta eikä ole mitään isoja tapahtumia niin flunssiahan on ollut vähemmän kuin yleensä. Kuitenkin lasteni puheista päätellen tiettyjen perheiden lapset ovat jatkuvasti "sairaana". En yhtään ihmettele että koululla epäillään mitä siellä kotona on meneillään. Lapsi on oppinut että saa lintsata kun sanoo/valehtelee että on pää kipeä tai vähän karhea kurkku ja äippä uskoo kaiken tai jopa lietsoo sitä lintsaamista. Lapsi haluaa vaan jäädä aamulla nukkumaan pidempää ja saada ylimääräisiä vapaita koulusta.
Minä koululaisen äitinä ihmettelen, että mistä sinulla on tietoa luokkakavereiden poissaoloista?
Kyllä siinä on minusta myös ihan syy huoleen jos joku lapsi on koronankin takia enemmän poissa kuin moni muu. Jostainhan ne flunssat ym. tulee tai altistukset koronalle. Noudatetaanko perheessä riittävää hygieniaa ja suosituksia mm. maskin käytöstä, erilaisiin tapahtumiin ym. osallistumisista jne korona-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä on minusta myös ihan syy huoleen jos joku lapsi on koronankin takia enemmän poissa kuin moni muu. Jostainhan ne flunssat ym. tulee tai altistukset koronalle. Noudatetaanko perheessä riittävää hygieniaa ja suosituksia mm. maskin käytöstä, erilaisiin tapahtumiin ym. osallistumisista jne korona-aikana.
Voi yhden kerran mitä tyhmyyttä!
Jos ei ole terveydenhuollon antamaa eristys -tai karanteenipäätöstä, niin ei tarvitse olla pois muuta kuin omalla harkinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole terveydenhuollon antamaa eristys -tai karanteenipäätöstä, niin ei tarvitse olla pois muuta kuin omalla harkinnalla.
Aivan. Ja siksi niitä poissaoloja tulee.
Jos OAJ ja sosiaaliministeri sanoo että koulut ei ole tuevallisia, fiksu vanhempi harkitsee tarkkaan miten sinne mennään.
Sun pitää vain selvittää poissaolojen syy. That's it. Jotkut teinit esim. ahdistuksen takia huijaavat vanhempiaan ja jäävät kotiin.
Ei kaikilla ole yhtä hyvä vastustukyky. Usein vielä kun yhden flunssan saa, niin seuraava tarttuu helpommin ja kohta voi olla kierteessä jossa tulee flunssaa flunssan perään, kun elimistö ja limakalvot ei ehdi toipua välillä.