EHKÄ raskaana! Tarvitaan apuja!
Ostin tänään raskaustestin, ja ajattelin tehdä sen huomenna aamulla. Ehkäisyä ollaan käytetty (kondomi, koska hormoonit ei käy.), mutta epäilen että se on saattanut pettää, vaikka olemme aina olleet tosi huolellisia. Ollaan vapaaehtoisesti lapsettomia, eikä lapsi sovi kuvioihin ollenkaan. Avomieheni ei tiedä mitään, koska en ole halunnut ns.turhaan huolestuttaa häntä.
Pitäisikö minun kertoa että aion tehdä testin, vai kertoa vasta huomenna _jos_ testi on positiivinen?
Olen tällähetkellä aika shokissa, enkä tiedä mitä tekisin. Olen itse 24v ja mies on 25v.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 00:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:09"]No voit varmasti kertoa huomenna, kun asia on varma. Kannattaisi varmaan ottaa vaikka kierukka käyttöön jos lapsen saaminen olisi ehdoton ei. Mitä meinasit tehdä jos plussaa näyttää? [/quote] Ei minulla olisi yksinkertaisesti muuta vaihtoehtoa kuin abortti, ja kertaakaan kondomi ei ole mennyt rikki, mutta on saattanut luiskahtaa paikoiltaan hetkeksi tms. -Ap [/quote] Miksi alapeukku? En minä aio pitää lasta jota en ole toivonut, varsinkaan kun sitä ei elämäntilanne salli. -Ap [/quote] Miksi et käyttänyt kondomin lisäksi kuparikierukkaa jos kerran et missään tapauksessa lapsia halua??
[/quote]
Kaikille ei sovi kuparikierukka.
[/quote]
Kokeiltu on se kuparikierukka. Ei kiitos enää ikinä.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 00:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:09"]No voit varmasti kertoa huomenna, kun asia on varma. Kannattaisi varmaan ottaa vaikka kierukka käyttöön jos lapsen saaminen olisi ehdoton ei. Mitä meinasit tehdä jos plussaa näyttää? [/quote] Ei minulla olisi yksinkertaisesti muuta vaihtoehtoa kuin abortti, ja kertaakaan kondomi ei ole mennyt rikki, mutta on saattanut luiskahtaa paikoiltaan hetkeksi tms. -Ap [/quote] Miksi alapeukku? En minä aio pitää lasta jota en ole toivonut, varsinkaan kun sitä ei elämäntilanne salli. -Ap [/quote] Miksi et käyttänyt kondomin lisäksi kuparikierukkaa jos kerran et missään tapauksessa lapsia halua??
[/quote]
[/quote]
-Ap
[/quote]
Miksi ei?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 00:02"]
[/quote]
[/quote]
-Ap
[/quote]
Miksi ei?
[/quote]
Se ei käynyt minulle.
-Ap
Heippa ap! Oletko jo testannut? :) Itse testasin jo ja sain toivotun tuloksen :) Toivottavasti saat sinäkin :)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:04"]Heippa ap! Oletko jo testannut? :) Itse testasin jo ja sain toivotun tuloksen :) Toivottavasti saat sinäkin :)
[/quote]
Testasin juu, siinä oli 1 viiva, mutta en ole varma oliko vieressä himmeä toinen viiva..tein tästä erillisen ketjun äsken, joten siellä selitin tuon paremmin.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:04"]Heippa ap! Oletko jo testannut? :) Itse testasin jo ja sain toivotun tuloksen :) Toivottavasti saat sinäkin :)
[/quote]
Testasin juu, siinä oli 1 viiva, mutta en ole varma oliko vieressä himmeä toinen viiva..tein tästä erillisen ketjun äsken, joten siellä selitin tuon paremmin.
-Ap
Juu huomasin mutta hukkasin sen jo :) Tee uusi testi varmuuden vuoksi tai käy lääkärillä, saa varman tuloksen :)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:14"]Juu huomasin mutta hukkasin sen jo :) Tee uusi testi varmuuden vuoksi tai käy lääkärillä, saa varman tuloksen :)
[/quote]
Lääkärillä? Miten lääkäri voisi tuossa vaiheessa antaa varman tuloksen? Millä tavoin? Verikoe se on joka kertoo oikean tuloksen tuossa tilanteessa
Mä kyllä kertoisin miehelle että saisin tukea testin tekoon.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:14"]Juu huomasin mutta hukkasin sen jo :) Tee uusi testi varmuuden vuoksi tai käy lääkärillä, saa varman tuloksen :) [/quote] Lääkärillä? Miten lääkäri voisi tuossa vaiheessa antaa varman tuloksen? Millä tavoin? Verikoe se on joka kertoo oikean tuloksen tuossa tilanteessa
[/quote]
Siis tarkoitin juuri tuota verikoetta, on hiukan pää solmussa vielä :)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 09:14"]Juu huomasin mutta hukkasin sen jo :) Tee uusi testi varmuuden vuoksi tai käy lääkärillä, saa varman tuloksen :) [/quote] Lääkärillä? Miten lääkäri voisi tuossa vaiheessa antaa varman tuloksen? Millä tavoin? Verikoe se on joka kertoo oikean tuloksen tuossa tilanteessa
[/quote]
Siis tarkoitin juuri tuota verikoetta, on hiukan pää solmussa vielä :)
[/quote]
Veritestiin ei lääkäriä tarvita. Marssii lääk.aseman labraan ja pyytää ottamaan kys.testin
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 00:02"]
[/quote]