Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EHKÄ raskaana! Tarvitaan apuja!

Vierailija
26.05.2015 |

Ostin tänään raskaustestin, ja ajattelin tehdä sen huomenna aamulla. Ehkäisyä ollaan käytetty (kondomi, koska hormoonit ei käy.), mutta epäilen että se on saattanut pettää, vaikka olemme aina olleet tosi huolellisia. Ollaan vapaaehtoisesti lapsettomia, eikä lapsi sovi kuvioihin ollenkaan. Avomieheni ei tiedä mitään, koska en ole halunnut ns.turhaan huolestuttaa häntä.

Pitäisikö minun kertoa että aion tehdä testin, vai kertoa vasta huomenna _jos_ testi on positiivinen?
Olen tällähetkellä aika shokissa, enkä tiedä mitä tekisin. Olen itse 24v ja mies on 25v.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tällaista kysyä palstalta? Minä kertoisin vasta tehtyäni testin. Pidetään peukkuja, että on väärä hälytys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voit varmasti kertoa huomenna, kun asia on varma. Kannattaisi varmaan ottaa vaikka kierukka käyttöön jos lapsen saaminen olisi ehdoton ei. Mitä meinasit tehdä jos plussaa näyttää?

Vierailija
4/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:09"]Pitääkö tällaista kysyä palstalta? Minä kertoisin vasta tehtyäni testin. Pidetään peukkuja, että on väärä hälytys.
[/quote]

No ajattelin nyt kysyä kun on niin sekavat tunteet tällähetkellä.
-Ap

Vierailija
5/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:09"]Pitääkö tällaista kysyä palstalta? Minä kertoisin vasta tehtyäni testin. Pidetään peukkuja, että on väärä hälytys.
[/quote]

No ajattelin nyt kysyä kun on niin sekavat tunteet tällähetkellä.
-Ap
[/quote]
No kerro ja juttele miehesi kanssa jos kerran niin huolissasi olet jo nyt.

Vierailija
6/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:09"]No voit varmasti kertoa huomenna, kun asia on varma. Kannattaisi varmaan ottaa vaikka kierukka käyttöön jos lapsen saaminen olisi ehdoton ei. Mitä meinasit tehdä jos plussaa näyttää?
[/quote]

Ei minulla olisi yksinkertaisesti muuta vaihtoehtoa kuin abortti, ja kertaakaan kondomi ei ole mennyt rikki, mutta on saattanut luiskahtaa paikoiltaan hetkeksi tms.
-Ap

Vierailija
7/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne pari viikkoa sit, kerro miehelles vasta kun asia on varma, usko mua, säästyt vähemmällä :D

Vierailija
8/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:09"]No voit varmasti kertoa huomenna, kun asia on varma. Kannattaisi varmaan ottaa vaikka kierukka käyttöön jos lapsen saaminen olisi ehdoton ei. Mitä meinasit tehdä jos plussaa näyttää?
[/quote]

Ei minulla olisi yksinkertaisesti muuta vaihtoehtoa kuin abortti, ja kertaakaan kondomi ei ole mennyt rikki, mutta on saattanut luiskahtaa paikoiltaan hetkeksi tms.
-Ap
[/quote]

Miksi alapeukku? En minä aio pitää lasta jota en ole toivonut, varsinkaan kun sitä ei elämäntilanne salli.
-Ap

Vierailija
9/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:09"]No voit varmasti kertoa huomenna, kun asia on varma. Kannattaisi varmaan ottaa vaikka kierukka käyttöön jos lapsen saaminen olisi ehdoton ei. Mitä meinasit tehdä jos plussaa näyttää?
[/quote]

-Ap
[/quote]

Raskauden keskeytys on ihan ok. Ole huoleti ei maailma kaadu siihenkään :)

Vierailija
10/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kun olet tehnyt testin, oli tulos mikä tahansa. Jos kerrot ensin, miehen reaktio vaikuttaa omiin tunteisiisi tuloksesta.

et voi vielä tietää, mitä tunnet jos testi on positiivinen. Toki voit nyt sanoa, että teet abortin, mutta se voi kaikki muuttua hetkessä. Jos kertoisit miehellesi ja hän sanoisi, että ehdottomasti ei, ajattelisit tuloksesta että lapsi olisi pahinta mahdollista ja pilaisi parisuhteesi. Jos mies olisikin yhtäkkiä vauvan kannalla, saattaisit ajatella, että lapsi tekisi hänet onnelliseksi, vaikka et itse sitä haluaisi.

onhan näitä vela-ihmisiä joo, mutta ette te tossa iässä voi olla varmoja ettette ikinä halua lapsia. Positiivinen testitulos kyllä kertoo sulle mitä mieltä oot oikeasti. Tietyssä määrin myös negatiivinen voi auttaa jäsentämään asioita.

olin mäkin 16-vuotiaana todella absoluuttisesti aborttia vastaan, kunnes luulin olevani raskaana. No, se oli väärä hälytys mutta pisti ajattelemaan. Ei näistä asioista voi tietää varmasti kunnes sattuu omalle kohdalle.

Vierailija
11/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:22"]Kerro kun olet tehnyt testin, oli tulos mikä tahansa. Jos kerrot ensin, miehen reaktio vaikuttaa omiin tunteisiisi tuloksesta.

et voi vielä tietää, mitä tunnet jos testi on positiivinen. Toki voit nyt sanoa, että teet abortin, mutta se voi kaikki muuttua hetkessä. Jos kertoisit miehellesi ja hän sanoisi, että ehdottomasti ei, ajattelisit tuloksesta että lapsi olisi pahinta mahdollista ja pilaisi parisuhteesi. Jos mies olisikin yhtäkkiä vauvan kannalla, saattaisit ajatella, että lapsi tekisi hänet onnelliseksi, vaikka et itse sitä haluaisi.

onhan näitä vela-ihmisiä joo, mutta ette te tossa iässä voi olla varmoja ettette ikinä halua lapsia. Positiivinen testitulos kyllä kertoo sulle mitä mieltä oot oikeasti. Tietyssä määrin myös negatiivinen voi auttaa jäsentämään asioita.

olin mäkin 16-vuotiaana todella absoluuttisesti aborttia vastaan, kunnes luulin olevani raskaana. No, se oli väärä hälytys mutta pisti ajattelemaan. Ei näistä asioista voi tietää varmasti kunnes sattuu omalle kohdalle.
[/quote]

Mutta minä vaan jotenkin tiedän että en voisi pitää sitä. Olen miettinyt eilisestä lähtien sitä, ja olen aika varma että minä+vauva=katastrofi..toivon vaan etten olisi raskaana.
-Ap

Vierailija
12/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ehkäise kunnolla sitten.

Vierailija
13/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:30"]no ehkäise kunnolla sitten.
[/quote]

No koko ajan ollaan ehkäisty kunnolla.
-Ap

Vierailija
14/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tunnet itse miehesi parhaiten. Jos minulla olisi samanlainen tilanne, kertoisin heti miehelleni, koska tunnen hänet ja meidän suhteemme perustuu rehellisyydelle ja avoimuudelle aivan kaikesta. Mutta tunnet parhaiten miehesi itse, joten tiedät myös kannattaako kertoa vai ei :)

Vierailija
15/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:34"]Sinä tunnet itse miehesi parhaiten. Jos minulla olisi samanlainen tilanne, kertoisin heti miehelleni, koska tunnen hänet ja meidän suhteemme perustuu rehellisyydelle ja avoimuudelle aivan kaikesta. Mutta tunnet parhaiten miehesi itse, joten tiedät myös kannattaako kertoa vai ei :)
[/quote]

En haluaisi turhaan säikäyttää, mutta en haluaisi myöskään "salata" näin isoa asiaa..olen umpikujassa.
-Ap

Vierailija
16/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin äsken miehelle itkien että saatan olla raskaana...hän halasi ja sanoi että tukee minua kaikessa... Nyt tuli tietynlainen helpotus, mutta pelottaa hirveästi.
-Ap

Vierailija
17/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:48"]

Kerroin äsken miehelle itkien että saatan olla raskaana...hän halasi ja sanoi että tukee minua kaikessa... Nyt tuli tietynlainen helpotus, mutta pelottaa hirveästi. -Ap

[/quote]

Hyvinhän se sitten meni :) Huomenna saat sitten tietää, voin jännittä kanssasi, olen itsekin huomenna testaamassa :) Ja vaikka saisit epätoivotun tuloksen, kyllä se siitä selkiytyy kun mietit asioita ja onhan sinulla aikaa päättää ja sinulla on miehesi tukenasi :) Kyllä kaikki järjestyy, ei se maailma tähän kaadu :)

Vierailija
18/32 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että tuo stressaa. Mutta omasta mielestä tuo on tosiaan asia, joka kuuluu molempien käsitellä. Hyvä että kerroit ja sait mieheltäsi tukea. Itsekin teen varmuustestin joka toinen kuukausi. Minipillerit käytössä, mutta pelkään kuuluvani siihen yhteen epäonniseen prosenttiin joka silti tulee raskaaksi. Oman mielenterveyden vuoksi varmistan aina, etten ole raskaana :D Juuri tein taas testin ja kyllä sitä taas jännitti... Mutta tsemppiä huomiseen. Toivotaan että käy parhain päin! :)

Vierailija
19/32 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:54"]Tiedän että tuo stressaa. Mutta omasta mielestä tuo on tosiaan asia, joka kuuluu molempien käsitellä. Hyvä että kerroit ja sait mieheltäsi tukea. Itsekin teen varmuustestin joka toinen kuukausi. Minipillerit käytössä, mutta pelkään kuuluvani siihen yhteen epäonniseen prosenttiin joka silti tulee raskaaksi. Oman mielenterveyden vuoksi varmistan aina, etten ole raskaana :D Juuri tein taas testin ja kyllä sitä taas jännitti... Mutta tsemppiä huomiseen. Toivotaan että käy parhain päin! :)
[/quote]

Kiitos :), ja niin toivottavasti kaikki menisi parhain päin..
-Ap

Vierailija
20/32 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:09"]No voit varmasti kertoa huomenna, kun asia on varma. Kannattaisi varmaan ottaa vaikka kierukka käyttöön jos lapsen saaminen olisi ehdoton ei. Mitä meinasit tehdä jos plussaa näyttää?
[/quote]

-Ap
[/quote]

Miksi alapeukku? En minä aio pitää lasta jota en ole toivonut, varsinkaan kun sitä ei elämäntilanne salli.
-Ap
[/quote]

Miksi et käyttänyt kondomin lisäksi kuparikierukkaa jos kerran et missään tapauksessa lapsia halua??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi