Hedelmiä ei saa syödä enää kuin 2 päivässä!
Ei jumankekka, nyt ei saa enää syödä hedelmiäkään kuin vaan kaksi päivässä! Vedänkin tästä suklaalevyn omenan sijaan kun tulisi muuten kolmas hedelmä tälle päivää. Hui kamala!
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:26"]
Itse olen laihduttanut 20kg syömällä kilon omenia päivässä, siksi en ymmärrä tätä "hedelmät lihottavat" -juttua!
-ap
[/quote]
Näin dokumentin, jonka mukaan sokerin ja rasvan yhdistelmä on lihavuusongelman taustalla. Suunnilleen 50% - 50% vaikutti olevan pahin yhdistelmä.
[/quote]
Katsoin saman ja se dokumentti oli kyllä kunnon huuhaata.
[/quote]
Mielelläni kuulisin perustelut, miksi dokumentti oli huuhaata. Ei porukka liho kasvispainotteisella ruokavaliolla, vaikka siinä olisi runsaasti sokeripitoisia hedelmiä. Jotkut laihtuvat ruokavaliolla, jossa on paljon rasvaa, mutta sokeria vältellään kuin ruttoa. Mutta suuri osa ihmisistä kerää ylipainoa. Jokin näissä nykyajan ruokailutottumuksissa on iso ongelma. Kuulostaa uskottavalta, että rasvan ja sokerin yhdistelmä on ongelma.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:26"]
Itse olen laihduttanut 20kg syömällä kilon omenia päivässä, siksi en ymmärrä tätä "hedelmät lihottavat" -juttua!
-ap
[/quote]
Näin dokumentin, jonka mukaan sokerin ja rasvan yhdistelmä on lihavuusongelman taustalla. Suunnilleen 50% - 50% vaikutti olevan pahin yhdistelmä.
[/quote]
Katsoin saman ja se dokumentti oli kyllä kunnon huuhaata.
[/quote]
Mielelläni kuulisin perustelut, miksi dokumentti oli huuhaata.
[/quote]
Muistat varmaan sen, kun ne jakoi Krispy Kreme:n donitseja kadulla? Glaseerattu oli melkein kaikkien suosikki. Tämän jälkeen nämä "tutkijat" väittivät, että glaseerattu oli niistä donitseista suosikki, koska siinä on eniten sokeria. Paskapuhetta. Siinä glaseeratussa on oikeasti vähiten sokeria, niistä donitseistä, mitä tarjosivat.
Kuinka luotettava on dokumentti, jossa joko valehdellaan ihmisille, tai "tutkijat" ovat niin tyhmiä, etteivät osaa katsoa tuotteiden sokeripitoisuuksia?
Ne donitsit olivat ainoita joissa rasvaa ja sokeria oli 50-50,olisit kuunnellut kunnolla ennenkuin alat keuhkoomaan :-)
Viinirypäleis on kyl yllättävän paljo kaloreita. Järkytyin ku tsekkasin kyljestä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 00:18"]
Viinirypäleis on kyl yllättävän paljo kaloreita. Järkytyin ku tsekkasin kyljestä.
[/quote]
Onko sulla muidenkin ruoka-aineiden kaloritietoja kyljessä? Onko ne tatuoitu, vai tussilla?
Laihduin karkkidieetillä 10 kiloa! Söin yhden karkkipussin päivässä, enkä mitään muuta. Ja vielä kehtaavat väittää, että karkki on epäterveellistä!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:58"]
Meillä siis seitsemän lasta...
[/quote]
Oletko kuullut ylikansoittumisesta?
[/quote]
Sehän tais olla tämän keskustelun olennaisin pointti? Suomessa on tällä hetkellä keskimäärin 1,7 lasta perhettä kohden, väestöliiton tavoite on 1,9, ettei ikäjakauma vääristyisi aivan täysin. Tasapainotamme vähän ;)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:58"]
Meillä siis seitsemän lasta...
[/quote]
Oletko kuullut ylikansoittumisesta?
[/quote]
Sehän tais olla tämän keskustelun olennaisin pointti? Suomessa on tällä hetkellä keskimäärin 1,7 lasta perhettä kohden, väestöliiton tavoite on 1,9, ettei ikäjakauma vääristyisi aivan täysin. Tasapainotamme vähän ;)
[/quote]
Minulla on vain 1,3 lasta: /
Katsokaa Youtubesta Freelee the Banana Girlin videoita ja kertokaa sitten miten paljon hedelmät lihottaa! :D
Niille jotka eivät jaksa katsoa videoita, tässä kuva: https://instagram.com/p/3A_N4LsUut/
Ja nainen siis vetää ihan hervottoman määrän hedelmiä päivässä. Ja on noin törkeän lihava!! Ikää muuten taisi olla lähempänä 35v, älkää antako kropan hämätä, ei ole mikään läpipasko teinityttö.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 00:44"]Laihduin karkkidieetillä 10 kiloa! Söin yhden karkkipussin päivässä, enkä mitään muuta. Ja vielä kehtaavat väittää, että karkki on epäterveellistä!
[/quote]
Oikeesti? Tämä kiinnostaisi minus. Itse olet ollut laihimmillani, kun söin pari pullaa ta viineriä tms. päivässä. Enkä sitten paljon muuta.
Ihmiset ovat yksilöitä. Itseäni ei viinirypäleet lihota, vaan ne ovat loistava konsti saada vatsa toiminaan. Banaanit ovat kai aika vitamiinipitoisia, mutta niitä jos syö liikaa, paino nousee. Omena mielestäni ei ole pahimmasta päästä, itselläni myös se, samoin kuin appelsiini, toimii vatsantoiminnan herättäjänä. Mulla oli ala-asteella kaveri, joka oli ylipainoinen ja hän juuri saattoi syödä vaikka kolme hedelmää välipalaksi koulun jälkeen.
Miksi tämä on yllätys. Diabeetikkojen ruokavaliossa hedelmät ovat rajoitettu ja etenkin täysmehut. Niissä on rutkasti nopeita sokereita jotka rasittavat maksaa. Pahinta myrkkyä tietääkseni on lasten purkitetut hedelmäsoseet. Katsokaapas purkista fruktoosin määrää. Huh,huh!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:58"]
No, ite oon ihan käytännön syistä rajoittanu lasten (ja omaakin) hedelmien syöntiä 1-2:een päivässä, en jaksa kantaa niin paljin kaupasta, ku niitä menis, jos ei rajoittais. Meillä siis seitsemän lasta...
[/quote]
Mun äiti teki just noin, meillä olikin aikaa köyhää. Minusta oli lapsenakin väärin että rajoitettiin terveellisen syömistä, jotain leipää sai sitten kyllä puputtaa paitsi välillä siihenkin puututtiin. Päätin jo silloin että kun saan omia lapsia niin ei tule olemaan tuollaista sääntöä. Eikä ole. 6 lasta ja hedelmiä saa syödä ihan vapaasti, kuten kaikkea muutakin terveellistä. Oikeasti hedelmien sokeri ei ole mitään siihen verrattuna miten ihmiset muuten syö, sokerijugurtteja, muroja, vaaleaa leipää, pizzoja, eineksiä jne. Ja lapset on kyllä hoikkia, välillä alipainon puolella käväisten joten saavat syödä. Me tilataan ruokaa netistä (Citymarket, Alepa) pari kertaa viikossa, ei tule raahaamisen ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:55"]
Minua viluttaa näiden artikkeleiden retoriikka: "herkuttelet kevyesti", "luonnon antimilla herkuttelu", "tulee helposti popsittua liikaa", "herkuttele sen sijaan...", "jos ostat hedelmäjuoman...", "Smoothieita pidetään terveellisinä, mutta niillä ei kannata herkutella harva se hetki", "... rinnalla kannattaa herkutella esimerkiksi ... kalkkuna siivuilla [sic] ...", "...hedelmähetkeesi...", jne. Mitä helvetin tuubaa tälläinen on? Onko artikkeli kirjoitettu imbesilleille vai kenelle? Jokainen kappale sisältää yhden herkuttelun. Onko enään olemassa mitään ruokailuun liittyvää mikä ei ole jotain saatanan herkuttelua?
Mitä edes ovat "luonnon antimet"? Onko jotain ruokaa joka EI ole "luonnon antimia"? PVC-muovi? Einekset? Ja misä kaupassa hedelmistä maksetaan kappalemäärän eikä painon mukaan?
Saatanan tunarit!
[/quote]
Ai saakeli kun repesin. Ärsyttää ihan sama saatanan "herkuttelu".
Kaksi hedelmää päivässä on ihan hyvä rajoitus. Muuten ne voi viedä tilaa vähäsokerisimmilta kasviksilta.
Jos hedelmät taas korvaa leivonnaiset ja karkit, niin onhan se silloin kuitenkin askel parempaan suuntaan.
Rupean syömään 2 vesimelonia päivässä.
Näyttäkää mulle ihminen, jonka ylipaino-ongelma on aiheutunut hedelmien syönnistä, niin sitten uskon.
No niin, nyt sitten kaikki laskemaan taulukon ja laskimen kanssa hedelmien kalorimääriä. Ja Prismasta otatte nyt jatkossa sitten vain niitä vähäkalorisia omenapäärynöitä!
Ei helvetti, mitä paskaa tämä oikein on! Olen aina vetänyt hedelmiä kaksin käsin ja hoikkana pysynyt. Ja päälle vielä normaalit ruoat ja ylimääräiset välipalat.
On se nyt saatana kumma, ettei kohta saa syödä mitään, kun kaikessa on joku vialla! Olisi varmasti parasta kehitellä ravintopilleri, jossa on kaikki tärkeät hivenaineet ja vitamiinit sun muut ravinteet, ja joka vie samalla nälän ja ruokahalun. Ja se olisi VÄHÄKALORINEN.
Minua viluttaa näiden artikkeleiden retoriikka: "herkuttelet kevyesti", "luonnon antimilla herkuttelu", "tulee helposti popsittua liikaa", "herkuttele sen sijaan...", "jos ostat hedelmäjuoman...", "Smoothieita pidetään terveellisinä, mutta niillä ei kannata herkutella harva se hetki", "... rinnalla kannattaa herkutella esimerkiksi ... kalkkuna siivuilla [sic] ...", "...hedelmähetkeesi...", jne. Mitä helvetin tuubaa tälläinen on? Onko artikkeli kirjoitettu imbesilleille vai kenelle? Jokainen kappale sisältää yhden herkuttelun. Onko enään olemassa mitään ruokailuun liittyvää mikä ei ole jotain saatanan herkuttelua?
Mitä edes ovat "luonnon antimet"? Onko jotain ruokaa joka EI ole "luonnon antimia"? PVC-muovi? Einekset? Ja misä kaupassa hedelmistä maksetaan kappalemäärän eikä painon mukaan?
Saatanan tunarit!