Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hedelmiä ei saa syödä enää kuin 2 päivässä!

Vierailija
26.05.2015 |

Ei jumankekka, nyt ei saa enää syödä hedelmiäkään kuin vaan kaksi päivässä! Vedänkin tästä suklaalevyn omenan sijaan kun tulisi muuten kolmas hedelmä tälle päivää. Hui kamala!

http://www.voice.fi/terveysjahyvinvointi/hedelmat-lihottavat-salakavalasti-lue-miten-herkuttelet-niilla-kevyesti/23/74453

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi paska, oon syönyt tänään 10 hedelmää :s

Vierailija
2/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta meininkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä saa syödä tai olla syömättä täsmälleen niin monta kuin haluaa. Tai sitten voi sopulina seurata jokaista pseudoravitsemustarinaa, johon tällä suhteettomalla ruokahysterian aikakaudella törmää.

Vierailija
4/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fruktoosi eli hedelmäsokeri ei olekaan terveellistä – päinvastoin. Yhdysvalloissa on viime vuosina suollettu lähes liukuhihnalta tutkimuksia, joiden mukaan hedelmäsokeri on selvästi haitallisempaa kuin tavallinen sokeri tai glukoosi, rypälesokeri.

Tutkimusten mukaan hedelmäsokerin syöminen voi altistaa esimerkiksi sydän- ja verisuonitaudeille, maksan rasvoittumiselle ja kakkostyypin diabetekselle. Se voi myös pienentää hyvän kolesterolin määrää veressä.

Sen on todettu myös hidastavan oppimista ja heikentävän muistia. Lisäksi fruktoosi voi lihottaa enemmän kuin muut sokerit, koska siitä ei tule kylläisyyden tunnetta niin kuin tavallisesta sokerista tai glukoosista.

Vierailija
5/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ite oon ihan käytännön syistä rajoittanu lasten (ja omaakin) hedelmien syöntiä 1-2:een päivässä, en jaksa kantaa niin paljin kaupasta, ku niitä menis, jos ei rajoittais. Meillä siis seitsemän lasta...

Vierailija
6/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:58"]

Meillä siis seitsemän lasta...

[/quote]

Oletko kuullut ylikansoittumisesta?

Vierailija
7/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:57"]

Fruktoosi eli hedelmäsokeri ei olekaan terveellistä – päinvastoin. Yhdysvalloissa on viime vuosina suollettu lähes liukuhihnalta tutkimuksia, joiden mukaan hedelmäsokeri on selvästi haitallisempaa kuin tavallinen sokeri tai glukoosi, rypälesokeri.

Tutkimusten mukaan hedelmäsokerin syöminen voi altistaa esimerkiksi sydän- ja verisuonitaudeille, maksan rasvoittumiselle ja kakkostyypin diabetekselle. Se voi myös pienentää hyvän kolesterolin määrää veressä.

Sen on todettu myös hidastavan oppimista ja heikentävän muistia. Lisäksi fruktoosi voi lihottaa enemmän kuin muut sokerit, koska siitä ei tule kylläisyyden tunnetta niin kuin tavallisesta sokerista tai glukoosista.

[/quote]

Niin, tämä siis jos juo esim. mehuja. Hedelmissä tämä ei pidä paikkaansa, sillä niissä tulee kuitua mukana!!! Hedelmiä saa syödä niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
8/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omenat on juuri pahimmasta päästä

Vierailija
9/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:58"]

Meillä siis seitsemän lasta...

[/quote]

Oletko kuullut ylikansoittumisesta?
[/quote]
Yksi viinirypäle joka mukulalle.

Vierailija
10/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikat, vadelmat ...

Hedelmiä?

Vierailija
11/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 22:58"]

No, ite oon ihan käytännön syistä rajoittanu lasten (ja omaakin) hedelmien syöntiä 1-2:een päivässä, en jaksa kantaa niin paljin kaupasta, ku niitä menis, jos ei rajoittais. Meillä siis seitsemän lasta...

[/quote]

Perhe Kani?

Vierailija
12/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut, että hedelmiä ei olisi hyvä syödä montaa päivässä, mutta olen itse aina pitänyt hyvänä periaatteena syödä ennemmin hedelmiä kuin karkkia tai muuta runsaskalorista mättöä. Ei luulisi olevan kovin vaarallista, vaikka söisinkin jonakin päivänä kaksi banaania ja yhden klementiinin, jos vaihtoehtona olisi sortua suklaaseen.

Vierailija
13/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, etkö sinä lukenut juttua? Siinä sanottiin vain, että hedelmät sisältävät paljon energiaa. Ei se ole mikään ongelma meille normaalipainoisille tai hoikille. Minä voin syödä ihan niin paljon hedelmiä kuin haluan, enkä siltikään liho ylipainoiseksi. Hedelmät ovat terveellisiä, eikä niissä ole ongelmaa, jos pysyy normaalipainoisena.

Vierailija
14/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:09"]

Mansikat, vadelmat ...

Hedelmiä?

[/quote]

Oi suuri oraakkeli, kerro meille, mitä ovat mansikat ja vadelmat?

Vierailija
15/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin raskausaikana loppukuukaudet 1,5kg mandariineja joka ilta. huhhuh. sen jälkeen viinirypäleitä 500gr melkein joka ilta monta viikkoa. Nyt vedän mansikoita ja omenoita. Hedelmät ja muut, namppaa namppaa!!!  Karkit ja suklaat, hyiii yääks.

Vierailija
16/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihduttanut 20kg syömällä kilon omenia päivässä, siksi en ymmärrä tätä "hedelmät lihottavat" -juttua!

-ap

Vierailija
17/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:26"]

Itse olen laihduttanut 20kg syömällä kilon omenia päivässä, siksi en ymmärrä tätä "hedelmät lihottavat" -juttua!

-ap

[/quote]

Omenat ovatkin vähäkalorisia hedelmiä. Syö kilo avokadoja päivässä.

Vierailija
18/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

[/quote]

Näin dokumentin, jonka mukaan sokerin ja rasvan yhdistelmä on lihavuusongelman taustalla. Suunnilleen 50% - 50% vaikutti olevan pahin yhdistelmä. Luonnossa ei esiinny sellaista ravintoa, jossa olisi paljon molempia. Minä uskon tuohon omenadieettiin, koska omenassa ei ole rasvaa. Tuollainen määrä omenoita edellyttää tosin huolellista hampaiden hoitoa - mutta ei missään nimessä hampaiden harjausta heti omenan jälkeen. Ksylitolipurkkaa kannattaa ottaa happaman omenan jälkeen.

Vierailija
19/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

[/quote]

Ai pelkkiä omenoita? Mitä muuta söit päivän aikana?

Vierailija
20/39 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 23:35"]

-ap

[/quote]

Näin dokumentin, jonka mukaan sokerin ja rasvan yhdistelmä on lihavuusongelman taustalla. Suunnilleen 50% - 50% vaikutti olevan pahin yhdistelmä.

[/quote]

Katsoin saman ja se dokumentti oli kyllä kunnon huuhaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme