Sanontoja, jota teidän nuoruudessanne käytettiin, mutta nyt ovat noloja.
Yläasteella puhuttiin aina,että joku asia rulettaa. Esim spaissarit rulettaa. Toinen että "Oot ihan tutkalla" en tiedä käytetäänkö enää. Ja jokin asia meni "vihkoon" tarkoitti että meni huonosti,epäonnistui.
Kommentit (44)
Ei se tiedä kusettaako vai paskattaako.
Selittää ne hiihtäjätki.
Siisti! Jostain hienosta tai mahtavasta.
Herää, pahvi!
Do dii!
Kämmätä. Eli mokata.
Apauttiarallaa. Oma inhokkini, varsinkin käytettynä englantia osaamattomien kuullen, siis kuulija ei ymmärrä.
Tuhannen tupakeissa.
Äitis oli, kun sinut sai
Ei sillä ole seksuaalista merkitystä
Eteen päin kuin mummo lumessa
Kummelista opittua: joka asiaan vastataan: Canada
Olen jo niin vanha, että vanhimmatkaan ilmaisut ei nolota. Ne on suorastaan ihanan nostalgisia! Juhlien tai bailujen sijaan me mennään pirskeisiin. Kemujen jälkeen otan pirssin kotiin ☺️
Kikkelis kokkelis, mitäs läksit? Sul on mun luonto.
Ken ei työtä tee, ei sen syömänkään pidä.
Tämä niille, jotka löhöää sohvalla vaatien koko ajan lisää etuuksia.
Wallah, discoläpsyttelyraha mulle hei!
Vierailija kirjoitti:
Olen jo niin vanha, että vanhimmatkaan ilmaisut ei nolota. Ne on suorastaan ihanan nostalgisia! Juhlien tai bailujen sijaan me mennään pirskeisiin. Kemujen jälkeen otan pirssin kotiin ☺️
Hippojen tai jortsujen jälkeen kumijalka alle ja menoksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auts töks töks. Apuva. Nähdään jos ei näkö lähde. Jees poks pallinaama. Heti luuli kumihuuli. Anteeks, luulin sua vanteeks.
Noin niin kuin alkajaisiksi.
Just tuommoset Kummeli-heitot on niin kliseisiä,noloja ja todella ärsyttäviä:D
Noista ei ole yksikään Kummeli-heittoja. Katseet vaan Pirkka Pekka Peteliukseen ja Aake Kallialaan jotka suuressa viisaudessaan ovat edelliset sanonnat Helsingistä muun Suomen kestettäviksi lanseeraaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auts töks töks. Apuva. Nähdään jos ei näkö lähde. Jees poks pallinaama. Heti luuli kumihuuli. Anteeks, luulin sua vanteeks.
Noin niin kuin alkajaisiksi.
Just tuommoset Kummeli-heitot on niin kliseisiä,noloja ja todella ärsyttäviä:D
Noista ei ole yksikään Kummeli-heittoja. Katseet vaan Pirkka Pekka Peteliukseen ja Aake Kallialaan jotka suuressa viisaudessaan ovat edelliset sanonnat Helsingistä muun Suomen kestettäviksi lanseeraaneet.
Auts töks töks, on kylläkin Akin ja Turon eli Antti Raivion ja Ville Virtasen....
Pitkäkyntiset on varkaita. vihellys oli huonon naisen tapa. pelikortit on syntiä. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Sinut pitäs laittaa turkinhihhaan ja nussii uuvelleen. Hätäilemällä ei tule kun heikkopäisiä kakaroita.
Vierailija kirjoitti:
Oli sellainen lause kuin viri viri tööt tööt. Se on urbaanissa sanakirjassakin.
Meillä se oli tik tak tik tak viri viri tööt tööt. Ja siihen kuului eleinä käsien heiluttelu kellon tikityksen tahtiin (tik tak), sormen pyöritys ohimolla (viri viri) ja etusormella osoittelu painaen (tööt tööt).
Meininkiiii, hyvvääää!
Elämä on.
Kaikki jonkun muun, kuin Kummelin porukan itsensä esittämät Kummelivitsit
Et vaan osaa.
Perjantaina tullaan pitkäripaisen kautta kotiin.
Meen kuselle tai meen paskalle!