Vantaan kaupunki: OIREETTOMASTI KORONAA SAIRASTAVIEN PITÄÄ MENNÄ TÖIHIN. Miten tämä nyt näin päin kääntyi?
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008562079.html?utm_medium=promobox&u…
Voi oireelliselta ajalta voi saada sairaslomaa. Tässä on kyse siitä että muuten ei voida maksaa palkkaa. Ja joka tapauksessa ne sairastuvat jotka eivät ole vielä sairastaneet.
Niinpä menen huomenna töihin. 5 min sitten tuli positiivinen testitulos.
Kommentit (87)
Mä oon hyväkuntoinen urheilutaustainen työikäinen. Kolmen rokotuksen jälkeen sairastin koronan. Ero tavalliseen flunssaan on ainakin mulla siinä, että kehossa kuumeinen olo ilman kuumetta ja todella kova väsymys. Lisäksi keuhkoissa kipeä tunne ja välillä hengittäminen työläämpää. Olisi kyllä kamala tauti ollut mullekin ilman rokotuksia hyväkuntoiselle nuorelle aikuiselle,
Haistakoot p a sk a!!
Minä en lähikontaktityöhöni koronapositiivisena mene ja piste. Jos saisin positiivisen tuloksen eikä olisi ns oireita, niin keksisin ne oireet, simppeliä.
Ja Vantaan kaupunkiko ottaa vastuun, jos/kun taudissa töihin tuleva tartuttaa Koronan toiseen ja tämä hlö tartuttaa sen sitten eteenpäin, vaikkapa perheenjäsenensä, ja hän saisikin vakavamman tautimuodon tai pahempaakin??!
Mitä v ttu a????
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja menee altistuneena tai koronassa töihin: Pitää koko päivän ffp2-maskia. Välttelee kontakteja työkavereihinsa. Syö kylmän lounaansa siivouskomerossa.
Ja me varhaiskasvatuksessa syömme sen lounaamme kuin sillit suolassa 8-10 lasta pienen pöydän ääressä ympärillä.
Tarttuisko? Ei? Juu? Kyllä, jibiiiii!!!!
on mulla oireita yskin kerran päivässä
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja menee altistuneena tai koronassa töihin: Pitää koko päivän ffp2-maskia. Välttelee kontakteja työkavereihinsa. Syö kylmän lounaansa siivouskomerossa.
Välttelee kontakteja hoidettaviin asiakkaisiin, ei syö koko päivänä ja paskoo vaippoihin?
Tätä ihmettelin meidän työpaikalla. Iso hypermarket jossa myös konsernin toimistotyöläisiä. He jäävät altistuneita heti karanteeniin, suorittavat työläiset myyjät, vartijat, siivoojat eivät saa jäädä.
Rahvas palvelkoon sieraimet verillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla ilmoituksella saa olla monessa paikassa sen 3pv pois. Jos itse olen oireeton sairastunut, niin meinaan käyttää tämän kortin. Työterveyshuolto kuulemma antaa sairausloman vain oikeasti sairaille, pelkkä tartunta ei siis riitä jos ei ole oireita.
Miksi te teette niitä testejä, jos ei ole oireita? Haluatte saikuttaa?
etten mene lasten syöpäosastolle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden kerroksen väkeä. Keskiluokka etäilee, pääsee testeihin ja saa karanteenia.
Duunareita ei testata, ei tarvitse karanteenia ja eristystä.Tämähän se on on ollut linja melkeinpä alusta asti. On itseasiassa ollut surkuhupaisaa paskaa käydä töissä koko korona-ajan. Aluksi itkettiin kotoilun vaikeutta, sit iloittiin ja leivottiin kotona onnea, sit soudettiin ja huovattiin, totuttiinkin ja ei enää tahdottu palata työpaikoille.
Sanokaa kateelliseksi, mutta korona ei ollut mikään juhla meille, jotka kävimme töissä. Osa menetti työnsä juu, mutta esimerkiksi meillä kuoli 2 työkaveria virukseen. Tee siinä sit ja lue juttuja siitä kuinka rankkaa Matsilla ja Ulrikeella on kun ainoa huvi on lenkkeily ja kotitoimiston ovena on hupsu Marimekon verho, hihii kuin fantsun krei sii ku tehdään paltsuu giggelssoneis hee.
Kirosana.
En nyt halua olla moukkamainen, ja otan osaa, mutta ihan pakko udella, että pystytkö vähän raottamaan millä alalla olet ja olivatko työkaverisi jotenkin sairaita tai vanhoja valmiiksi? Ei nyt muuten, mutta kaksi kuollutta työkaveria samalta työpaikalta kuulostaa paljolta, riippumatta työyhteisön työntekijöiden määrästä.
Kuljetus ja ihan rehellisesti sanottuna siitä toisen kuolinsyystä ei ole varmuutta. Virus saattoi siis olla huhu hänen tapauksessaan. Iäkkäitä, lihavia ja elintavoiltaan vanhanaikaisia.
On tässä se etu ollut, että olen ymmärtänyt olevani statukseltani uhrattavaa pohjasakkaa. Halveksittua saastaa, joka on helppo korvata. Hyvä siksi, että helpottaa päätöstä lopettaa työnteko.
Oi viisaat. Kertokaa se kaikki kontaktiton etätyö mitä voi hoitajat, myyjät, keittäjät, kuskit, vartijat, poliisi tehdä?
Me siirrytään siihen heti huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Oi viisaat. Kertokaa se kaikki kontaktiton etätyö mitä voi hoitajat, myyjät, keittäjät, kuskit, vartijat, poliisi tehdä?
Me siirrytään siihen heti huomenna.
Täältä lastenkodin ohjaajalle kanssa etätöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla myös oireeton koronapositiivinen rokotettu hoitaja menee töihin. Että näin.
Terve rokottamaton negatiiviseksi testattu hoitaja ei saa mennä enää ollenkaan, mutta sairas rokotettu positiiviseksi testattu hoitaja saa. Että näin.
Kumman sinä haluaisit itseäsi hoitamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antivaxxerit on kyllä jännää väkeä, ei uskalleta ottaa piikkiä jonka on pian saanut miljardi ihmistä, mut kokeellisia lääkkeitä kyllä oikein kerjätään lääkäreiltä... Kyllä ne ivermektiinit sieltä vatsasta menee myös verenkiertoon...
Mistä sinä tiedät mitä lääkkeitä kukakin kerjää?
Ja se, että miljardi(?) Ihmistä on saanut piikin ei tarkoita sitä, että se olisi jotenkin erityisen hyvä ja tehokas. Ja nuo mRNA-piikithän ovat nimenomaan poikkeusluvalla koeaikanaan nyt käytössä. Että maailmanlaajuinen ihmiskoehan tässä on käynnissä.
FDA on hyväksynyt Pfizerin rokotteen USA:ssa jo aikoja sitten. Mitä rokotteen tehokkuuteen tulee, kertoo se jotakin, että joulukuussa 2021 rokottamattomien 50-69 vuotiaiden sairaalahoitoon joutumisen ilmaantuvuusluku oli 102 kun rokotetuilla se oli vain 5. Joulukuussa luvut muuttuivat jopa entistäkin enemmän rokotettujen eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna vanhuksia hoitamaan. Kotitesti näytti positiivista hetki sitten.
Toivottavasti olet provo
Isompi ongelma siitä tulee jos pelkääjät saisivat tahtonsa läpi. Silloin olisi kaikki saikulla turhaan ja yhteiskunta romahtaisi.
Voisko rokottamattomat hoitajat nyt sitten päästää tekemään töitänsä????
Vierailija kirjoitti:
Voisko rokottamattomat hoitajat nyt sitten päästää tekemään töitänsä????
Toivottavasti ovat jo tajunneet lähteä uusiin suuntiin, missä työntekijöitä kohdellaan arvostaen. Suosittelen pohdiskelijoille miesvaltaisia aloja! Edut ja palkat kunnossa pienellä koulutuksella, eikä varmana kuormita samalla tavalla mitä hoitotyö.
T.Nainen miesvaltaisella alalla.
Minun lapsen päiväkotiryhmässä tartunta. Tuli ohje tehdä kotitesti jos on oireita, ja jos on positiivinen niin 5-10 pv olisi syytä välttää kontakteja. Noh, nyt lapsi oireilee ja kotitesti nega (miten luotettavasti sen nyt yksin saa kiemurtelevan 3-vuotiaan nenästä otettuna), kai se sit menee vaan hoitoon heti kun oireet loppuu ja itse töihin sotealalle, koska lasta ei saisi jäädä hoitamaan jos toinen on etätöissä.
Aivan kahjo yhteiskunta, tuleva sukupolvet ihmettelevät tätä sekoilua aikanaan... Käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla myös oireeton koronapositiivinen rokotettu hoitaja menee töihin. Että näin.
Mutta terve, nega-tuloksen saanut hoitaja ei helmikuussa enää mene.