Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peukutetaan KIUSALLISIA sosiaalisia tilanteita

Vierailija
24.01.2022 |

Katsotaan, mitkä ovat pahimpia.

Kommentit (496)

Vierailija
401/496 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa mitenkään auki niitä ohuen ohuita hedelmäpusseja ja yrität rimpuilla saadaksesi ne auki.

Kahvoja "hankaamalla" saa muuten hyvin auki ne.

Ei tarvii hangata. Ihan vähän venyttää kahvan juuresta niin avautuu itsestään. Näin kassatkin tekevät.

https://is.mediadelivery.fi/img/468/d4fa5fca894f4f76883fff1ebb9a2163.jpg

Olen töissä kaupassa ja täydennän hedelmä- ja vihannesosastoa. Joka päivä nään noita "hankaajia". Vaikka kuinka yrittäisi neuvoa niin ei mene perille.

Vierailija
402/496 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ryhmäliikunnassa tehdään vaikka niskaseisonta ja emättimeen menee ilmaa ja sitten kun tuut alas se ilma törähtää ulos kuten kovaääninen pieru.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/496 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentuna(poika olin siis) menin uimahallissa ilman uimahousuja uima-altaalle suihkun jälkeen. Unohdin kai ottaa pukukaapista uimahousut mukaan tai jäi suihkun luo ja laittamatta jalkaani. Kun tajusin tämän että olen täysin ilman vaatteita tuli kiire ja juoksin äkkiä takaisin suihku-osastolle sisään mikä oli vieressä mutta olikin sitten naisten puoli mitä en siinä paniikissa tajunnut. No ei muuta kun takaisin altaalle ja etsiä oikea kohta mistä pääsin miesten puolelle. Pukuhuoneessa puin päälleni ja lähdin samantien polkemaan kotia kohti. Ei uiminen paljon kiinnostanut sillä hetkellä. Hävetti aivan älyttömästi. Olin kai ala-aste ikäinen. Ja yksin olin uimahallissa. En nähnyt ketään tuttuja uimahallissa enkä kuullut koskaan keltään tapahtuneesta :)

Vierailija
404/496 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sovituskoppiin ja vatsassa kietää kovasti. Päästät hirveitä leijoja. Kun tulet sovituskopista, takana on pitkä jono ja katku on taatusti leijaillut myös verhon toiselle puolelle.

Vierailija
405/496 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaääninen pieru joogassa tai venyttelyssä.

Vierailija
406/496 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaat tuttavallisesti tyyppiä ja jäät pohtimaan et kukahan se olikaan. Myöhemmin tajuat, et oot seurannu tyyppiä bb-talossa.

Vierailija
407/496 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut pahaa ihmisestä, joka on kuulolla selkäsi takana.

Tähän liittyen, joku työkaveri alkaa puhumaan pahaa toisesta työkaverista, jonka kanssa taas itse tulet toimeen oikeinkin hyvin.

Itse toimin niin, että kuuntelen silmät pyöreinä juttunsa, ja sen jälkeen kerron, että minulla ei muuten ikinä ole ollut mitään ongelmaa henkilön x kanssa, päinvastoin itseasiassa..

Vierailija
408/496 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet seurueessa, jossa jokainen kertoo vuorollaan koulutuksestaan ja kaikki ovat vähintään maistereita. Tulee oma vuoro ja olen vain nippa nappa läpäissyt lukion.

Vierailija
409/496 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaatuminen kadulla esim liukkaalla kelillä.

Tästä vielä sellaiset variaatiot, että kaadut jossain portaissa tai mäessä ja liu'ut vielä alaspäin. Tai yrität mennä kahden ihmisen välistä ja kaadut sopivasti juuri siihen.

Vierailija
410/496 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään monet puhuvat puhelimeen kuulokkeiden kautta. Monesti olen luullut, että joku sanoo minulle jotain kun katsoo suoraan minuun ja puhuu ääneen 7käånkuin kysyisi jotain minulta. Ehdin jo kysyä, että mitä, kun tajuan, että ei sanonutkaan minulle mitään.

En tie käykö näin muille, mutta tunnen itseni noloksi joka kerta. Luikin äkkiä pois.

En siis meinaa millään oppia, että ihmiset nykyään puhuvat julkisissa tiloissa "itsekseen".

Olen kaupassa siivoojana, tätä tapahtuu päivittäin kun myyjät puhuvat keskenään kuulokkeilla ja aina luulen että minulle puhutaan, erittäin rasittavaa..

Vierailija
411/496 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 16-vuotiaana olin seminaarissa, jossa muut olivat aikuisia. Käytiin esittelykierrosta, joka jännitti hirveästi. Sanoin oman nimeni ihan väärään aikaan, kun luulin että oli jo oma vuoroni. Täräytin siis aivan äkkiarvaamatta "Minna"*, kun tilaisuuden pitäjä piti puheessaan lyhyen tauon. Hän oli kuitenkin vielä jatkamassa puhumistaan.

*nimi muutettu

Vierailija
412/496 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 16-vuotiaana olin seminaarissa, jossa muut olivat aikuisia. Käytiin esittelykierrosta, joka jännitti hirveästi. Sanoin oman nimeni ihan väärään aikaan, kun luulin että oli jo oma vuoroni. Täräytin siis aivan äkkiarvaamatta "Minna"*, kun tilaisuuden pitäjä piti puheessaan lyhyen tauon. Hän oli kuitenkin vielä jatkamassa puhumistaan.

*nimi muutettu

Siis anteeksi, mutta sain törkeät naurunpyrskähdykset tästä....

Vierailija
413/496 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*nimi muutettu

Siis anteeksi, mutta sain törkeät naurunpyrskähdykset tästä....

Niin ne muutkin tilaisuudessa olleet saivat, ainakin osa niistä. Nykyään osaan jo itsekin nauraa tälle.

Vierailija
414/496 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokosimme yhteen 17 arkista mutta puistattavan kiusallista tilannetta https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008571014.html

Vierailija
415/496 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun työpaikalla taukotilassa lounasaikana joku käyttää sinun levitettäsi, hunajaasi tai teepusseja, etenkin aina käytettyinä. Hankkikaa omat tuotteenne!

Tästä oli joskus pitkä ketju. Itselle aihe on kohtuuvieras, vaikka monissa työyhteisöissä on tullut oltua. Riippuukohan tämä alasta, onko naisia ja miehiä vai vain jompiakumpia, tai miten iso työpaikka on.

Jos on iso yhteisö ja työkaverit ei (kunnolla) tunne toisiaan, voi olla pienempi kynnys "lainata vähän". Itselle ei tulis mieleenkään. Hätätilanteessa ehkä oon joskus ottanut jonkun maitopurkista ihan vähäsen. Siitäkin tulee huono omatunto ja oon kertonut siitä sopivassa kohdassa, jos tiedän, kenen purkki oli.

Vierailija
416/496 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteat lähimmälle työkaverillesi firman koulutusviikonlopun päivällispöydässä:  "Mun tekisi niin mieli vetää kännit." Vähän äänekkäästi, koska puheensorina on niin kova.

Vahinko vain, että täsmälleen samalla hetkellä kaikki muu keskustelu on sattunut taukoamaan, joten kaikki toimitusjohtajaa myöten kuulevat lausuntosi.

Hymyilin sitten leveästi, sanoin "Hei vaan kaikille, kylläpä tämä oli noloa." JA päädyin vetämään kännit, avautumaan naapuriosaston pomolle ja saunomaan aamuyöstä naapuriosaston miesten kanssa, jotka tolkuttivat, miten "sä olet niin hyvä jätkä, mun ei edes tee mieleni panna sua." No, tämä loppuosa taisi mennä jo kännimokien piikkiin.

Vierailija
417/496 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä: "En tajua, miten joku voi mennä toisen juhliin mekossa ja jossain sandaaleissa. Kyllä juhlissa täytyy olla sukkahousut ja kauniit avokkaat, vaikka olisi kuinka helle."

Sitten katsahdan keskustelukumppaniini, jolla on mekko, sandaalit eikä sukkahousuja.

Minä sain ylioppilasjuhlissani kehuja jakkupuvustani. About kaikilla muilla tytöillä oli kukkamekot, ne oli silloin muotia (vuonna 1998). Vastasin: "Kiitos, mä en ole ikinä oikein sietänyt jotain kukkamekkoja."

Sitten huomasin, että keskustelukumppanilla oli sellainen.

Tämä toistui KOLMEN (3) eri ihmisen kanssa.

Sittemmin minulla on diagnosoitu Aspergerin oireyhtymä, mikä selittää hieman sosiaalista taimattomuuttani.

Vierailija
418/496 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käynyt jonkun ihmisen kanssa samassa koirapuistossa pari vuotta. Hän ehdottaa, että vaihtaisitte puhelinnumeroja voidaksenne sopia koirille leikkitreffejä. Suostut, ja tallennat hänen numeronsa nimellä "Mustin emäntä". Ennestään sinulla on Mirren emäntä, Tupsun isäntä jne.

Kun tuttavuutta on jatkunut riittävän pitkään, ei vaan enää kehtaa kysyä ihmisen nimeä, kun tietää jo kaiken sen peräpukamista ja lapsista.

Itse yritän aina ujuttaa oman nimeni mukaan keskusteluun, tyyliin sanon "Meidän Piki varmaan ajattelee, että tuo Ritva on sitten tyhmä kun ei ruokaakaan anna tarpeeksi" tms.

Vierailija
419/496 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertin painajainen: olet miesystävän kanssa liikkeellä ja hän päättää yhtäkkiä poiketa jonkun puolitutun kaverin luona, koska tämä on juuri ostanut jonkin hilapilavitkuttimen, mitä pitää mennä juuri nyt ihastelemaan. Miehet menevät autotalliiin ja puolituttu (siis miesystäväni puolituttu) sanoo minulle, että emäntä on tuolla sisällä, mee vaan sinne, pyydä keittämään kahvit. Emäntää et ole koskaan nähnytkään...

Joopa joo. Jos mumiset jotain ja jäät sinne autotalliin, olet kuin lapsi, joka ei uskalla jättää vanhempaansa vaan roikkuu hihassa kiinni ja seisot sitten hipihiljaa seinustalla. Ja pelkäät olevasi epäkohtelias kun et liikahdakaan taloon päin, vaikka kehotettiin. Ja toinen vaihtoehto...no sen toisen vaihtoehdon jälkeen löydät oman vierailusi täältä Törkeimmät vieraat -ketjusta 'ihme tapaus, tuli jonkun miehen kaverin kylkiäisinä, pamahti meille kesken kotitöiden ihan vieraaseen kotiin, änkytti jotain  kahvinkeitosta ja istui vaivaantuneena sohvalla eikä edes puhunut mitään, mitä edes änkesi meille...'

Eikä tarvitse olla edes pelkästään puolituttu. Ihan jäätäviä tilanteita syntyy joskus kyläillessä, kun toisilleen hyvinkin tutut ystävykset touhottavat omia juttujaan ja kuvittelevat, että heidän kumppaninsa tulevat tietenkin yhtä hyvin juttuun keskenään.

Tai kääntäenkin voi olla kiusallista. Esimerkiksi minä, mieheni ja miehen yksi ystävä olimme kolmestaan hyvää pataa. Käytiin kolmestaan kalassa ja kokkailtiin ja muuta. Miehellä oli naisystävä, jolla oli omat kuvionsa. Nainen vaihtui, sama homma. Sitten tuli kolmas nainen ja simsalabim: yhtäkkiä minun olisi pitänyt lakata olemasta miesten kanssa ja alkaa viihdyttää sitä. Vaikka sen omia naiskavereita olisi ollut samaan aikaan kylässä, jotenkin tuli selväksi että en ole enää tervetullut miesten joukkoon savustimelle vaan minun kuuluu mennä sisälle kyllästymään ventovieraiden naisten seuraan, joita ei kiinnostanut puhua minulle mitään.

Hyvin outoa, hyvin kiusallista, enkä vielä tänäkään päivänä tiedä miten tuo asia minulle viestittiin, kun kukaan ei ääneen mitään sanonut.

Vierailija
420/496 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet seurueessa, jossa jokainen kertoo vuorollaan koulutuksestaan ja kaikki ovat vähintään maistereita. Tulee oma vuoro ja olen vain nippa nappa läpäissyt lukion.

Koitapa tuota niin, että muut kertovat työpaikoistaan, kaikki ovat tohtoreita tai vähintään DI ja työpaikat sen mukaisia, ja sitten sinä omalla vuorollasi toteat pirteästi, että olet työtön mielenterveyskuntoutuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä