20vee ja 20 000 ulosotossa
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:11"]
Siis miten 20 vuotiaalla voi olla tollaset summat ulosotossa?? :0
[/quote]
Helposti. Serkun tyttö muutti omilleen asumaan 16-vuotiaana kun meni toiselle paikkakunnalle kouluun ja kun täytti 20 vuotta, ulosotossa oli 36 000 euroa. Neljän vuoden elämä omillaan sisälsi mm. luksusvaatteiden ostelua, luksuslaukkujen ostelua, matkustelua useita kertoja vuodessa jne. Ja tekihän flikka siinä sivussa pari petostakin eli väärensi nimiä sinne sun tänne. MUT VOI KUN OLI NIIN IHQUU!!
Velkajärjestelyyn haki, mutta ei päässyt rikostuomion vuoksi mikä herra paratkoon nyt oli vähintä mitä oikeusvaltiossa saattoi tapahtua. Nyt äitinsä ja isänsä valittavat ja itkevät että miksei koulu tai yhteiskunta tehnyt mitään. Voi hyvää päivää!!!!
[/quote]
Helposti, jos on ihan totaalinen idiootti. Ulosotossa kympin saatava muuttuu sataseksi jne.
Minullakin oli 20 vuotiaana sen suuruinen summa ulosotossa. Itse en ollut niitä lainoja ottanut mutta minun vanhemmat olivat käyttänyt kaikki mummon perintärahat ja jättänyt perintöverot maksamatta. SIitä sitten lähdettiin.
Tuosta voi selvitä ja nyt suosittelen että menet velkaneuvojalle. Jos sinulla on vakituinen työ niin siitä se alkaa helpottamaan.
Jos itse olet rahat sössinnyt toivon että opit läksyn. Ja ohje on sama, mene velkaneuvojalle keskustelemaan.
Itse hoidin nuo ulosotto hommat 5 vuodessa. Nyt olen jo maksanut asuntolainasta suurin osa, ja kohta ollaan velottomia. Eli tuosta pääse pois, se tosin vaatii hetken köyhäilyä. Mutta kyllä opin että laskut pitää aina maksaa ja että tilillä pitää aina olla sen verran rahaa että pärjää 4 kuukautta ilman tuloja. Eli minusta tuli köyhäilyn taituri. Siitä tuli ihan hauskaa ja opin kaikenlaisia keinoja millä säästää rahaa. ota se haasteena sen sijan että se olisi maailman loppu.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:11"]
[/quote]
Helposti. Serkun tyttö muutti omilleen asumaan 16-vuotiaana kun meni toiselle paikkakunnalle kouluun ja kun täytti 20 vuotta, ulosotossa oli 36 000 euroa. Neljän vuoden elämä omillaan sisälsi mm. luksusvaatteiden ostelua, luksuslaukkujen ostelua, matkustelua useita kertoja vuodessa jne. Ja tekihän flikka siinä sivussa pari petostakin eli väärensi nimiä sinne sun tänne. MUT VOI KUN OLI NIIN IHQUU!!
Velkajärjestelyyn haki, mutta ei päässyt rikostuomion vuoksi mikä herra paratkoon nyt oli vähintä mitä oikeusvaltiossa saattoi tapahtua. Nyt äitinsä ja isänsä valittavat ja itkevät että miksei koulu tai yhteiskunta tehnyt mitään. Voi hyvää päivää!!!!
[/quote]
Voi kamala. Toivottavasti vielä joskus ihmiset oppii ettei se nopea ja helppo raha pikavipeillä kannata. Säälittää aina niin paljon kun kyse on nuoresta ihmisestä, jolla elämä vasta alussa. Sitten menee seuraavat 20vuotta puolet palkasta ulosottoon. Eilä pelkoakaan asunnon ostamisesta, taikka edes puhelinliittymän ottamista ilman muutaman sadan takuu rahoja.
Ootko tehnyt jo maksusuunnitelman? Onko korkeat kuukausittaiset maksut?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:11"] Siis miten 20 vuotiaalla voi olla tollaset summat ulosotossa?? :0 [/quote] Helposti. Serkun tyttö muutti omilleen asumaan 16-vuotiaana kun meni toiselle paikkakunnalle kouluun ja kun täytti 20 vuotta, ulosotossa oli 36 000 euroa. Neljän vuoden elämä omillaan sisälsi mm. luksusvaatteiden ostelua, luksuslaukkujen ostelua, matkustelua useita kertoja vuodessa jne. Ja tekihän flikka siinä sivussa pari petostakin eli väärensi nimiä sinne sun tänne. MUT VOI KUN OLI NIIN IHQUU!! Velkajärjestelyyn haki, mutta ei päässyt rikostuomion vuoksi mikä herra paratkoon nyt oli vähintä mitä oikeusvaltiossa saattoi tapahtua. Nyt äitinsä ja isänsä valittavat ja itkevät että miksei koulu tai yhteiskunta tehnyt mitään. Voi hyvää päivää!!!! [/quote] Voi kamala. Toivottavasti vielä joskus ihmiset oppii ettei se nopea ja helppo raha pikavipeillä kannata. Säälittää aina niin paljon kun kyse on nuoresta ihmisestä, jolla elämä vasta alussa. Sitten menee seuraavat 20vuotta puolet palkasta ulosottoon. Eilä pelkoakaan asunnon ostamisesta, taikka edes puhelinliittymän ottamista ilman muutaman sadan takuu rahoja.
[/quote]Minusta tytön vanhemmat pitäisi laittaa vastuuseen. He eivät ilmeisesti ole viitsineet tai osanneet opettaa lapselleen järjellistä rahankäyttöä lainkaan. Saako arvata? Vanhemmat on itsekin ikuisia tyhjätaskuja pikavippivelkoineen?
Mulla oli velkaa parikymppisenä n 15000. Nyt kaikki on maksettu (just viime vuonna meni viimenen ulosoton maksu), vaikka meinasin vaipua epätoivoon. Palkasta (siivoojan!) meni aina osa automaattisesti ulosottoon ja maksoin aina ekstraa kun pystyin. Luottohäiriömerkintä on vielä pari vuotta, mutta jo se, että on kokonaan velaton on aika upea tunne, johon sinunkin kannattaisi pyrkiä. Hirveesti mä tein töitä ja elin todella niukasti. Nyt on hyvä olla.
[/quote]
Osa varmaan koroista? Ainakin erilaisilla lainoilla (ne mitä saa tekstarilla tms) ja perintäfirmoilla on ihan jumalattomat korot. Toisekseen 20 tuhatta saa palamaan aika nopeasti. Muutama huonekalu, vähän normaalihintaisia vaatteita, ravintolakäyntejä, sisustustavaraa ja laukkuja, niin se on pian siinä.
Tää on tätä blogien ja vlogien aikakautta, tyhmät nuoret ei tajuu, mihin rahat riittää ja mihin ei.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:58"]
Tää on tätä blogien ja vlogien aikakautta, tyhmät nuoret ei tajuu, mihin rahat riittää ja mihin ei.
[/quote]
Kyllä näitä idiootteja oli ennen blogeja ja vlogejakin.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:33"]
Mitä haluaisitte sanoa minulle? :)
[/quote]
se loppu :( t. ohis
Sinulla erittäin hyvät mahdollisuudet päästä tosiTV-tähdeksi. Esim BB?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:04"]
[/quote]
Kyllä näitä idiootteja oli ennen blogeja ja vlogejakin.
[/quote]
Mutta nyt se korostuu älyttömän materian haalimisbuumin ja merkkituotevimman takia, kaikki pitää saada, pitää olla kallista että muut varmasti tunnistavat tuotteet luksukseksi, ja pitää yrittää näyttää varakkaammalta päällepäin kuin oikeasti on.
Mulla 3000€ ja ikää 23v. Syystä että en osaa käyttää rahaa, on mielenterveysongelmaa ja väärä lääkitys laukaisi manian jossa suurin osa tuli tehtyä. Laskua on niin paljon joka puolelle, ettei vaan pysy perässä. Kun pitäisi kahteenkymmeneen paikkaan maksaa kuussa 10€, se tekee 200€ johon ei opiskelijalla ole varaa. Nyt olen hakeutumassa velkajärjestelyyn, josko tästä velkahelvetistä pääsisi.
[/quote]
Kotikasvatuksesta sitä vikaa pitää etsiä.
Mulla syksyyn mennessä varmaan 8 tonnia ulosotossa.. Ainoa velka jota pystyn hoitamaan on reilu 2 tonnia pankille. Jos maksu olisi vapaaehtoinen,antaisin siitäkin osan mennää otolle. Akka 25v
Aika nopeaa toimintaa ap. Miten ihan käytännössä onnistuit tuossa parissa vuodessa? Itsekin olen joutunut ulosottoon, mutta sitä edelsi monen vuoden rilluttelu ja huumeongelma. Nyt jälkikäteen, velkani maksaneena, nuoruuden vastuuttomuus ja tyhmyydet tietysti kaduttavat. Viisi vuotta maksoin palkastani kolmanneksen ulosottoon, ja vaikka palkka olikin ihan hyvä, niin aika tiukille se talouden vei usean vuoden ajaksi. Toisaalta luottotiedottomana ja -kortittomana opin ostamaan vain sen, minkä pystyin sillä hetkellä maksamaan ja tämä opetti minua harkitsemaan todella tarkkaan kaikkia ostoksiani ja huomasin että aika vähällä tulee toimeen. Nykyisin vaikka rahaa on käytettävissä enemmän ja jopa säästössä ei minulle tule enää sitä tarvetta ostaa uutta tavaraa/vaatetta/kenkäparia/sohvaa ellen varsinaisesti sitä tarvitse. Useimmille tällainen harkintakyky ja säästäväisyys tulee kaiketi luonnostaan. Minulle, kuten myös ap:lle ja monille muille tällainen ajattelu on vierasta, itse opin vasta kantapään kautta. Lohdullista on että ulosottokin päättyy aikanaan, ja luottotiedotkin palaavat. Harmittavan uselle nuorelle käy noin ja tästä syystä esimerkiksi asunnon ostaminen ja muut vastaavat ovat ylipäätään mahdollisia vasta yli kolmekymppisenä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:18"]Mulla 3000€ ja ikää 23v. Syystä että en osaa käyttää rahaa, on mielenterveysongelmaa ja väärä lääkitys laukaisi manian jossa suurin osa tuli tehtyä. Laskua on niin paljon joka puolelle, ettei vaan pysy perässä. Kun pitäisi kahteenkymmeneen paikkaan maksaa kuussa 10€, se tekee 200€ johon ei opiskelijalla ole varaa. Nyt olen hakeutumassa velkajärjestelyyn, josko tästä velkahelvetistä pääsisi.
[/quote]
vähän samantyylinen tarina täälläkin, ilman kyllä mitään diagnooseja. En tahdo mennä velkajärjestelyyn, sillä minulla ei ole avioehtoa enkä tahdo että mies joutuu maksajaksi. Maksan sitten otse hitaammin ilman järjestelyitä...
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:12"]So what? Eihän niitä ole pakko maksaa takaisin.
[/quote]
Siis missä kuplassa sinä olet kasvanut?
Haluan sanoa että olet nolo. Ei mulla muuta. Mee duuniin ja maksa pois! Muuten et tule saamaan asuntolainoja, luottokortteja ym tulevaisuudessa.