Uusi ilmoitus hakemastani työpaikasta
Hain työpaikkaa viime viikolla ja nyt huomasin, että samasta paikasta on uusi ilmoitus! En kuitenkaan ole saanut mitään ilmoitusta, että rekrytointiprosessi päättyy osaltani tähän. Mikä homma tämä nyt on? Hakevatko he toisia ehdokkaita siinä toivossa, että löytyy parempi, mutta palaavat sitten minuun jos ei löydy ja eivät sen takia ilmoittaneet? Vai olenko minä vain niin vähäpätöinen, että voi vain ilmoittamatta laittaa uuden ilmoituksen kertomatta minulle, etten kelpaa tehtävään?
Kommentit (25)
Mua pyydettiin erääseen työhön ennen kuin työpaikkaa edes julkistettiin. Olivat bonganneet mun avoimen hakemuksen puolen vuoden takaa.
Haastis meni hyvin ja mut ohjattiin jatkohaastikseen, puhuttiin jo työn aloittamisesta ja miten sopiva heille olen.
Oltiin puhelinyhteydessä jo ennen haastista ja vaihdettiin meilejä.
Haastiksen loppupuolella kerroin olevani raskaana aika alussa, sillä halusin olla rehellinen.
Jatkohaastiksessa kävin ja sekin meni hyvin, mutta mut ghostattiin täysin. Kukaan ei vastannut meileihin, eikä tekstariin, en saanut yhtään ilmoitusta miten mun kävi.
Tiedustelin meilitse kohtaloani: ei vastausta.
Ovat sen jälkeen rekrynneet vielä monta kertaa lisää väkeä, mutta mun suhteen hiljaisuus.
En keksi muuta syytä kuin raskaus, sillä olin työhön oikeasti just sopiva.
Enää en ko. firmaan menisi ikinä, aivan häpeällinen kohtelu!
Älkää ikinä paljastako raskauttanne rehellisyyden nimissä, ei kannata. Opin kantapään kautta.
Toisaalta ton työnantajan käytös raskauden suhteen enteilee, että pelaavat muutenkin vilunkia, joten kenties väistin luodin.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on varmaan haussa jokin ihan spesiaali ammattitehtävä.
Mutta nyt kun näistä ilmoituksista tuli puhetta, että aina vaan laitetaan ilmoituksia, vaikka hakijoita olis jo aiempaan ilmotukseenkin ilmaantunut.
Niin, mitäs mieltä siivousfirmoista. Niihin haetaan varmaan ihan jollain filman oman lomakkeen täyttämisellä, eli hakija jää sinne talon rekistereihin. Mutta aina vaan laitetaan ilmoituksia nettiin, te-toimiston sivuille, eikä mennä ja ruveta valkkaamaan niistä hakulomakkeita aiemmin täyttäneistä.
Jep!
Ei kun ei näitä paikkoja hakemuslomakkeita täyttelemällä saa, ne saa soittamalla.
Ei mitään järkeä! Hakemani paikka ei ollut mikään erikoinen ammattitehtävä eikä siivoustehtävä. Jos paikan saa soittamalla, niin sitten se pitää ilmoituksessa kertoa! Ei työnhakijoilla mitään kristallipalloja ole josta näkee mitä se työnantaja nyt haluaa, ellei sitä ilmoituksessa lue! Ja jos haluaa soitettavan, niin voisihan ilmoitukseen jättää edes puhelinnumeron!!
Olen lähettänyt useita työhakemuksia, enkä ikinä ole saanut mitään yhteydenottoa, mikäli minua ei ole valittu haastatteluun. Olen vain odottanu noin viikon ilmoituksen umpeutumisen jälkeen ja automaattisesti itse päätellyt, etten pääse jatkoon. Toki hieman outoa olisi, jos ei työhaastattelun jälkeen kuulu mitään työnantajasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähettänyt useita työhakemuksia, enkä ikinä ole saanut mitään yhteydenottoa, mikäli minua ei ole valittu haastatteluun. Olen vain odottanu noin viikon ilmoituksen umpeutumisen jälkeen ja automaattisesti itse päätellyt, etten pääse jatkoon. Toki hieman outoa olisi, jos ei työhaastattelun jälkeen kuulu mitään työnantajasta.
Usein käy niin että haetaan työntekijää ja haastatellaankin muutama, mutta sitten kun tulee aika valita niin korkeammalta taholta kerrotaan että nyt ei palkata ketään. Tunnen useammankin tällaisen tapauksen ja ainakin yhdessä tuo haastateltu on myöhemmin palkattu. Toki tuollaista työnantajaa olisi syytä välttää, mutta aina ei ole varaa odotella sitä kaikkein parasta.
Mutta _miksi_? Ja miksi minulle ei ilmoitettu? Jos hakuaikaa jatketaan sen jälkeen kun olen lähettänyt hakemuksen siellä on pitänyt tulla jo päätös, että tähän mennessä tulleet hakemukset eivät ole tarpeeksi hyviä.