Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys aktiivisuusrannekkeen/urheilukellon käyttäjille

Vierailija
24.01.2022 |

Olen yrittänyt etsiä vastausta, mutten ole löytänyt.. eli, jos rannekkeessa on GPS joka toimii puhelimen kautta, niin täytyykö puhelin olla sillon koko ajan mukana? Vai tarkoittaako se sitä, että kuljettua matkaa voi sitten myöhemmin tarkastella puhelimen sovelluksesta? Olen pohtinut eri vaihtoehtoja ja koska oma ranne on pieni ja kapea, en haluaisi mitään isonäyttöistä kelloa. Tähän mennessä kaikki pienet ja sirot laitteet on ollu sellaisia, ettei GPS ole integroituna. Ja juuri se kuljettu reitti/pituus kiinnostaisi tietää mutta toisaalta en tykkää kanniskella puhelinta lenkeillä mukana. Niin nyt tässä mietin, että mitä tuo puhelimeen liitettävä GPS käytännössä oikein meinaa..
Kiva jos joku vois valaista :)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ainakin on ollut selvää jo vuosia sitten ettei puhelinta tarvitse olla mukana. Gps voi nykyään olla vaikka missä. "Kännyn kautta seuraillaan" joskus joo, mut ilman kännyäkin käy esim. just sen älykellon avulla mikä on jossain ehkä vaatteiden alla piilossa, tai tulevaisuudessa nahan alla.

Vierailija
22/24 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko ostat kunnon kellon tai kannat puhelinta mukana. Puhelin kulkee helpoiten käsivarsikotelossa tai juoksuvyössä (esim. https://www.flipbelt.fi/)

Mulle ei tuollaista juoksuvyötä voi laittaa päälle muuta kun salaa tai tainnutettuna. Hyi helv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa satsata sen verran, että ostaa kerralla kunnollisen. Eli ainakin hyvä vesitiiviys ja gps ovat aika oleellisia ominaisuuksia. Mitään 700 € ultrajuoksu- ja vaelluskelloa ei toki tavallinen lenkkeilijä tarvitse.

Vierailija
24/24 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Polarin M430-juoksukello, jossa on GPS.  Älypuhelinta ei todellakaan tarvita. Kellosta saa GPS- ja muut tiedot siirrettyä tietokoneelle piuhan avulla lenkin jälkeen, ja GPS-karttaa voi tutkia omista tiedoista Polarin nettisivustolta.