Fb tuli viesti "marketplacen käyttöoikeutesi on poistettu", mikä juttu tämä mahtaa olla?
Olen paljonkin myynyt ja ostanut fb kirppareilla. Nyt laitoin myyntiin pari lastenvaatetta ja suksisauvoja, useammalle eri kirpparille. Ja hetken päästä tuli ilmoitus "marketplacen käyttöoikeutesi on poistettu koska et noudata yhteisönormeja" ja nyt en pääse yhteenkään facen osto ja myyntiryhmään, kaikista tulee sama ilmoitus. Laiton fb tukeen viestiä, mahtaako noilla olla edes suomenkielistä asiakaspalvelua, että tuleeko tuolta koskaan mitään vastausta? Ja onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Ja tosiaan noissa myyntiin laittamissani tuotteissa ei ollut mitään erikoista, vastaavia tuotteita olen myynyt ennenkin ihan ongelmitta.
Kommentit (17)
En tiedä mutta omat ilmoitukset tulkitaan aina sääntöjen vastaiseksi, vaikka miten päin asiat muotoilisi ja tiputtelisi zenzuuriin mahdollisesti joutuneita sanoja. En enää edes jaksa selata ostajanakaan marketplacea, koska näkyy vain tyyliin 10 ilmoitusta hakualueeltani ja kaikki muut jossain 800km päässä. Todella surkea mun mielestä face myynnin ja oston kannalta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta omat ilmoitukset tulkitaan aina sääntöjen vastaiseksi, vaikka miten päin asiat muotoilisi ja tiputtelisi zenzuuriin mahdollisesti joutuneita sanoja. En enää edes jaksa selata ostajanakaan marketplacea, koska näkyy vain tyyliin 10 ilmoitusta hakualueeltani ja kaikki muut jossain 800km päässä. Todella surkea mun mielestä face myynnin ja oston kannalta.
Itse yritin myydä ja ostaa asuntoa ja se rikkoi jotain asesääntöä. Ihan sama vaikka poistin ja tein uuden ja kirjoitin vain välttämättömän, niin koskaan ei läpi mene. Ihmettelen miten muut saa tehtyä. Tein sitten sen tarkastuspyynnön ja bumerangina tuli takaisin.
Ap on varmaa. Kirjoittanut jonkun sanan jonka takia sai laajat bannit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse yritin myydä ja ostaa asuntoa ja se rikkoi jotain asesääntöä. Ihan sama vaikka poistin ja tein uuden ja kirjoitin vain välttämättömän, niin koskaan ei läpi mene. Ihmettelen miten muut saa tehtyä. Tein sitten sen tarkastuspyynnön ja bumerangina tuli takaisin.
Mikä sana voi lastenvaateilmoituksessa olla niin vaarallinen että sen takia estetään osto ja myynti facessa kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sana voi lastenvaateilmoituksessa olla niin vaarallinen että sen takia estetään osto ja myynti facessa kokonaan?
Esim .Merkkivaatteita ei saa kirjoittaa ; Myytävänä Kenzon hartiahuivi tai Cuccin laukku. Heti menee banniin syystä mitä en ymmärrä.
Ja laitoin kuvan huivista leimoineen ..... en tiedä , enkä ymmärrä.
Laitoitko myytävänä lastenvaunut merkkiä ; Brio . Jospa se merkki aiheutti bannin. EN YMMÄRRÄ
Kenelläkään kokemusta kauanko tuollainen banni facen taholta kestää?
"kuvan mukaiset hajuvedet" riitti minulla siihen, että sain jonkinlaisen eston yhteisönormien rikkomisesta. Tais kestää kaksi viikkoa. Siis ei lukenut mitään muuta. Yritin olla ovela, vaan fb oli ovelampi. Toki muut/osa sai kirjoittaa hajuvesien merkitkin. Aspaa siellä ei ole, robo päättää.
Esim maininta perheessä olevista lemmikkieläimistä allergisille tiedoksi voi johtaa estoon. Face tulkitsee että ollaan myymässä eläintä. Onko joku keksinyt miten tuon voi kiertää jos kuitenkin haluaa eläimistä allergisille ostajille ilmoituksessa kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Esim maininta perheessä olevista lemmikkieläimistä allergisille tiedoksi voi johtaa estoon. Face tulkitsee että ollaan myymässä eläintä. Onko joku keksinyt miten tuon voi kiertää jos kuitenkin haluaa eläimistä allergisille ostajille ilmoituksessa kertoa?
Mainitse karvoista. "Sisältää karvoja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitse karvoista. "Sisältää karvoja".
Tai hilse? Tuote sisältää hilsettä?
Ja jotkut vielä vapaaehtoisesti käyttää fecebokia XD
Mullekin tuli kerran ilmoitus, että ilmoitukseni rikkoo yhteisönormeja. Joku kuvanuuskuttelualgoritmintekele päätteli, että valurautainen paistinpannuni puuvarrella on ase ja siksi kiellettyjen listalla.
Vierailija kirjoitti:
Ja jotkut vielä vapaaehtoisesti käyttää fecebokia XD
On se myynti- ja ostohommissa ihan kiva. Enempi itse ostan, nyt on ostajan markkinat keräilypuolella
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tuli kerran ilmoitus, että ilmoitukseni rikkoo yhteisönormeja. Joku kuvanuuskuttelualgoritmintekele päätteli, että valurautainen paistinpannuni puuvarrella on ase ja siksi kiellettyjen listalla.
Minä, väsynyt ja erittäin lainkuuliainen kotiäiti laitoin kuvan vauvan reisien ihottumasta, onko se enteroa vai märkärupea. Kahdella palkilla erikseen peitetty peppureikä ym. Ja banni tuli. Tajusin yhteisönormit vasta tämän jälkeen kun olin apua toisilta vanhemmilta jo kysynyt. Terveystalon, Mehiläisen lääkärichatissa meni aiemmin 3h (!!) joten halusin tavoittaa muita nopeammin avun saamiseksi vauvalle.
Mitä ihmettä teen? Tili on nyt tarkastuksessa😥😥😥 Mitä sieltä voi tulla? Kiva, 700 kaveria, ja paljon lasten ryhmiä joita käytän
Ihan samanlaista kokemusta.
Esimerkiksi merkkilaukkua vaikea myydä, kun kirjoitat tyyliin minkä merkkinen laukku on, niin riittää jo näköjään perusteeksi poistaa ilmoitus.
Eikä tämä ole eka kerta. Ihan sama miten muotoilee asiansa.
Alan tosiaan harkitsemaan, että en enää pistä sinne mitään.
Nosto