Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millä perustein perhehuoneet jaetaan synnytysosastolla

Vierailija
26.05.2015 |

Kysyin perhehuonetta mut en saanut. Kaverilla syntyi lapsi seuraavana päivänä ja saivat miehensä kanssa perhehuoneen heti.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin että enimmäkseen siten miten ne vapautuu. Eli ennen kaverisi synnytystä on vain kerennyt vapautua, sinun aikaan ollut vielä varattu.

Vierailija
2/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeat tapaukset ja ensisynnyttäjät ensin. Jos näitä ei juuri ole ja löytyy tilaa, niin voi saada muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun perhehuone on vapaana sitä tarjotaan sellaiselle ensisynnyttäjälle jolla myös mies on koko ajan sairaalassa. Jos selkaista ensisynnyttäjää ei ole mutta jollakin muulla synnyttäjällä olisi halu perhehuoneeseen miehen kanssa niin hänelle sitten. Sairaalan huonejaot voi kuule vuorokaudessa elää paljonkin, että hyvin voi olla niin ettei tänään voi perhehuonetta saada mutta huomenna niitä on vapaana kolme.

Vierailija
4/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 07:22"]Vaikeat tapaukset ja ensisynnyttäjät ensin. Jos näitä ei juuri ole ja löytyy tilaa, niin voi saada muutkin.
[/quote]

Vaikeat tapaukset saa meillä ainakin yleensä yksityishuoneen ihan muualta, ei perhehuonetta. Perhehuoneessahan idea on osittain siinä, että isä auttaa äitiä ja vauvaa joissain asioissa hoitajien sijaan. Vaikeissa tapauksissa voidaan tarvita paljonkin hoitajan läsnäoloa.

Vierailija
5/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyksissä perhehuone annetaan kauempaa tulleille, ette esim isän ei tarvi ajaa 100km kotiin jne. Ja joskus muille jos sattuu olemaan vapaana. Näin ainakin Turussa neuvolan terkka sen valmennuksessa selitti.

Vierailija
6/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehuoneen saaminen on ihan tuurista kiinni. Ensisynnyttäjänä olet etusijalla mutta ei todellakaan kannata mennä synnyttämään ihan varmana perhehuoneen saamisesta ettei pettymyksiä tule. Joskus kaikki on vapaana, joskus varattuja. Niin se vaan menee että ikinä ei voi tietää.

Vierailija
7/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme saaneet, vaikka mies oli sairaalassa aamusta iltaan (ja olisi ollut yötkin jos olisi annettu), vauva oli ensimmäinen ja minä liian kipeä hoitamaan vauvaa joten mies hoiti (en saanut siis istua, nousta sängystä jne). Samaan aikaan perhehuoneessa sellaisia joiden mies kävi 2h aamulla ja 1h illalla.

Ensimmäisenä päivänä huoneet olivat täynnä. Synnyttämään tullessa meille sellainen luvattiin, oli vapaa, mutta joku oli saanut sen sillä aikaa kun olin korjailtavana. Emme päässeet perhehuoneeseen toisena päivänä kun sellainen vapautui koska "kesken kaiken ei vaihdeta osastoa".

Että terveisiä Taysiin. Tässä voisi hieman käyttää järkeään. Nyt olimme minä, mies ja vauva ahtautuneena pikkiriikkiseen tilaan toisen äidin kanssa niin, että ruokakärrykään ei mahtunut ellei mies poistunut siksi aikaa. Öisin jouduin juoksuttamaan hoitajia vaippaa vaihtamassa jne, vaikka mies olisi sen mielellään tehnyt (ja suree vieläkin ettei voinut olla ensimmäisissä öitä kanssamme sitä tekemässä). Kyllä, olen tästä katkera.

Vierailija
8/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo perhehuone on ensimmäinen askel ja vihje siihen että lapsi kuuluu äidin hoitaa. Niiden suurempi määrä lisäisi perheiden tasa-arvoa.

Vierailija
9/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin ekalla kerralla. Olin tosi huonossa kunnossa (en voinut hoitaa vauvaa) ja asumme suht kaukana sairaalasta. Mutta vasta kolmanneksi yöksi pääsimme perhehuoneeseen, sitä ennen vauva oli yöt vauvalassa. Toisen yön olin huoneessa yksin, ilmeisesti toinen petipaikka oli varalla.

Paikka oli Seinäjoki, ilmeisesti siellä on aika harvinaista, että perhehuoneen saa. 

Vierailija
10/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain. Kun olin synnyttänyt ja käynyt suihkussa kätilö katsoi koneelta että minne osastolle menen vauvan kanssa. 

Totesi että olisi perhehuone, halutaanko sinne. Ehtona oli että mies oli yöt myös siellä. 

Eli sattui olemaan vapaana ja ymmärtääkseni myös vauvan ja minun hyvä vointi vaikutti asiaan. 

Muut jotka olivat pperhehuoneissa olivat myös hyvässä kunnossa.

Vierailija
11/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin käsityksen mukaan ihan tulojärjestyksessä jaetaan. Jos lapsi on terve, äidin vointi hyvä, niin saa perhehuoneen, mikäli niitä on vapaana. Jos on jo joutunut muulle osastolle, niin täytyy itse olla aktiivinen ja kysellä perhehuoneen perään. Muistaa sanoa, että haluaa siirtyä sellaiseen, kun vapautuu. Muuten menee seuraavalle. Viidakon lait, you know. Itse olen saanut perhehuoneen Kättäriltä kaikilla kolmella kerralla. Viimeisellä kerralla lapsi joutui ensimmäiseksi yöksi lastenosastolle tarkkailuun, mutta pääsimme seuraavana päivänä perhehuoneeseen pyynnöstäni.

Oletuksena tietenkin se, että vauva pärjää vanhempien hoidolla.

Vierailija
12/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt riippuu kamalan monesta asiasta.

Itse pääsin perhehuoneeseen (kätilöiden aloitteesta), koska olin todella huonossa kunnossa eikä minulle ollut tilaa sillä osastolla, jolle olisin vointini puolesta kuulunut. Lapsi oli vauvaosastolla ekan viikon. Ei oltu etukäteen pyydetty perhehuonetta, koska oli tiedossa ettei mies pysty sairaalassa oleskelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi