Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jauhelihan viim. käyttöpvm oli eilen. Voiko vielä syödä?

Vierailija
25.05.2015 |

Naudan jauhelihaa, ei haise pahalle. Unohdin pistää pakkaseen ennen reissua. Eilen oli viimeinen käyttöpäivä. Voiskohan vielä lykätä pakastimeen ja syödä myöhemmin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai, jos ei ole oudon värinen eikä hajuinen. Mun 1pv vanha 10% naudan jauheliha oli muuttanut väriä ja haisi oudolle, heitin menemään.

Vierailija
2/12 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää toimittaa se Ekokemille, muuttuu vuorokaudessa ydinjätteeksi. Av-mammojen uusavuttomuus olisi huvittavaa, jos se ei olisi näin säälittävää.

Vierailija
4/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi syödä. Kaverini kuoli siihen.

Vierailija
5/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihan voi lykätä vielä pakastimeen/syödä, vaikka viimeinen käyttöpäivä olisi ollut edellisenä päivänä.

Vierailija
6/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön tosi vanhoja ruokia eikä tunnu missään. Jauheliha on sellainen, että kun se on ostettu, niin se menee suoraan pakkaseen tai valmistetaan samana päivänä. Jauhelihaan tulee tosi ällö haju muuten. Ja makukin tietty.
Eli en söisi.

Vierailija
7/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en itse pakkaseen laittaisi enää vaan paistaisin ja söisin pois. 

Vierailija
8/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista ja pakasta sitten, jos pitää pakastaa. Niin kauan kun ruoka ei haise/maistu pahalle, se on syötävää.

Vierailija
9/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:55"]

Kai, jos ei ole oudon värinen eikä hajuinen. Mun 1pv vanha 10% naudan jauheliha oli muuttanut väriä ja haisi oudolle, heitin menemään.

[/quote]

Ja siinä haisi vain vaarattomat pilaajabakteerit, mausteita vaan niin ei olisi huomannut mitään kuitenkaan.

Vierailija
10/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää pakastaisi vaan käyttäisin mahdollisimman äkkiä.

Vierailija
11/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vakuumipakattua vai "tuoretiskiltä" ostettua? Jos vakuumissa, niin käyttäisin jos väri ja haju ok. Lihatiskien kamat ovat jo ostettaessa usein pilaantumisen rajoilla, ne menisivät roskiin. Niissähän tosin yleensä ei ole noita "parasta ennen" -päiväyksiä joten tarkoittanet pakattua tavaraa.

Vierailija
12/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 00:00"]

Sun pitää toimittaa se Ekokemille, muuttuu vuorokaudessa ydinjätteeksi. Av-mammojen uusavuttomuus olisi huvittavaa, jos se ei olisi näin säälittävää.

[/quote]