Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottasitteko 6vk vanhan vauvan mukaan sukulaisen yo-juhliin?

Vierailija
25.05.2015 |

Vauva luultavasti nukkuisi kärryissä juhlien ajan.
Miksi ottaisitte & miksi ette?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 20:33"]Ottaisin. Muuten joutuisin kokoajan vastaamaan kysymyksiin, että missä vauva on, miksei ole mukana, miten saatoin jättää niin pienen hoitoon jne. Ja toisaalta kenelle voisin edes jättää hoitoon, kun sukulaiset (suurin osa hoitajista) olisi varmasti myös juhlissa. Muutenkin meidän suvussa on tapana ottaa juhliin mukaan niin vauvat, vaarit, lapset kuin koiratkin :)
[/quote]
No aplla tietysti oletuksena olisi, että jos ei ota vauva mukaan niin jää itsekin kotiin? Eikö. Tuskinpa jättäisi lasta.

Vierailija
2/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu juhlista. Jos olisivat lyhyen matkan päässä, en varmaan ottaisi jos lapsi voisi olla tutun ihmisen hoivissa kotona (esim. isän). En hankkisi vierasta lapsenvahtia tuoksi ajaksi ja jos matkaa olisi enemmän niin ottaisin.

En kuitenkaan turhaan veisi pientä vauvaa altistumaan infektioille, jos olisi hyvä vaihtoehto, ja varsinkin jos oletus on että vieraina on paljon ihmisiä joita en tunne ja joille ei vauvaa erityisemmin tarvitsisi esitellä (eri asia jos esim. sukujuhlat ja monille omille sukulaisille hyvä tilaisuus nähdä myös vauvaa).

En toisaalta kyllä mitenkään ihmettele jos joku äiti toimisi toisin ja ottaisi vauvansa vaikka vaan vartin vierailulle naapuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mulla 2-viikkoinen vauva mukana yo-juhlissa. Söi ja nukkui. Hyvin meni.

Vierailija
4/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänihän ei ole lapsia, mutta ottaisin toki vauvan mukaan tai en menisi ollenkaan. Itse olin vauvana viikon ikäisenä ylppäreissä :)

Vierailija
5/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän anopin pointin. Itse en veisi, koska on kuitenkin riski saada joku pöpö, eikä se ole tuon ikäiselle hyvä juttu. Vauva voi myös stressaantua kaikesta hälinästä. (Eri mieltä oleville muistutus, että tässä kysyttiin mielipidettä ja sellaisen myös annoin.)

Vierailija
6/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. Jos jostain syystä ei lasta voisi ottaa, en menisi itsekään.

Vierailija
7/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka vauvan äiti voisi olla vauvasta erossa paria tuntia? Omg, elämänne on vaikeaa.

Vierailija
8/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. Meillä tuon ikäisellä oli ns. tiheän imun kausi ja tissillä oltiin tunnin välein.

Enkä kyllä muutenkaan olisi raaskinut olla noin pienestä erossa postilaatikkoreissua pidempään... ;) 

Vierailija
9/42 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 23:48"]

Eikö muka vauvan äiti voisi olla vauvasta erossa paria tuntia? Omg, elämänne on vaikeaa.

[/quote]

Helpompi tuon ikäistä on mukana kuljettaa kuin jättää jollekin aivan vieraalle hoitoon. Noin pieni vauva syö usein ja ilmeisesti myös vauvan isä ja isovanhemmat on kutsuttu juhliin.

Vierailija
10/42 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ottaisin, kaikkialle mukaan. Ei vauvaa voi kotiin jättää. Lapset kuuluu elämään, on moderni typerä keksintö eristää sukupolvet toisistaan.

Vierailija
11/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omissa ylioppilasjuhlissa oli aikoinaan vieraana juuri syntynyt serkkuni (3vko), ja olin iloinen että suvun uusin pääsi juhliin. Ei todellakaan tuntunut siltä, että se vie juhlissa huomion, tai itkee juhlat pilalle tai mitä muuta pönttöö täällä on ehdotettu. Jos ei vauva olisi tullut, olisin ollut vähän harmissani, toki ymmärtäen, että jos pöpöriskin kannalta eivät tahtoisi tuoda.

Vierailija
12/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ottaisin. Aina on vauvat kulkeneet äitien mukana. Meillä on noin pienet kulkeneet mukana kaupassa, juhlissa, rannalla, mökillä, kylässä jne. 

Vierailija
13/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ottaisin. Aina on vauvat kulkeneet äitien mukana. Meillä on noin pienet kulkeneet mukana kaupassa, juhlissa, rannalla, mökillä, kylässä jne. 

Vierailija
14/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ja anna nukkua vaunuissa. Jos moni haluaa lääppiä vauvaa niin voit hyvin todeta että en halua ottaa riskejä kun vauva ei ole saanut vielä rokotuksia. Itse olin 11pv vanhan vauvamme kanssa naapurissa pihajuhlissa viime kesänä. Poika nukkui vaunuissa ja pari kertaa kävin imettämässä sisällä talossa. Ei ongelmia. Paitsi anoppi joka halusi välttämättä ottaa pojan syliin vaikka oli ottanut viiniä ruuan kanssa. Kysyin että oletko kuinka paljon jo ehtinyt viiniä juomaan niin puisteli päätään. No eipä siinä mitään sattunut kun istui sohvalle ja poika nukkui sylissä.

Vierailija
15/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen oli suunnilleen tuon ikäinen, kun juhli vieraana ensimmäisissä häissään. Toisissa oli 3 kk. Ihan loistavasti meni.

Nykyään meillä on 4- ja 2-vuotiaat pojat, ja täytyy sanoa että välillä kaipaan sitä nyyttiä, joka ei häirinnyt ketään.

Vierailija
16/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. Muuten joutuisin kokoajan vastaamaan kysymyksiin, että missä vauva on, miksei ole mukana, miten saatoin jättää niin pienen hoitoon jne. Ja toisaalta kenelle voisin edes jättää hoitoon, kun sukulaiset (suurin osa hoitajista) olisi varmasti myös juhlissa. Muutenkin meidän suvussa on tapana ottaa juhliin mukaan niin vauvat, vaarit, lapset kuin koiratkin :)

Vierailija
17/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 20:11"]Miksi joku haluaisi nähä sun kuolakoneen ja hössötyksen sen ympärillä?
[/quote]

No jos ei haluaisi niin varmaan olisi sitten jättänyt Ap:n kutsumatta? Ei kai kukaan idiootti kuvittele että äiti jättää vastasyntyneen hoitoon yo juhlien takia..

Vierailija
18/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ottaisin, lakkiaisissa kun ei tarvitse edes olla kovin kauan. Musta vauvat oli helppoja kuljettaa mukana, toista se on nyt taaperon ja leikki-ikäisen kanssa.

Vierailija
19/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, jos tosiaan nukkuisi eikä olisi kovin vaivalloista. Sukulaiset saa nähdä vauvaa ja vauva vähän erilaista menoa.

Vierailija
20/42 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ei, tai lähinnä, mihin hänet sit vois laittaa. Kyllä meillä kulki "joka paikassa"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän