Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en nauti liikunnasta?

Vierailija
25.05.2015 |

Himoliikkujat tuntuvat saavan orgasmeja liikunnasta, kun se on heistä niin ihanaa ja antaa ihanan tunteen. Tiedän, että pitäisi liikkua, mutta vihaan sitä yli kaiken! Käveleminen päämäärättömästi tuntuu niin tyhmältä. Ulkona on aina se vähäinenkin viima, joka saa kurkun ja korvat kipeäksi. Lenkiltä tullessa olo on lähes flunssainen, kun kurkkuun koskee ja korvat kärsii jopa tunnin. Kotona sitten vain odotan, että tuo kauhea tunne menisi ohi.

Miten ihmeessä muut muka tykkäävät liikunnasta? Miten minäkin voisin siitä nauttia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä polviystävällisiä liikuntamuotoja on? mitä taas ei ehdottomasti saa tehdä?

Vierailija
2/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään naiti liikunnasta liikunnan vuoksi. Olen vain löytänyt oman lajini ja voisin rehkiä sen parissa monta tuntia joka päivä jos ehtisin. Liikuntaharrastukseni on elämän suola minulle ja kivana bonuksena pysyn hyvässä kunnossa ja saan syödä kuin hevonen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 22:42"]mitä polviystävällisiä liikuntamuotoja on? mitä taas ei ehdottomasti saa tehdä?
[/quote]

Pyöräily, uinti..

Vierailija
4/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua motivoi oman kehityksen huomaaminen, itsensä ylittäminen kun oon esim. kuvitellu etten pysty juoksemaan juuri ollenkaan ja se miten liikunta vaikuttaa kroppaan. Mutta endorfiinivaikutuksen tosiaan saa vain jonkin verran raskaasta liikunnasta, kevyempi on tosiaan yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
5/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette löytäneet teille sopivan liikuntalajin, mikä se on? Suositelkaa nyt joitakin lajeja. Ehkä täällä joku muukin sitten innostuisi :)

Vierailija
6/28 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kokeillu vähän kaikenlaista. Inhokkini on juoksu, en vaan löydä pitkälle matkalle hyvää hengitystekniikkaa. Lisäksi se on vähän tylsää, asfaltilla juoksu on huonoksi jaloille ja punttiksen sisätiloissa teen lyhyen juoksun vain lämmittelyn vuoksi. Uimista rakastan vaikka tekniikka ei ole paras. Ongelma vaan on, että en tykkää hirveästi uimahalleista ja pyllistellä kaikkien nähden löllöllä vartalolla :D Käyn kuitenkin kerran viikossa uimassa.

Pyöräilystä tykkään, koska maisema vaihtuu nopeasti ja se on vauhdikasta. Lisäksi erilaiset maastot tuo vaihtelua. Kuntosalista, kehonpainoharjoittelusta ja kahvakuulaamisesta tykkään todella paljon. Yhdistän näitä kolmea usein monipuolisesti kun käyn punttiksella kahdesti viikossa. Ryhmätunneista pidän myös, bodycombat ja bodybalance on suosikit.

Lisäksi harrastan hathajoogaa kotona ja jos kerkeän, kerran viikossa menen tunnille. Nyt olisi tarkoitus mennä kokeilemaan salsaa, vaikka jännittää ihan sikana! Rakastan kuitenkin lattaritansseja ja toivon oppivani perusteita. Olen kyllä rytmitajuinen mutta tanssiessa nolo ja aika pökkelö :D Mutta tykkään kokeilla kaikenlaisia lajeja. Suosittelenkin muitakin rohkeasti kokeilemaan, koska oma laji voi löytyä sitä kautta. Lajeja kun löytyy vaikka mihin lähtöön :)
N21

Vierailija
7/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele ympärillesi ja keskity luonnon ääniin ja nauti niistä.

Mä itse ainakin nautin. Ihana kävellä ulkona ja ihastella avautuvia kukannuppuja ja kuunnella lintujen laulua. Mieli lepää! ♡

Vierailija
8/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jotain muuta liikuntaa. Vesijumppa, vesijuoksu, uinti? Vedessä liikkuminen on tehokasta ja kuntokin kasvaa huomaamatta :)

Vierailija
9/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan kanssasi tämän tunteen täysin. Tiedän että pitäisi, mutta vihaan liikuntaa. Uinti menettelee, mutta siinäkin tekniikkani on huono. Kävely tai pyöräily kaverin kanssa on periaatteessa ok, mutta henkihieverissä ei pysty juttelemaan kunnolla, joten sekin on tylsää. Olen yrittänyt löytää sitä oikeaa lajia, mutta ei vaan iske mikään mitä haluaisi jatkaa toisen ja kolmannenkin kerran.

Vierailija
10/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi pitää liikkua hiki hatussa? Tottakai semmosesta innostus hiipuu pian.

Vierailija
11/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kauluksellinen pusero ja napit korviin tai otsapanta.

Mulla on kanssa se vika että korvat tulee sairaan kipeiksi jos niihin pääsee tuulemaan. Pyrin juoksentelemaan metsäisillä osuuksilla ja suojaan korvat tuulelta.

Vierailija
12/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kauluksellinen pusero ja napit korviin tai otsapanta.

Mulla on kanssa se vika että korvat tulee sairaan kipeiksi jos niihin pääsee tuulemaan. Pyrin juoksentelemaan metsäisillä osuuksilla ja suojaan korvat tuulelta.

Vierailija
13/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskunto on liian huono ja liikunta liian vähän kuormittavaa. Kävelin kymmenen vuotta ilman että tajusin mistä on kyse. Sitten aloin turhamaisuuttani hölkätä ja se oli aluksi yhtä tuskaa. Jossain vaiheessa sitten kääntyi niin että endorfiinikännit alkoi. Edelleenkin ekat 3 - 4 km on rasittavaa kemmerrystä mutta sitten aaah, endorfiinihana aukeaa.

Vierailija
14/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama fiilis. Juokseminen ja kävely on tylsää, ei mua kiinnosta mitkään luontoäänet. Salilla on vielä tylsempää. Pyörää en omista, rullaluistimilla tappaa itsensä ja uimahallissa on inhottavaa kun siellä on av-mammat kyttäämässä ja arvostelemassa. En ole ikinä saanut liikunnasta sitä kuuluisaa hyvänolon tunnetta tms.
Ainoa laji josta pitäisin on ratsastus, mutta maksaa opiskelijalle ihan liikaa.

Vierailija
15/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:50"]No miksi pitää liikkua hiki hatussa? Tottakai semmosesta innostus hiipuu pian.
[/quote]Palstalla oli tästä keskustelua joitakin viikkoja sitten, ja lopputulema oli tiivistetysti tämä: Kukaan ei hyödy mitään kevyestä liikunnasta muutamia kertoja viikossa, teillä pitää olla tiukka treeniohjelma jossa vedetään 5x viikossa maksimisykkeellä vähintään 2h kerralla. Kahtena palauttelupäivänä voi ottaa vähän kevyemmin, mutta vastaavasti pidempään. Muuten liikunnasta ei ole MITÄÄN hyötyä. Että näin. Miksi siis vaivautuisin...

Vierailija
16/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonninjoutavaa touhua, tunnin lenkki tai uiminen, salitreeni ym.tylsääää vittu että voi tunti salilla tuntua pitkältä, uimassa käydessä saunassa istuminen parasta.
En ole ikinä saanut liikunnasta mitään tyydytyksen tunnetta, en tiedä johtuuko se astmasta? Jos tulee jotain happivajausta tai jotain?
Ulkona touhuan kyllä muuten kesät talvet.
Enkä ole läski tai mitenkään erityisen huonokuntoinen.

Vierailija
17/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 siis selkävikainen mies joka tekee ruumiillista työtä.

Vierailija
18/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:41"]

Himoliikkujat tuntuvat saavan orgasmeja liikunnasta, kun se on heistä niin ihanaa ja antaa ihanan tunteen. Tiedän, että pitäisi liikkua, mutta vihaan sitä yli kaiken! Käveleminen päämäärättömästi tuntuu niin tyhmältä. Ulkona on aina se vähäinenkin viima, joka saa kurkun ja korvat kipeäksi. Lenkiltä tullessa olo on lähes flunssainen, kun kurkkuun koskee ja korvat kärsii jopa tunnin. Kotona sitten vain odotan, että tuo kauhea tunne menisi ohi.

Miten ihmeessä muut muka tykkäävät liikunnasta? Miten minäkin voisin siitä nauttia?

[/quote]

Don't believe the hype. Liikunta on parhaimmillaan ihan mukavaa mutta ei siitä mitään orgasmeja tai endorfiinihumalaa saa. Käveleminen on tylsää, paitsi ehkä hyvällä säällä hyvässä seurassa.

Vierailija
19/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ulkoliikunnasta juuri nauti, paitsi jotain pesistä tai tennistä voin kyllä pelata. Mutta onhan liikuntaa paljon muutakin! Tanssi, jooga, pilates, bodypump, spinning, kahvakuula, kuntosali (sielläkin voi tehdä esim kiertoharjoittelua niin aika kuluu nopeasti), uinti, vesijuoksu, seinäkiipeily...

Vierailija
20/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin sanoa olevani liikunta-addikti MUTTA minä vihaan yli kaiken jotain juoksemista tai kävelylenkkejä! Se on kiinni oman lajin/lajien löytymisestä. Käyn kuutena päivänä viikossa treenaamassa, 4x sali ja vaihtelevasti erilaisia ryhmätunteja tanssista joogaan. Ja nautin suunnattomasti, myös siitä salitreenistä! Kokeile eri lajeja, kun se oma löytyy niin liikunta on oikeasti hullun kivaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi